Jump to content
IGNORERAD

Håll i era grejer!


samet

Recommended Posts

51 minuter sedan, skrev Khonis:

Dunk 2.0

Hittade precis en smygtagen bild på Ormens gömma.

 

AR-151209912.jpg&MaxW=660&MaxH=440&Q=100&IsoModifiedDate=.jpg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    13

  • Boa52

    13

  • Tommy

    6

  • samet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev samet:

 

Snälla. Man kan väl ha pengar på kontot sedan förra månaden!

Alla lever inte ur hand i mun.

 

Ja men om han nu är en fattig pensionär (Behöver inte vara så) då behöver han ju inte ha hela summan på samma konto om han nu bara har "normala" räkningar som ska dras. För då blir det ju massor över och vi är tillbaka till den punkten där jag menar att man ska sära på pengar som blir tillgängliga ifall kortet hamnar på villovägar. Skit samma. Jag orkar inte tjafsa! Fattar man inte så gör man inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Ja men om han nu är en fattig pensionär (Behöver inte vara så) då behöver han ju inte ha hela summan på samma konto om han nu bara har "normala" räkningar som ska dras. För då blir det ju massor över och vi är tillbaka till den punkten där jag menar att man ska sära på pengar som blir tillgängliga ifall kortet hamnar på villovägar. Skit samma. Jag orkar inte tjafsa! Fattar man inte så gör man inte.

Han kanske inte är så smart.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Hon skulle gärna få vakta mina pengar, synd om killen men varför tänker man inte innan man åker nån stans eller även i Sverige.

Jag har inte mycket pengar på Visa kortet, bara 5000 kr när jag åker till Thai och även i Sverige.  Har ett annat konto där jag har

dom STORA pengarna som lätt kan flyttas över till visa kortet med hjälp av telefon  eller dator

Detta smärtar lite, men för en gångs skull har du rätt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Penga-skärp/bälte är en bra grej, att pula ner ett par sedlar och ta på sej.

pengpung.jpg

Svårt att förlägga i alla fall.

 

MVH Tommy

Outstanding!!

 

Har använt det i över 20 år nu och har aldrig som tur är behövt använda det;)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Buddhan blivit könslös i det underbara jävla PK-Sverige?

 

"Nu fattar jag inte. Det är väl just då du skall ha på dig ditt Buddha-halsband, för hen skyddar väl mot alla olyckor och liknande"

 

Satans bullshit! Spyfärdig!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Ingen dålig Pension! 36 000 var det väll som var draget.

 

Det kan ju vara så att det finns en kredit kopplat till kortet på låt oss säga 25 000 SEK och då är pensionen bara 11 000 SEK.

 

Jag gör på följande vis. Jag har ett SEB konto där lönen ramlar in utan kredit, till det ett VISA kort utan kortkredit. Där är aldrig mer än 500 SEK på det kontot. Resten flyttar jag över till ett annat SEB konto och skulle jag få för mig att köpa något dyrare så är det en minuts jobb med telefonen att skicka över pengarna till kontot med kortet anslutet.

 

Sen har jag även ett SAS Eurobonus Mastercard som jag i princip betalar allt med, krediten är på 50 000 SEK men eftersom det är ett rent kredit kort så behöver jag inte oroa mig om jag blir av med det- man kan inte göra kontantuttag på det och jag kan följa transaktionerna via datorn

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift. Tror krediten är 20 000 SEK på det kortet. Använder även detta när jag handlar på nätet då det alltid kommer ett SMS med en kod som jag ska trycka in vid nätköp.

 

Kontanter har jag hemma i lägenheten men aldrig mer än 10 000 Battingar. Bor jag på hotell och har kontanter kvar på rummet gömmer jag dem i en plånbok som jag placerar innanför fodret i väskan.

 

Ingenting är ju idi*tsäkert men det här funkar för mig och skulle det skita sig någon gång har jag begränsat de ekonomiska förlusterna

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Det kan ju vara så att det finns en kredit kopplat till kortet på låt oss säga 25 000 SEK och då är pensionen bara 11 000 SEK.

 

Jag gör på följande vis. Jag har ett SEB konto där lönen ramlar in utan kredit, till det ett VISA kort utan kortkredit. Där är aldrig mer än 500 SEK på det kontot. Resten flyttar jag över till ett annat SEB konto och skulle jag få för mig att köpa något dyrare så är det en minuts jobb med telefonen att skicka över pengarna till kontot med kortet anslutet.

 

Sen har jag även ett SAS Eurobonus Mastercard som jag i princip betalar allt med, krediten är på 50 000 SEK men eftersom det är ett rent kredit kort så behöver jag inte oroa mig om jag blir av med det- man kan inte göra kontantuttag på det och jag kan följa transaktionerna via datorn

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift. Tror krediten är 20 000 SEK på det kortet. Använder även detta när jag handlar på nätet då det alltid kommer ett SMS med en kod som jag ska trycka in vid nätköp.

