Jump to content
IGNORERAD

Produkter som inte håller måttet


janne_h

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev janne_h:

 


Ja detta med hetvatten spolning är ett mode som mest låter bra på pappret.
Sen skulle det nog vara tvärtom.. Högt tryck och lågt flöde. Då det annars är svårt att få upp värmen. Hursomhelst så blir resultatet ungefär detsamma med eller utan hetvattenspol. Då det är trycket och inte värmen som slår sänder fettet i småbitar som sen rinner ut. Men precis som Stefan påpekade så börjar man längst ner och går uppåt. Och ser till att man har koll på lägenheterna under.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Hej Janne. Kul tråd och intressant. 

Ä det skillnad på fett o fett. Jag har jobbat med fasader,blästring,rengörning av det mesta.  Min erfarenhet är att högtrycksspola med kallvatten där det är fettansamlingar funkar ej. Tvärtom det bara biter fast sig mer. Har rengjort maskiner,både stora och små. Det enda som har funkat på fett är jävligt varm vatten under tryck. Samma sak med en smutsig tegelfasad. Man börjar längst ner och jobbar sig uppåt. Många som har kliat sig i huvudet,när man börjar tvätta nerifrån och upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    14

  • stefan5300

    3

  • in-ka

    2

  • Boa52

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej Janne. Kul tråd och intressant. 

Ä det skillnad på fett o fett. Jag har jobbat med fasader,blästring,rengörning av det mesta.  Min erfarenhet är att högtrycksspola med kallvatten där det är fettansamlingar funkar ej. Tvärtom det bara biter fast sig mer. Har rengjort maskiner,både stora och små. Det enda som har funkat på fett är jävligt varm vatten under tryck. Samma sak med en smutsig tegelfasad. Man börjar längst ner och jobbar sig uppåt. Många som har kliat sig i huvudet,när man börjar tvätta nerifrån och upp.



Av egen erfarenhet vet jag att kallvattenspol fungerar precis lika bra i avlopp. Målet är ju inte att få väggarna i röret kliniskt rena. Utan att slå sönder fettet så att det rinner vidare. Om man kör med varmvatten spolbil så smälter man visserligen fettet. Men röret längre fram är ju kallt. Och då stelnar ju fettet och klagar fast längre fram. Slår du däremot sönder fettet med högtryckens strålar. Så blir det klumpar som flyter ut med vattnet. Så naturligtvis får du bättre resultat om du kör med varmvatten på en fasad. Men att spola ett rör är inte riktigt samma sak.
Men så länge folk tror att det funkar, så köper man ju hetvatten pannor till bilarna. Och var och en blir ju salig på sin tro.
Men det är ju inte klottersanering inne i rören som gäller.
Dessutom kan väl fasader många gånger vara känsliga för högt tryck. Då är ju varmvatten ypperligt för det ändamålet.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

När du är igång och konstruerar så kan du väl även tillverka en tvättbil för soptunnor i Thailand. De luktar ruttet och rengörs aldrig. Marknaden är enorm!


Skickat från min iPad med Tapatalk


Det är väl bara att köpa en mindre bensindriven högtrycks maskin och en tank. Inte speciellt avancerat.
Har man tillgång till el och vatten, så räcker det ju med en kärcher.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett fångarna rensa avloppen på gatnivå i Bangkok.

 

Man drar en stålgrej genom rören.

 

Ser ut som dragkamp. Man ska slå ihjäl skiten, typ.

 

Handlar detta om samma sak.

 

 

https://www.google.co.th/search?q=drain+cleaning+Bangkok+by+prisoners&oq=drain+cleaning+Bangkok+by+prisoners&aqs=chrome..69i57.25081j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jiipee:

Har sett fångarna rensa avloppen på gatnivå i Bangkok.

 

Man drar en stålgrej genom rören.

 

Ser ut som dragkamp. Man ska slå ihjäl skiten, typ.

 

Handlar detta om samma sak.

 

 

https://www.google.co.th/search?q=drain+cleaning+Bangkok+by+prisoners&oq=drain+cleaning+Bangkok+by+prisoners&aqs=chrome..69i57.25081j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

 

 

 

 

 

I princip men en högtrycksmaskin gör mer rent än fångarna. ´Dessutom på ett enklare sätt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-30 at 09:45, skrev stefan5300:

 

Ja gängtejprullarna är ett skämt, precis som dess kvalite.

finns det lin i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev in-ka:

finns det lin i Thailand?

 

Vet inte men det bör det nog göra, Janne kanske vet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vet inte men det bör det nog göra, Janne kanske vet.


finns det lin i Thailand?



Har ej sett det. Så vi nöjer oss med gängtejp.
Ibland i mitt jobb så blir man frustrerad över att det finns mycket material i Sverige som skulle komma till pass och lösa mycket. Man är ju bortskämd i Sverige med att gå in hos någon gross som har allt på hyllan. Här i Bangkok känns det mest som man får spilla tiden mellan diverse småaffärer som har olika typer av material man behöver emellanåt som inte den normala järnaffären har på hyllan.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev janne_h:

 

 


Har ej sett det. Så vi nöjer oss med gängtejp.
Ibland i mitt jobb så blir man frustrerad över att det finns mycket material i Sverige som skulle komma till pass och lösa mycket. Man är ju bortskämd i Sverige med att gå in hos någon gross som har allt på hyllan. Här i Bangkok känns det mest som man får spilla tiden mellan diverse småaffärer som har olika typer av material man behöver emellanåt som inte den normala järnaffären har på hyllan.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

ja tänk biltema i Thailand en önskedröm

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...