Jump to content
IGNORERAD

Thailändska åtalas för trafficking i Schweiz


MPR Nyheter

Recommended Posts

En thailändsk kvinna har gripits efter misstankar om att ha lurat 80 thailändskor till Schweiz, där de tvingades arbete som prostituerade, detta uppgav schweizisk polis och åklagare under måndagen.
Den 57-åriga kvinnan lurade sina offer genom att utnyttja deras fattigdom eller genom att lova dem vanliga jobb i Schweiz. När offren nådde sin destination tvingades de betala 25,000-30,000 schweiziska franc (upp till en miljon thailändska baht) i "reseskulder" genom att arbete i diverse bordeller runtom i Schweiz. Bordellägarna behöll hälften av dessa pengar medan resten gick till den 57-åriga kvinnan.
Hon greps i oktober 2014 vid Zürichs flygplats efter att ha fört flera offer till Schweiz och hämtat pengar vid bordeller. En talesman från polisen sade att utredningen nu är klar och att åklagare jobbar på att väcka åtal.

 

rotator 5150 1.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Livstid? Varför då? Detta försigår i hög grad i Pattaya som så många tycker är himmelriket men det tycker man inte illa om.

 

Kom Igen! Nu får jag ducka lite ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chomphoo:

Livstid? Varför då? Detta försigår i hög grad i Pattaya som så många tycker är himmelriket men det tycker man inte illa om.

 

Kom Igen! Nu får jag ducka lite ;-)

 

Prostitution OK. Trafficking INTE OK. Skitenkelt!

 

Där ligger i alla fall skillnaden för mig. Mellan det som sker överallt i Pattaya och det den här tråden handlar om, alltså. Skillnad mellan hallick och kidnappare, typ. Sker trafficking i Pattaya är det så klart inte heller OK, men det tror jag är ytterst ovanligt. Det finns en tillräckligt stor kår med frivilliga för att det inte ska vara nödvändigt.

 

Moralisterna skiter jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Livstid? Varför då? Detta försigår i hög grad i Pattaya som så många tycker är himmelriket men det tycker man inte illa om.

 

Kom Igen! Nu får jag ducka lite ;-)

Om "stackars" människor tvingas välja att sälja sig för att kunna leva ett " hyfsat liv" så må det vara deras ensak men när andra ska utnyttja deras situation, lura fattiga människor att flytta och sedan  "låsa" fast dom med enorma skulder för att berika sig själva-då är botten nådd för min del. Dessutom under falska förespeglingar.  En situation dom aldrig kommer ur förrän dom flera år senare kastas ut som förbrukade... Nä, FY FAEN!  Livstid!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Celsius:

 

Prostitution OK. Trafficking INTE OK. Skitenkelt!

 

Där ligger i alla fall skillnaden för mig. Mellan det som sker överallt i Pattaya och det den här tråden handlar om, alltså. Skillnad mellan hallick och kidnappare, typ. Sker trafficking i Pattaya är det så klart inte heller OK, men det tror jag är ytterst ovanligt. Det finns en tillräckligt stor kår med frivilliga för att det inte ska vara nödvändigt.

 

Moralisterna skiter jag i.

"Skillnad mellan hallick och kidnappare, typ."

 

Bara för att dom inte tagits till annat land så innebär INTE det att dom jobbar av egen vilja! Finns ju många dokumentärer och böcker om vad som sker i Thailand. Kidnappad, ditlurad, Hallick. Same same but different.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlofB:

Om "stackars" människor tvingas välja att sälja sig för att kunna leva ett " hyfsat liv" så må det vara deras ensak men när andra ska utnyttja deras situation, lura fattiga människor att flytta och sedan  "låsa" fast dom med enorma skulder för att berika sig själva-då är botten nådd för min del. Dessutom under falska förespeglingar.  En situation dom aldrig kommer ur förrän dom flera år senare kastas ut som förbrukade... Nä, FY FAEN!  Livstid!

Och du tror att inte "Låneprincipen" finns i Thailand??? Vakna För Helllvete up!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Chomphoo:

"Skillnad mellan hallick och kidnappare, typ."

 

Bara för att dom inte tagits till annat land så innebär INTE det att dom jobbar av egen vilja! Finns ju många dokumentärer och böcker om vad som sker i Thailand. Kidnappad, ditlurad, Hallick. Same same but different.

 

10 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och du tror att inte "Låneprincipen" finns i Thailand??? Vakna För Helllvete up!

 

Det var värst vad du tar i, utan att egentligen veta om vi är oense. Spänn av lite. Är du Ecpat-ambassadör eller nåt?

 

Visst finns det dokumentärer. Här på MPR finns det en hel hoper folk som vet en hel del om detta av erfarenhet från "fältet" också. För egen del har jag aldrig påstått att varken "låneprincipen" eller barntrafficking inte skulle förekomma i Thailand. Det gör det bevisligen, men det är väldigt diskret och riktar sig mest till andra asiater, inte faranger. Det jag skrev var att det som sker i Pattaya, som turister ser, sällan innebär något som liknar trafficking och absolut inte barnsex. Under 18 i enstaka undantagsfall, kanske, men inte mycket under. Inte öppet och lättillgängligt för svenne banan. (För säkerhets skull, en enda dag under 18 är för låg ålder.) Dom som arbetar i barer i Pattaya kan åka hem när dom vill, skulle jag hävda. Dom kan byta arbetsplats när det passar dom också. Många skulle du få släpa sparkande och skrikande till bussen tillbaks till byhålan och risfältet. Om du har en annan uppfattning får det stå för dig. Men om du baserar denna din uppfattning enbart från TV-dokumentärer från väst så finns det stor risk att du är lite felinformerad.

 

Om du inte inser att det finns prostitution som är fullt frivillig, där avtal görs mellan vuxna personer, om en handling som i sig själv är laglig, för pengar som också är legitima i sig själva, och att detta är en väsensskild sak från det som det handlar om i det schweiziska fallet, då tror jag vi skall sluta diskutera. Då kunde jag lika gärna debattera detta med Gudrun Schyman...

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och du tror att inte "Låneprincipen" finns i Thailand??? Vakna För Helllvete up!

 

28 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och du tror att inte "Låneprincipen" finns i Thailand??? Vakna För Helllvete up!

Du vet kanske mer om det...? Men det spelar väl för f...n ingen roll??!! Det är lika vidrigt oavsett! Vakna själv blindstyre!!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlofB:

 

Du vet kanske mer om det...? Men det spelar väl för f...n ingen roll??!! Det är lika vidrigt oavsett! Vakna själv blindstyre!!

Kanske just det jag menar! Det är ingen som tycker det är fel när detta sker i Pattaya och Thailand. För det Sker! Läs länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...