Jump to content
IGNORERAD

Extremt sjuk "människa"


HuaHindinnge

Recommended Posts

43 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Det är möjligt att det är dyrare utanför hembyn i Issans industristäder, men vad kostar då inte dessa saker på Koh Samui?

 

 

Hembyn är dyrare på bränsle, byggmaterial och annat som måste fraktas från tätorten. Går inte på att leva på bara mat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    29

  • SatanG

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • HuaHindinnge

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
On 2016-10-15 at 14:27, skrev Boa52:

Vist bor du i Thai, Har du inte somjag skriver i en anan tråd ingen kontakt med 

 

Mycket bra förklaring och det är konstigt att gubbar som bott i Thai 5 - 10 år fatta noll

 

Gubbarna som bott 5-10 år i Thailand är vad man kallar för miljöskadade.

 

Många gubbar köper ju själv sex av tjejer som ligger i gråzonen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Gubbarna som bott 5-10 år i Thailand är vad man kallar för miljöskadade.

 

Många gubbar köper ju själv sex av tjejer som ligger i gråzonen.

 

BTT

Köpa sex är väl bara första veckan, sen behöver man bara lova guld men vara dålig på att minnas ;)

Sen finns ju hemhjälp en gång i veckan för att städa huset för 500b som avslutas med en gemensam dusch och en rolig halvtimma. 

 

Du är bara en oerfaren novis...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Gubbarna som bott 5-10 år i Thailand är vad man kallar för miljöskadade.

 

Många gubbar köper ju själv sex av tjejer som ligger i gråzonen.

 

BTT

 

Puh! Bostad i Bkk 11,5 år och rest till Thailand i snart 29 år så jag antar det inte gäller mig.

Att bli kallad miljöskadad av en mupp som dig visar ju bara att man är på rätt väg.

 

Googla på broder, en dag kanske du kommer till ditt nirvana Pattaya och får uppleva saker som får tältpinnen att resas :-)

Behöver du råd innan du åker så har du hamnat på rätt forum "räven" ;-)

 

/ SatanG

 

PS Var det inte du som tidigare "skröt" om att du köpte en 17-åring i pattis, var det henne du var tvungen att smussla i valium för att det skulle bli som du ville?

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Många saker uppfattar jag som dyrare på landsbygden i Isaan.

 

Svärfar fick jobba på annan ort tills han tidigt i livet gick bort och var sällan hemma.

Själv jobbar jag borta minst halva året och det gäller även de lyckligt lottade av mina kollegor.

Få gör det för att det är kul men det behövs för att ge en själv och familjen ett bättre liv. Vill man hellre sitta på arslet så varsågod men då ska man inte heller klaga eller vara avundsjuk på andra som kämpar sig framåt för jobb finns det.

 

/ SatanG 

Hej

Nästan inga dagligvaror, ris, grönsaker, frukter, kött, fisk eller annat som man kan producera lokalt är dyrare på landet än i stan, boendet är t.ex nästan gratis o.s.v.

Det som är dyrare i byn än ex.vis i Bangkok är väl saker som bilar, diesel, kapitalvaror, elektronik och finare alkohol.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev leifen:

Hembyn är dyrare på bränsle, byggmaterial och annat som måste fraktas från tätorten. Går inte på att leva på bara mat.

 

Jag tänkte närmast på modern här som tråden handlade om från början, hon kunde valt att flytta till någon industristad och då betalt lite mer för grönsakerna men hon flyttade till Samui dä allt - inklusive grönsaker - är svindyrt.

 

Ifall levnadsomkostnaderna blir högre i en industristad för en Issan arbetare så blir de ju än mycket högre på en turistort som Samui.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Jag tänkte närmast på modern här som tråden handlade om från början, hon kunde valt att flytta till någon industristad och då betalt lite mer för grönsakerna men hon flyttade till Samui dä allt - inklusive grönsaker - är svindyrt.

 

Ifall levnadsomkostnaderna blir högre i en industristad för en Issan arbetare så blir de ju än mycket högre på en turistort som Samui.

Hej

Helt rätt, men samtidigt är det nog högre inkomster där också, speciellt i den bransch som mamman valde.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nästan inga dagligvaror, ris, grönsaker, frukter, kött, fisk eller annat som man kan producera lokalt är dyrare på landet än i stan, boendet är t.ex nästan gratis o.s.v.

