Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy A8 Duos SM-A8000 Dual SIM


WAXO

Recommended Posts

Hej, gumman vill skaffa sig en ny telefon. Måste vara en Samsung. Är det någon som har erfarenhet av Galaxy A8? Om jag förstått det hela rätt är det en metallur med något lägre prestanda avsedd för Asien. Vad ligger priset på om man köper den på dot.com eller någon annan fristående butik?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon tänkte köpa en hemma i Thailand. Gäller att se upp för skit-kopior, har själv blivit blåst på en Samsung Note för några år sedan. "Orginal" betyder tydligen att den ligger i en kartong som det står samsung på, att sen telefonen är rena skräpet spelar tydligen inte så stor roll. Gäller att vara påläst och köra någon benchmark app redan i butiken.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev frason:

Ja, kör Antutu-benchmark i butik på telefonen om man är osäker.

Vad betyder det i klartext?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Vad betyder det i klartext?

Ladda ner appen Antutu så kontrollera den mobilen. Du ser om det är en äkta mobil. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Vad betyder det i klartext?

Att man gör en prestandatest på telefonen och får en poäng samt jämförelse med andra enheter. Kopiorna är långsamma som satan.

 

Man kan också använda appen Antutu Officer för att verifiera att det är en äkta telefon.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill man ha en 8a istället för en 7a? Vad är bättre? (frånsett dual SIM).

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev ragson:

Varför vill man ha en 8a istället för en 7a? Vad är bättre? (frånsett dual SIM).

Billigare. S7 finns med dual SIM också.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev ragson:

Varför vill man ha en 8a istället för en 7a? Vad är bättre? (frånsett dual SIM).

 

37 minuter sedan, skrev frason:

Billigare. S7 finns med dual SIM också.

Av någon anledning funkar det inte med bankid på telefoner med dual sim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Extrasonen har en A8, inköpt för ett halvår sen eller drygt det. Den har varit inne på reparation en gång eftersom den en dag helt plötsligt inte gick att ladda längre. Gick på garantin men tog nästan tre veckor. Frågade honom nu om han är nöjd i övrigt, men icke. Den har blivit långsam och laddningen är fortfarande inte helt ok.

 

Tjejen har en äldre modell, glömt modellnumret, men relativt lik. Samma där, i förra veckan slutade den ladda. Först sa Samsung att det skulle gå på garantin, sen ångrade de sig  och skulle ha 5000 THB. Up yours, eller nåt åt det hållet blev svaret från sur flickvän.

 

Min egen S6 funkar ok, men överlag känner jag mig tveksam till kvalitén på Samsungs lurar numera. För egen del blir det nog en Huawei eller Mi -telefon nästa gång. Men, märket är ju viktigt för många, särskilt för många thai så de kinesiska märkena är svåra att sälja in på resten av min familj har jag märkt.

.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev rolba:

 

Av någon anledning funkar det inte med bankid på telefoner med dual sim.

Funkar utan problem för mig.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Funkar utan problem för mig.

Ska inte gå enl faq på swedbanks hemsida. Funkar det så blir jag skitglad :-)

Är ju jäkligt otympligt att ha två telefoner hela tiden.

Vad har du för lur?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Ska inte gå enl faq på swedbanks hemsida. Funkar det så blir jag skitglad :-)

Är ju jäkligt otympligt att ha två telefoner hela tiden.

Vad har du för lur?

Det funkar. Har haft det förut på min S6 Dual SIM (kör nu en S7 enkel) och numera på min backup-telefon, Xperia M4 Aqua. Se nedan. :)

 

20161113_124330.jpg

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon anledning funkar det inte med bankid på telefoner med dual sim.


Inga problem alls. Är inne på min andra dual sim telefon, och har använt bank id på båda utan problem. När man har dual sim måste man ange vilket som kort man vill använda mobilt bredband på.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev rolba:

Ska inte gå enl faq på swedbanks hemsida. Funkar det så blir jag skitglad :-)

Är ju jäkligt otympligt att ha två telefoner hela tiden.

Vad har du för lur?

Nu frågade du ju inte mig, men jag ger ett relaterat svar.

 Jag har en Samsung J7, köpt i Thailand, med dual sim. Jag använder mobilt bankid dagligen på många olika appar, och har aldrig varit nåt problem.

Nu har jag ju inget att göra med Swedbank, men Handelsbanken har inga problem iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Av någon anledning funkar det inte med bankid på telefoner med dual sim.

skitsnack, pa min J7 fungerar det alldeles utmarkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Samsung A9 köpt i Thailand dualsim, 6'' och 5000 mAh batteri, utmärkt telefon där man slipper oroa sig för batteriet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Har en Samsung A9 köpt i Thailand dualsim, 6'' och 5000 mAh batteri, utmärkt telefon där man slipper oroa sig för batteriet!

Vad ligger den i för prisklass?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev WAXO:

Vad ligger den i för prisklass?

 

WAXO

 

Runt 15000 bht har jag för mig.

Hade eg svurit på att aldrig ha en Samsung, men batteriet avgjorde, jag är mycket nöjd med den, kan inte begära mer av en telefon.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...