Jump to content
IGNORERAD

Fast track BKK


otto

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Peolito:

Hade fast track i somras från Bkk. Fy satan vad folk det var. Tog hur lång tid som helst. Helt värdelöst fast jag hade väl otur som vanligt fullt med hucklen och barnfamiljer etc etc.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag brukar spara min Fast Track biljett om det inte är så mycket folk i de vanliga ingångarna. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    5

  • frason

    5

  • Mankan

    3

  • Celsius

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag brukar spara min Fast Track biljett om det inte är så mycket folk i de vanliga ingångarna. 



Fast den ska vara datum stämpl på den så du riskerar att bli nobbad nästa resa. Hehe.

Helt rätt att spara den om går det fortare på vanliga sidan så bättre att chansa med den nästa gång, har svårt att se att de skulle köra ut nån för man har en gammal voucher.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev apknug:

 


Fast den ska vara datum stämpl på den så du riskerar att bli nobbad nästa resa. Hehe.

Helt rätt att spara den om går det fortare på vanliga sidan så bättre att chansa med den nästa gång, har svårt att se att de skulle köra ut nån för man har en gammal voucher.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

Det står inga datum på dom jag har

CIMG1414.JPG

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag brukar spara min Fast Track biljett om det inte är så mycket folk i de vanliga ingångarna. 

 

28 minuter sedan, skrev apknug:

 


Fast den ska vara datum stämpl på den så du riskerar att bli nobbad nästa resa. Hehe.

Helt rätt att spara den om går det fortare på vanliga sidan så bättre att chansa med den nästa gång, har svårt att se att de skulle köra ut nån för man har en gammal voucher.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

 

Jag har sparat kort och testat det där en gång då det var en helvetes kö. Inget problem. Skönt att glida igenom. Kortet var inte datumstämplat, bara en stämpel med flygbolagets namn. Det man kan åka dit på är ju om dom ser vilken flight man skrivit att man landat med och kollar stämpeln på kortet. Men det tror jag dom är för lata för att bry sig om. Jag har två kort till liggande i reseplånboken, tills nästa gång det är tjockt med folk i immigration. Inget datum på dom heller.

 

Om man får ett kort på ombord på planet på Qatar kan man prova att fråga igen vid utgången (inne i ankomsthallen alltså, innan gångbanden), dom brukar ha extra där. Låtsas som man inte fick nåt ombord. Lite fult, jag vet, men... :big_smile:

 

Skriv förresten inte fel flightnummer på ARRIVAL CARD bara för att kunna använda priority kortet! Det vore ett bedrägeri mot immigration och det har dom sannolikt värre problem att acceptera än om du lurar till dig priority.

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev koppar55:

Hjälper inte att ha Thai Airways ROP Guld och flyga economy/premium economy med Thai.

Inte berättigad till fast track.

 

 

Hög status skrev jag ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-03 at 22:00, skrev L64:

 

Enda skillnaden sist jag åkte på detta sätt var att min väska kom på ett "internationellt" band en bit bort och sen fick man gå igenom customs.

 

Är det inte en ny terminal på HKT nu?

Japp, ny terminal. Rörigare än någonsin säga det.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Celsius:

 

Alldeles riktigt! Detta är en skam!

 

Jag får bättre service av Qatar med mitt guldkort, än jag får av Thai. På Thai's egen hemmaflygplats, till på köpet! Faktum är att ROP guld ger bättre förmåner hemma på Arlanda! Priority på incheck och security, loungetillgång, men inte priority på passkontroll. Bättre i alla fall.

 

Det känns som en smäll på käften att man först checkar in på guldkortsdisken, på andra sidan businesspiren, sedan får man gå genom den vanliga immigration och security och TILLBAKS IGEN! När man kommer till nedgången till loungen i D-piren ser man baksidan på business class priority security och immigration. Efter kanske 45 minuter av traskande och väntande i köer. Då blir man skitsur.

 

Dom få gånger jag gått igenom Thai's egna priority har det varit nästan helt tomt där, så några extra guldkortspax kan knappast orsaka någon extra väntan för business class.

 

Med Qatar får jag alltid en voucher för den priority lane som finns på bild ovanför i tråden, både ut och hemresa. Smidigt. Man spar minste en halvtimme på det, som man kan använda bättre. Om jag inte reser nog för att behålla både Thai och Qatar guldkort kommer jag att offra Thai, helt självklart. Dom är snåla och griniga med förmåner för oss som tillbringar en stor del av livet i deras "omvårdnad", mer sällan uppgraderad, och så vidare. Då kan jag använda lägsta pris i stället för att vara lojal med Thai dom gånger jag inte kan resa med One World och få poäng på Qatarkortet. Kanske till och med få råd att betala för business ibland. Akta er Thai Airways! Mina baht, över en kvarts miljon om året, kanske kommer att gå till andra bolag i fortsättningen!

Ja är din tid inte värd ett öre och du gärna flyger med araber så fortsätt med Qatar.

 

edit: Glömde kortet.

1316665115795073123512421482740235n.jpg

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 05/11/2016 at 08:33, skrev frason:

Ja är din tid inte värd ett öre och du gärna flyger med araber så fortsätt med Qatar.

 

edit: Glömde kortet.

1316665115795073123512421482740235n.jpg

 

Du läste lite slarvigt där frason. Det är just för att min tid är dyrbar som jag har en fördel när jag flyger med Qatar. Det är när jag flyger med Thai som jag får ränna runt på flygplatsen och stå i köer. På Qatar får jag Fast Track. När jag dessutom ofta jobbar i Qatar är det mycket smidigare att flyga med dom i stället för att byta till ett annat bolag i Kuwait eller Dubai, som jag skulle få göra med Thai.

 

Jag tycker det är dåligt av Thai att ha sämre service i Thailand än dom utländska konkurrenterna. Det har inget med kränkthet att göra. Men jag ska inte nedgradera min respekt för dig för den sakens skull, jag förutsätter att du missförstod.

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...