Jump to content
IGNORERAD

Fast track BKK


otto

Recommended Posts

Någon som använt det?

Fast track och buggy service är det samma sak? Hur lång tid tar det?

Jag har cirka två timmar på mig för att hinna med planet till Phuket men jag flyger med Finnarna och dom är ju ofta försenade.

Jag har flugit många gånger till BKK men aldrig flugit vidare förut, så jag vet inte hur lång tid procedurerna tar.

Det kan ju bli lite struligt när man har folk som möter i Phuket för vidare transport.

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    5

  • frason

    5

  • Mankan

    3

  • Celsius

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fast track eller "Premium Lane" har jag använt många gånger. Det är ju en snabbare väg genom passkontrollen. Buggyn har jag dock inte provat

premiumlane.jpeg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev otto:

Någon som använt det?

Fast track och buggy service är det samma sak? Hur lång tid tar det?

Jag har cirka två timmar på mig för att hinna med planet till Phuket men jag flyger med Finnarna och dom är ju ofta försenade.

Jag har flugit många gånger till BKK men aldrig flugit vidare förut, så jag vet inte hur lång tid procedurerna tar.

Det kan ju bli lite struligt när man har folk som möter i Phuket för vidare transport.

 

Otto

 

Har man tajt med tid så visar man bara det för tjejerna som kollar vid ingången så skickar de dig automatiskt till fast track. Har fått gå den två ggr pga. seg incheckning.

Den ena gången fick jag pappret redan vid incheckning, både security och IM i fast track. Andra gången frågade jag de nedanför rulltrappan när jag kom till IM, du öppnade den skjutdörren i väggen och skickade in mig till IM fast track.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har märkt att Finnair är dåliga på att dela ut fast track vid ankomst men om man frågar efter det så brukar de fixa fram när planet är framme vid gate. (förutsatt att biljetten berättigar till det)

Väldigt skönt att slippa köa på immigration efter en lång flygresa.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev otto:

Någon som använt det?

Fast track och buggy service är det samma sak? Hur lång tid tar det?

Jag har cirka två timmar på mig för att hinna med planet till Phuket men jag flyger med Finnarna och dom är ju ofta försenade.

Jag har flugit många gånger till BKK men aldrig flugit vidare förut, så jag vet inte hur lång tid procedurerna tar.

Det kan ju bli lite struligt när man har folk som möter i Phuket för vidare transport.

 

Otto

 

Frågan först o främst är ju o du måste checka in för inrikesdelen vid den vanliga incheckningen på våning 4 eller om du kan skicka ev bagage hela vägen och använda dig av transfer-immigration.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev L64:

 

Frågan först o främst är ju o du måste checka in för inrikesdelen vid den vanliga incheckningen på våning 4 eller om du kan skicka ev bagage hela vägen och använda dig av transfer-immigration.

Så blev det för oss en gång men det var många år sedan.Bokade thai genomgående biljett Arlanda-Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du incheckad hela vägen så är det gott om tid. Transfer i Bangkok bara och ingen passkontroll/immigration förrän i Phuket.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frason:

Är du incheckad hela vägen så är det gott om tid. Transfer i Bangkok bara och ingen passkontroll/immigration förrän i Phuket.

 

Har dom ändrat det nyligen med immigration?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev L64:

 

Har dom ändrat det nyligen med immigration?

Har varit så i många år. Phuket Airport är en internationell flygplats.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev frason:

Är du incheckad hela vägen så är det gott om tid. Transfer i Bangkok bara och ingen passkontroll/immigration förrän i Phuket.

I December fick jag lov att gå igenom passkontroll/immigration i Bkk, fast jag skulle till Phuket? bagaget därimot fick jag hämta ut på utrikes avdelningen i Phuket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frason:

Har varit så i många år. Phuket Airport är en internationell flygplats.