Det som är dyrare i byn än ex.vis i Bangkok är väl saker som bilar, diesel, kapitalvaror, elektronik och finare alkohol.

Mvh isan lover

 

Ok, de flesta av de lokalt producerade varorna är billigare på landet, en hel del annat dyrare. Sist vi var uppe var det flera av oss som reagerade på att vi tyckte det var dyrt, även lokalt producerat frukt t.ex. Nära där vi bor, Sukhumvit 113, har vi ju Talad kahmen "Khmer marknaden" och jag tror du skulle bli förvånad över priserna där i jämförelse, tvivlar på att det går komma undan mycket bättre än så men skitsamma. På landet byts det ju en hel del emellan grannar etc så jag är med på vad du menar.

 

Det är klart att bokostnaden är mindre om man har bostaden betald, det gäller väl vart man än bor. Det går ju hyra ut land/sälja mark och köpa bostad på andra håll också vilket jag vet och förstår tar emot för många. Men någon måste ju ta första steget om inkomsterna inte går ihop och vi alla vet att utförsbacken kommer bestå. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Helt rätt, men samtidigt är det nog högre inkomster där också, speciellt i den bransch som mamman valde.

Mvh isan lover

 

Jo men samtidigt enligt reportaget så fick hon "bara" 300 THB för att sälja sin dotter, hon hade garanterat fått mer pengar av att jobba på en industri. Så det där om höga inkomster ska man ta med en rejäl skopa salt

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Jo men samtidigt enligt reportaget så fick hon "bara" 300 THB för att sälja sin dotter, hon hade garanterat fått mer pengar av att jobba på en industri. Så det där om höga inkomster ska man ta med en rejäl skopa salt

Hej

Om hon sålde sig några gånger om dagen  blir ju inkomsterna betydligt högre, kanske sålde mamman sig själv också?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ok, de flesta av de lokalt producerade varorna är billigare på landet, en hel del annat dyrare. Sist vi var uppe var det flera av oss som reagerade på att vi tyckte det var dyrt, även lokalt producerat frukt t.ex. Nära där vi bor, Sukhumvit 113, har vi ju Talad kahmen "Khmer marknaden" och jag tror du skulle bli förvånad över priserna där i jämförelse, tvivlar på att det går komma undan mycket bättre än så men skitsamma. På landet byts det ju en hel del emellan grannar etc så jag är med på vad du menar.

 

Det är klart att bokostnaden är mindre om man har bostaden betald, det gäller väl vart man än bor. Det går ju hyra ut land/sälja mark och köpa bostad på andra håll också vilket jag vet och förstår tar emot för många. Men någon måste ju ta första steget om inkomsterna inte går ihop och vi alla vet att utförsbacken kommer bestå. 

 

/ SatanG

Hej

Mycket av det man konsumerar i ett hushåll är ju dessutom gratis på landet som t.ex svamp, örter

och annat man kan plocka i naturen,sen kan man ju fiska, fånga räkor, samla krabbor, leta efter honung, samla myrägg ovh andra insekter, plocka sniglar, fånga grodor, ormar och råttor m.m.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Mycket av det man konsumerar i ett hushåll är ju dessutom gratis på landet som t.ex svamp, örter

och annat man kan plocka i naturen,sen kan man ju fiska, fånga räkor, samla krabbor, leta efter honung, samla myrägg ovh andra insekter, plocka sniglar, fånga grodor, ormar och råttor m.m.

Mvh isan lover

 

Tack och lov att jag har ett jobb som gör att jag kan äta riktig mat! På restaurang varje måltid om jag har lust, åtminstone när jag är i Thailand. Insekter, grodor, ormar, råttor och annat skit går fetbort i min diet, såvida jag inte överlever en flygolycka på en öde ö och blir tvungen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Tack och lov att jag har ett jobb som gör att jag kan äta riktig mat! På restaurang varje måltid om jag har lust, åtminstone när jag är i Thailand. Insekter, grodor, ormar, råttor och annat skit går fetbort i min diet, såvida jag inte överlever en flygolycka på en öde ö och blir tvungen.

