Jump to content
IGNORERAD

Död västerlänning funnen utanför Koh Phangan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Rättsmedicinska experter i Bangkok kommer försöka nysta upp mysteriet kring den oidentifierade, döde västerlänning som har upptäckts i vattnen utanför Koh Phangan med en ryggsäck full av sten.
Mannens kropp kommer skickas från Surat Thani till Brottsmedicinska Institutet i Bangkok efter att den under torsdagen hittades utanför den populära turistön. Mannen tros vara från Europa och upptäcktes runt 500 meter från kusten, iklädd blå shorts och utan tröja. Han hade även på sig en ryggsäck med fem stenar och andra föremål i. Enligt Koh Phangans polischef Kusol Pankerd kan kroppen ha varit död i upp till fem dagar.

Surat Thanis polischef Apichart Boonsriroj beslutade att kroppen borde genomgå en brottsmedicinsk undersökning eftersom man inte kunde fastställa dödsorsaken – stenarna i ryggsäcken kan ha använts för att tillföra tyngd vid dykning, men de kan även ha använts av en mördare för att tynga ned kroppen, tillade han.

 

c1_1121632_620x413.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste han ha haft svårt att ta sig under ytan om det var för dykning han proppa HELA ryggan full av sten!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Då måste han ha haft svårt att ta sig under ytan om det var för dykning han proppa HELA ryggan full av sten!

Är det inte därför man fyller ryggsäcken full med sten, att ta sej under ytan och längre ner. Barlast. :misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett solklart fall av självmord eventuellt burmesmördad västerlänning i provinsen Surat Thani .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev hobbe:

Ännu ett solklart fall av självmord eventuellt burmesmördad västerlänning i provinsen Surat Thani .

 

 

Mvh Hobbe

 

Nej nu generaliserar du faktiskt. Fy på dig. Det kan ju ha varit någon kambodjan eller en annan västerlänning. Eller hur?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Nej nu generaliserar du faktiskt. Fy på dig. Det kan ju ha varit någon kambodjan eller en annan västerlänning. Eller hur?

 

Tänkte inte på det ..........

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Går man och badar med en ryggsäck full av sten så kanske man vill  något annat .......

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Är det inte därför man fyller ryggsäcken full med sten, att ta sej under ytan och längre ner. Barlast. :misdoubt:

Räcker oftast med en sten och man håller sig under ytan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Räcker oftast med en sten och man håller sig under ytan.

Beror inte det på hur tung stenen är, samma som när man dricker ÖL inte hur många utan storleken på Ölen

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror inte det på hur tung stenen är, samma som när man dricker ÖL inte hur många utan storleken på Ölen



Jätte bra Bo a Orm! Du kan ju skriva superinlägg! Jag tycker nog vissa andra är orättvist elaka mot dig nu när jag läser detta...... [emoji12]

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Beror inte det på hur tung stenen är, samma som när man dricker ÖL inte hur många utan storleken på Ölen

Klart det gör. Gruskorn är grus. Sten är större. Klippblock är ännu större. Berg är störst. Men vet du hur långt är ett snöre?

 

Om du kollar på bilden med stenarna i killens rygga så kanske du fattar att endast En av stenarna hade räckt om han på egen vilja tänkt dyka. Inte fan proppar man den helt full ! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag lider av yrkesskada som dykguide och divemaster. Tar för givet att Ormhuvudet ska fatta vad jag är ute efter utan för mycket förklaringar 

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man verkligen ta livet av sig via drunkning med hjälp av stenfylld ryggsäck så lägger man nog i en eller flera sten(ar) för mycket än en för lite.
Sen kan det ju naturligtvis vara så att nån annan lagt i stenarna...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Benriach:

Sen kan det ju naturligtvis vara så att nån annan lagt i stenarna...

 

Det är nog troligt eller så var han rejält påverkad också. Svårt att inte kränga av sig väskan och simma upp.

Läst någonstans att kroppens vilja att leva tar över.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur f*n kan man hitta en kropp 500m flytande från land med en ryggsäck full av sten som jag läste på ett annat ställe..

 

Alla utlänningar begår väl självmord i Thailand av utredningstekniska skäl.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Hur f*n kan man hitta en kropp 500m flytande från land med en ryggsäck full av sten som jag läste på ett annat ställe..

 

Alla utlänningar begår väl självmord i Thailand av utredningstekniska skäl.

 

Ja, det börjar väl bli brist på burmeser att skylla på... :go:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

 

Ja, det börjar väl bli brist på burmeser att skylla på... :go:

Blir för mycket internationell kritik, så dom har lärt läxan nu ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har 2 stenar som jag tar med mig i vattnet när jag badar,har hitintills inte haft några problem med att ta mig upp ur vattnet.:rap:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev born41:

Jag har 2 stenar som jag tar med mig i vattnet när jag badar,har hitintills inte haft några problem med att ta mig upp ur vattnet.:rap:

Born41

Häng dem runt halsen så får du se :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hän

15 timmar sedan, skrev rolba:

Häng dem runt halsen så får du se :big_smile:

dom hänger redan under halsen på min kompis och då min mage inte har växt för mycket har jag sett det med egna ögon:haha:

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...