 

Kontanter har jag hemma i lägenheten men aldrig mer än 10 000 Battingar. Bor jag på hotell och har kontanter kvar på rummet gömmer jag dem i en plånbok som jag placerar innanför fodret i väskan.

 

Ingenting är ju idi*tsäkert men det här funkar för mig och skulle det skita sig någon gång har jag begränsat de ekonomiska förlusterna

Ja jag vet.  Jag skrev just om det där med kredit i ett tidigare inlägg. "Den som lever på kredit betalar tusenfalt" som Rickfors sjunger he he he.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Det kan ju vara så att det finns en kredit kopplat till kortet på låt oss säga 25 000 SEK och då är pensionen bara 11 000 SEK.

 

Jag gör på följande vis. Jag har ett SEB konto där lönen ramlar in utan kredit, till det ett VISA kort utan kortkredit. Där är aldrig mer än 500 SEK på det kontot. Resten flyttar jag över till ett annat SEB konto och skulle jag få för mig att köpa något dyrare så är det en minuts jobb med telefonen att skicka över pengarna till kontot med kortet anslutet.

 

Sen har jag även ett SAS Eurobonus Mastercard som jag i princip betalar allt med, krediten är på 50 000 SEK men eftersom det är ett rent kredit kort så behöver jag inte oroa mig om jag blir av med det- man kan inte göra kontantuttag på det och jag kan följa transaktionerna via datorn

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift. Tror krediten är 20 000 SEK på det kortet. Använder även detta när jag handlar på nätet då det alltid kommer ett SMS med en kod som jag ska trycka in vid nätköp.

 

Kontanter har jag hemma i lägenheten men aldrig mer än 10 000 Battingar. Bor jag på hotell och har kontanter kvar på rummet gömmer jag dem i en plånbok som jag placerar innanför fodret i väskan.

 

Ingenting är ju idi*tsäkert men det här funkar för mig och skulle det skita sig någon gång har jag begränsat de ekonomiska förlusterna

Men visst kan man väl göra kontantuttag med SAS Eurobonus Mastercard? Hur som helst är det väl kortköp hon hade gjort hon som snodda kortet, kontant uttag är nog svårare att göra utan kod.

 

Jag har också gömt saker i fodret på väskan. Väldigt smart för där skulle ju aldrig en tjuv komma på att leta eller ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Men visst kan man väl göra kontantuttag med SAS Eurobonus Mastercard? Hur som helst är det väl kortköp hon hade gjort hon som snodda kortet, kontant uttag är nog svårare att göra utan kod.

 

Jag har också gömt saker i fodret på väskan. Väldigt smart för där skulle ju aldrig en tjuv komma på att leta eller ;)

Det har jag dåligt med svar på, men man kan definitivt göra det med krediten på Norwegiankortet (iaf mitt). Men det kanske finns olika villkor.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Det kan ju vara så att det finns en kredit kopplat till kortet på låt oss säga 25 000 SEK och då är pensionen bara 11 000 SEK.

 

Jag gör på följande vis. Jag har ett SEB konto där lönen ramlar in utan kredit, till det ett VISA kort utan kortkredit. Där är aldrig mer än 500 SEK på det kontot. Resten flyttar jag över till ett annat SEB konto och skulle jag få för mig att köpa något dyrare så är det en minuts jobb med telefonen att skicka över pengarna till kontot med kortet anslutet.

 

Sen har jag även ett SAS Eurobonus Mastercard som jag i princip betalar allt med, krediten är på 50 000 SEK men eftersom det är ett rent kredit kort så behöver jag inte oroa mig om jag blir av med det- man kan inte göra kontantuttag på det och jag kan följa transaktionerna via datorn

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift. Tror krediten är 20 000 SEK på det kortet. Använder även detta när jag handlar på nätet då det alltid kommer ett SMS med en kod som jag ska trycka in vid nätköp.

 

Kontanter har jag hemma i lägenheten men aldrig mer än 10 000 Battingar. Bor jag på hotell och har kontanter kvar på rummet gömmer jag dem i en plånbok som jag placerar innanför fodret i väskan.

 

Ingenting är ju idi*tsäkert men det här funkar för mig och skulle det skita sig någon gång har jag begränsat de ekonomiska förlusterna

 

Ja, jag vet att det är taskigt att medvetet missförstå... "aldrig mer än 500 spänn". Efter löning gissar jag att du måste skyffla lite flis därifrån, annars är det riktigt synd om dig. :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Ja, jag vet att det är taskigt att medvetet missförstå... "aldrig mer än 500 spänn". Efter löning gissar jag att du måste skyffla lite flis därifrån, annars är det riktigt synd om dig. :big_smile:

 

Japp då flyttar man den andra 500 lappen till det andra kontot....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Japp då flyttar man den andra 500 lappen till det andra kontot....