Hej

Håller bara delvis med men faktum är att många Isaanbor föredrar det jag räknade upp framför en fin stek eller middag på en restaurang.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller bara delvis med men faktum är att många Isaanbor föredrar det jag räknade upp framför en fin stek eller middag på en restaurang.

Mvh isan lover

Att en fin stek går bort, det förstår jag. Thailändarna är normalt inte konfortabla att äta med kniv och gaffel. Men bjud dom på jam nuea och en del andra rätter de tycker om, på en restaurang. Då tror jag inte de tackar nej. Varför skulle de tacka nej till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Att en fin stek går bort, det förstår jag. Thailändarna är normalt inte konfortabla att äta med kniv och gaffel. Men bjud dom på jam nuea och en del andra rätter de tycker om, på en restaurang. Då tror jag inte de tackar nej. Varför skulle de tacka nej till det?

 

Åk in på en "Moogata" i Isaan så blir man ju nästan rädd när man ser hur mycket de flesta lastar in.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Celsius:

 

Tack och lov att jag har ett jobb som gör att jag kan äta riktig mat! På restaurang varje måltid om jag har lust, åtminstone när jag är i Thailand. Insekter, grodor, ormar, råttor och annat skit går fetbort i min diet, såvida jag inte överlever en flygolycka på en öde ö och blir tvungen.

Tänk om det finns 1,000,000 ormar ön då, som inte har ätit på ett år?:misdoubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-10-17 at 13:41, skrev leifen:

Köpa sex är väl bara första veckan, sen behöver man bara lova guld men vara dålig på att minnas ;)

Sen finns ju hemhjälp en gång i veckan för att städa huset för 500b som avslutas med en gemensam dusch och en rolig halvtimma. 

 

Du är bara en oerfaren novis...

 

Nu syftar jag ju inte på gubbarna med stuga och fruga och barn uppe i Isan utan på singelgubbarna som häckar ibland barerna och på beach road.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu syftar jag ju inte på gubbarna med stuga och fruga och barn uppe i Isan utan på singelgubbarna som häckar ibland barerna och på beach road.

 

BTT

BTT?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag uppfattar det finns en lättja bland många unga thailändare. Ser många som skämmer bort sina ungar, de får pengar alla dagar utan att prestera något.
Brukar skälla på frun att hon inte per automatik skall ösa pengar åt grabben då han är snart 25 år. Ser thailändare det som en plikt att försörja ungarna hela livet?


Skickat från min iPad med Tapatalk



Ja.

Ex styvdottern är 28 och har aldrig gjort ett skit.
Sitter hemma som en fågelunge.

Allt är ju upp till mödrarna och deras relation till barnen och den kan du som man aldrig ändra på.

Jag gav upp och lämnade skutan.
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Åk in på en "Moogata" i Isaan så blir man ju nästan rädd när man ser hur mycket de flesta lastar in.

 

/ SatanG

moogata ??

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-17 at 13:32, skrev broder tuk tuk:

 

Gubbarna som bott 5-10 år i Thailand är vad man kallar för miljöskadade.

 

Många gubbar köper ju själv sex av tjejer som ligger i gråzonen.

 

BTT

 

Många? Att du själv skrävlat om att du köpt sex av en 16-åring innebär inte att andra har samma sjuka preferenser som du. Men å andra sidan så efter debaclet med lokaliseringen av 7/11-butiken i Naklua så tvivlar jag starkt på att du någonsin besökt Thailand och att ditt skrävlande bara finns i dina sjuka fantasier. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Många konstiga inlägg i denna tråd, inse fakta finns det inga jobb där du bor flytta dit jobben finns eller gå under.

Men gnäll inte

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

 

 


Ja.

Ex styvdottern är 28 och har aldrig gjort ett skit.
Sitter hemma som en fågelunge.

Allt är ju upp till mödrarna och deras relation till barnen och den kan du som man aldrig ändra på.

Jag gav upp och lämnade skutan.

 

Vi tar hand om sonen just nu. För pappan sket I det. Sonen har absolut inte några ambitioner alls . Han tycker det räcker med att gå till kylskåpet och äta. Nu ska han välja gym. Totalt ointresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev soi covboy:

moogata ??

 

Traditionell thailändsk BBQ, du vet där man hämtar kött/fläsk etc och grillar själv på bordet.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...