 

Jag skulle vilja säga att det har varit tvärsom i många år, dvs immi i Bangkok och customs vid slutdestinationen i Thailand om det är en flygplats med internationell status.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jed:

I December fick jag lov att gå igenom passkontroll/immigration i Bkk, fast jag skulle till Phuket? bagaget därimot fick jag hämta ut på utrikes avdelningen i Phuket. 

Kan bero på vilka du flyger med. Har flugit flera ggr senaste 10 åren, ARN-BKK-HKT med Thai och inte behövt gå genom immigration i BKK. Men som sagt, kan bero på vilka man flyger med och kan också ha ändrats senaste åren.

Sist flög jag direkt ARN-HKT så behövde jag inte tänka på det, det var dock ett par år sen.

 

Ta det säkra före det osäkra. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Kan bero på vilka du flyger med. Har flugit flera ggr senaste 10 åren, ARN-BKK-HKT med Thai och inte behövt gå genom immigration i BKK. Men som sagt, kan bero på vilka man flyger med och kan också ha ändrats senaste åren.

Sist flög jag direkt ARN-HKT så behövde jag inte tänka på det, det var dock ett par år sen.

 

Ta det säkra före det osäkra. :)

Men om det är ett inrikesflyg mellan BKK och HKT. Blir se som går av i HKT uppdelad inrikes resenärer och utrikes?

Inrikes behöver väl inte gå genom immi i HKT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Men om det är ett inrikesflyg mellan BKK och HKT. Blir se som går av i HKT uppdelad inrikes resenärer och utrikes?

Inrikes behöver väl inte gå genom immi i HKT.

Kollade upp på Suvvans hemsida och det verkar som man numera ska göra immigration/passport-check på Suvvan om man flyger vidare till Chiang Mai/Chiang Rai/Phuket/Hat Yai/Samui eller Krabi.

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-international-to-domestic-with-a-boarding-pass

 

Sist jag åkte till HKT via BKK så blev man uppdelad (fin liten lila klisterlapp på bröstet). Kanske sker så fortfarande ibland. Numera är det inte ofta jag åker vidare till HKT direkt så har inte koll senaste 2-3 åren.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frason:

Kollade upp på Suvvans hemsida och det verkar som man numera ska göra immigration/passport-check på Suvvan om man flyger vidare till Chiang Mai/Chiang Rai/Phuket/Hat Yai/Samui eller Krabi.

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-international-to-domestic-with-a-boarding-pass

 

Sist jag åkte till HKT via BKK så blev man uppdelad (fin liten lila klisterlapp på bröstet). Kanske sker så fortfarande ibland. Numera är det inte ofta jag åker vidare till HKT direkt så har inte koll senaste 2-3 åren.

Ja just det. En sådan lapp har jag också fått. Men kommer inte ihåg om det var i liknande situation . 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev frason:

Kan bero på vilka du flyger med. Har flugit flera ggr senaste 10 åren, ARN-BKK-HKT med Thai och inte behövt gå genom immigration i BKK. Men som sagt, kan bero på vilka man flyger med och kan också ha ändrats senaste åren.

Sist flög jag direkt ARN-HKT så behövde jag inte tänka på det, det var dock ett par år sen.

 

Ta det säkra före det osäkra. :)

 

Beror inte på vilka man flyger med och det har varit immigration i Bangkok i 5 år iaf...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Men om det är ett inrikesflyg mellan BKK och HKT. Blir se som går av i HKT uppdelad inrikes resenärer och utrikes?

Inrikes behöver väl inte gå genom immi i HKT.

 

Enda skillnaden sist jag åkte på detta sätt var att min väska kom på ett "internationellt" band en bit bort och sen fick man gå igenom customs.

 

Är det inte en ny terminal på HKT nu?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Vad krävs för att få Fast Track?

 

Flygbiljett i business / hög status på lojalitetskort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev koppar55:

Hjälper inte att ha Thai Airways ROP Guld och flyga economy/premium economy med Thai.

Inte berättigad till fast track.

 

 

Alldeles riktigt! Detta är en skam!