Det måste vara jobbigt att föra över pengar så fort man skall handla något över 500kr Det är då inget för mig i alla fall. På mitt lönekonto får pengarna sitta kvar sedan jag betalt alla räkningar och gjort alla överföringar. 

 

Självklart ska man vara försiktig men en del verkar ju ha lite hybris.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Det måste vara jobbigt att föra över pengar så fort man skall handla något över 500kr Det är då inget för mig i alla fall. På mitt lönekonto får pengarna sitta kvar sedan jag betalt alla räkningar och gjort alla överföringar. 

 

Självklart ska man vara försiktig men en del verkar ju ha lite hybris.

 

Jag handlar ju med SAS mastercardet och där är det 50 000 i kredit så det är inga problem för mig.

 

Ja det kanske är hybris att göra som jag gör men efter händelsen 2004 så har jag sett över mina kort, konton och liknande, hade ju inte varit kul att bli av med ett kort som är direktlänkat till ett antal 10 000 kronor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

På mina kort från Kasikornbank och Bangkok Bank har jag en mycket bra funktion som jag önskar att min svenska bank också hade. Jag får alltid ett sms till telefonen vid varenda transaktion. Står jag vid disken och betalar piper det till i telefonen inom sekunder. Det gör att om någon skulle skimma mitt kort så vet jag direkt vad som sker och kan sätta P för det omedelbart. Dessutom kan jag undvika att ta ut ATM slippar, jag har ju alla belopp i telefonen, komplett historik. Kan när som helst kolla hur mycket pengar jag har på kontot. Bara ta upp det senaste sms-et.


Låter kanon. Gäller och inte supa bort telefonen bara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har också gömt saker i fodret på väskan. Väldigt smart för där skulle ju aldrig en tjuv komma på att leta eller ;)

 

Nej, en tjuv letar nog aldrig på ett sådant uppenbart gömställe.

Därför är det ju perfekt att använda.

Såvida inte tjuven.................

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Stefan:

Detta smärtar lite, men för en gångs skull har du rätt!

//S

 

Även en blind höna kan hitta ett korn...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift.

 

Men en ganska pissig växelkurs ?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Men en ganska pissig växelkurs ?

Är det sämre ä andra kort? Kör dom inte med Visa kursen?

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Är det sämre ä andra kort? Kör dom inte med Visa kursen?

 

 

 

 

har både Norwegian och Coop

 

jag vet att Coop föjer kursen exakt utan påslag,

 

Norwegian 1.75%   = döden

 

Kortanvändning i utlandet:

Varuköp 0 kr
Bankomatuttag 0 kr *
Kontantuttag i bank 0 kr **
Valutapåslag 1,75%
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

 

 

har både Norwegian och Coop

 

jag vet att Coop föjer kursen exakt utan påslag,

 

Norwegian 1.75%   = döden

 

Kortanvändning i utlandet:

Varuköp 0 kr
Bankomatuttag 0 kr *
Kontantuttag i bank 0 kr **
Valutapåslag 1,75%

Ja ok valutapåslaget men samma kurs innan man lägger på det antar jag. Dock ingen årsavgift men det kanske det inte är på Coop heller?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja ok valutapåslaget men samma kurs innan man lägger på det antar jag. Dock ingen årsavgift men det kanske det inte är på Coop heller?

 

årsavgifter minns jag inte, men det är iallafall mindre än vad valutapåslaget ställer till med för mig.

 

låt oss anta en årsavgift på 500sek borde ge breakeven på 28571 kr, vilket jag tar ut mer än så per år i Thailand

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Det måste vara jobbigt att föra över pengar så fort man skall handla något över 500kr Det är då inget för mig i alla fall. På mitt lönekonto får pengarna sitta kvar sedan jag betalt alla räkningar och gjort alla överföringar. 

 

Självklart ska man vara försiktig men en del verkar ju ha lite hybris.

Så dj jobbigit kan det inte vara att på dator eller det enklare telefonbanken att ha olika konton, men tror man att man är världsmästare så kommer du att åka dit på din dumhet en dag 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Så dj jobbigit kan det inte vara att på dator eller det enklare telefonbanken att ha olika konton, men tror man att man är världsmästare så kommer du att åka dit på din dumhet en dag 

 

Ja du lär väl vara vis av erfarenhet på området att åka dit på sin egen dumhet så korkad som du är :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...