Jump to content
IGNORERAD

Thailändska höghastighetståg försenas


MPR Nyheter

Recommended Posts

Planer på att påbörja fyra projekt med höghastighetståg i år kommer skjutas upp till 2017, även om tidsramen förblir densamma, detta uppger Thailands transportminister Arkhom Termpittayapaisith.
Projekten är en 252 km lång rutt mellan Bangkok och Nakhon Ratchasima i samarbete med Kina, en 382 km lång rutt mellan Bangkok och Phitsanulok i samarbete med Japan, en 193 km lång rutt mellan Bangkok och Rayong samt en 165 km lång rutt mellan Bangkok och Hua Hin. Förseningen beror mestadels på ofärdiga studier om projekten, men Arkhom försäkrade att projekten fortfarande kommer slutföras under 2017.
Enligt Phiraphon Thawonsuphacharoen – ständig transportsekreterare – har även uppgett att problem uppstått kring en 3,5 km lång sektion järnväg i Nakhon Ratchasima, som skulle byggas för att visa att thailändska och kinesiska planerare kommit till en överenskommelse. Sektionen, som kallas "tåget till ingenstans", vid byn Ban Rai Klang Dong kommer nu även den dröja till nästa år.

 

c1_1124053_161101043520_620x413.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Dem kommer aldrig vi se.

 

Om man inte bygger spåren uppe i luften som Skyway kommer det hända olyckor.

 

Thailändare bryr  ju inte så mycket om bommar, varnigslampor eller klockor  för buffalos gör det inte heller.

 

Dessutom enligt studier är flyget billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jiipee:

Dem kommer aldrig vi se.

 

Om man inte bygger spåren uppe i luften som Skyway kommer det hända olyckor.

 

Thailändare bryr  ju inte så mycket om bommar, varnigslampor eller klockor  för buffalos gör det inte heller.

 

Dessutom enligt studier är flyget billigare.

Tre av orterna som skall få höghastighetslinjer saknar flyg. Troligtvis för sträckorna är under 250km.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengarna ska ju ner i mångas fickor innan, så det kan ju ta lite tid.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...