 

Jag får bättre service av Qatar med mitt guldkort, än jag får av Thai. På Thai's egen hemmaflygplats, till på köpet! Faktum är att ROP guld ger bättre förmåner hemma på Arlanda! Priority på incheck och security, loungetillgång, men inte priority på passkontroll. Bättre i alla fall.

 

Det känns som en smäll på käften att man först checkar in på guldkortsdisken, på andra sidan businesspiren, sedan får man gå genom den vanliga immigration och security och TILLBAKS IGEN! När man kommer till nedgången till loungen i D-piren ser man baksidan på business class priority security och immigration. Efter kanske 45 minuter av traskande och väntande i köer. Då blir man skitsur.

 

Dom få gånger jag gått igenom Thai's egna priority har det varit nästan helt tomt där, så några extra guldkortspax kan knappast orsaka någon extra väntan för business class.

 

Med Qatar får jag alltid en voucher för den priority lane som finns på bild ovanför i tråden, både ut och hemresa. Smidigt. Man spar minste en halvtimme på det, som man kan använda bättre. Om jag inte reser nog för att behålla både Thai och Qatar guldkort kommer jag att offra Thai, helt självklart. Dom är snåla och griniga med förmåner för oss som tillbringar en stor del av livet i deras "omvårdnad", mer sällan uppgraderad, och så vidare. Då kan jag använda lägsta pris i stället för att vara lojal med Thai dom gånger jag inte kan resa med One World och få poäng på Qatarkortet. Kanske till och med få råd att betala för business ibland. Akta er Thai Airways! Mina baht, över en kvarts miljon om året, kanske kommer att gå till andra bolag i fortsättningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev koppar55:

Hjälper inte att ha Thai Airways ROP Guld och flyga economy/premium economy med Thai.

Inte berättigad till fast track.

 

 

Premium Ekonomi Thai

Det funkar på Kastrup. 

På normala Fast Track   

Inte på SAS. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Alldeles riktigt! Detta är en skam!

 

Jag får bättre service av Qatar med mitt guldkort, än jag får av Thai. På Thai's egen hemmaflygplats, till på köpet! Faktum är att ROP guld ger bättre förmåner hemma på Arlanda! Priority på incheck och security, loungetillgång, men inte priority på passkontroll. Bättre i alla fall.

 

Det känns som en smäll på käften att man först checkar in på guldkortsdisken, på andra sidan businesspiren, sedan får man gå genom den vanliga immigration och security och TILLBAKS IGEN! När man kommer till nedgången till loungen i D-piren ser man baksidan på business class priority security och immigration. Efter kanske 45 minuter av traskande och väntande i köer. Då blir man skitsur.

 

Dom få gånger jag gått igenom Thai's egna priority har det varit nästan helt tomt där, så några extra guldkortspax kan knappast orsaka någon extra väntan för business class.

 

Med Qatar får jag alltid en voucher för den priority lane som finns på bild ovanför i tråden, både ut och hemresa. Smidigt. Man spar minste en halvtimme på det, som man kan använda bättre. Om jag inte reser nog för att behålla både Thai och Qatar guldkort kommer jag att offra Thai, helt självklart. Dom är snåla och griniga med förmåner för oss som tillbringar en stor del av livet i deras "omvårdnad", mer sällan uppgraderad, och så vidare. Då kan jag använda lägsta pris i stället för att vara lojal med Thai dom gånger jag inte kan resa med One World och få poäng på Qatarkortet. Kanske till och med få råd att betala för business ibland. Akta er Thai Airways! Mina baht, över en kvarts miljon om året, kanske kommer att gå till andra bolag i fortsättningen!



Detta kan omöjligt stämma??? Världens bästa flygbolag med världens bästa service?

Du kanske gjorde kardinalfelet?

Betalade inte med Ica kortet?

Bokade inte hos Nonki?

Reste inte från cph med direktflyg?


Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade fast track i somras från Bkk. Fy satan vad folk det var. Tog hur lång tid som helst. Helt värdelöst fast jag hade väl otur som vanligt fullt med hucklen och barnfamiljer etc etc.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...