Jump to content
IGNORERAD

Extremt sjuk "människa"


HuaHindinnge

Recommended Posts

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev Burken:


Så om du var en fattig thai tvekar du inte att sätta din 13-åriga dotter i arbete bland sexturister? Jag skulle inte tänka tanken ens. Hellre sålde jag kläderna man har på kroppen än att låta en pedofil utnyttja mitt barn.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Hej

Nu utläste du nog något som inte stod i mitt inlägg.

Men det är tyvärr så att fattiga människor jorden runt dagligen tvingas till sådant som är helt otänkbart för andra bättre bemedlade

Fattigdom, brist på utbildning, desperation och hopplöshet leder tyvärr till sånt här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    29

  • SatanG

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • HuaHindinnge

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
19 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag tror det är ytterst få av oss som inte skulle ta ett skitjobb istället för att sälja dottern som luder.

Argumentet att Thailand är ett klassamhälle håller inte, skulle tro att de älskar sina barn precis lika mycket som vi gör och därmed möjligtvis prostituera sig själva men inte sitt barn. Jag tror inte fattiga älskar sina barn mindre just för att de har lägre lön.

Finns även en jävla massa människor som just gör skitjobb jorden runt, klarar dom det så varför skulle inte vissa i Isaan göra det?

Sen beror ju på hur man vill definiera ett skitjobb, i vissa hänseenden vill jag klassa mitt jobb som det då jag är långa perioder hemifrån fast med bra utdelning.

 

/ SatanG

Hej

Jag tror inte att du känner till hur dåliga villkoren är för dom jobb vi avser här, en mamma skulle ex.vis omöjligtvis kunna ha ett boende, mat på bordet och hålla sina barn med kläder och skor, än mindre erbjuda barnen en framtid värd namnet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte någon försvarar mammans beteende, men kanske kan se att alla inte har samma möjligheter i livet..

Väldigt lätt för oss, med vårat skyddsnät att fördöma, utan att veta kvinnans bakgrund..

 

Sen har jag märkt vilken moral som finns från vissa på detta forum...

Så fram till tjejen är 17 år och 364 dagar, är hon förbjuden frukt, för att dagen efter bli lovligt byte..

 

Har för mig att det var någon äldre herre som undrade hur han skulle gå till väga, då det var en tjej på 18 år, som visade sitt intresse för han..

Det var många här som tyckte han skulle köra på, för man lever bara en gång, osv, osv..

 

Så min fråga är, är det fritt fram bara för det är lagligt?

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev Sangwal:

Tror inte någon försvarar mammans beteende, men kanske kan se att alla inte har samma möjligheter i livet..

Väldigt lätt för oss, med vårat skyddsnät att fördöma, utan att veta kvinnans bakgrund..

 

Sen har jag märkt vilken moral som finns från vissa på detta forum...

Så fram till tjejen är 17 år och 364, är hon förbjuden frukt, för att dagen efter bli lovligt byte..

 

Har för mig att det var någon äldre herre som undrade hur han skulle gå till väga, då det var en tjej på 18 år, som visade sitt intresse för han..

Det var många här som tyckte han skulle köra på, för man lever bara en gång, osv, osv..

 

Så min fråga är, är det fritt fram bara för det är lagligt?

 

Rock on!

Hej

Klockrent, jag försvarar precis som du ingen och inget här, försöker bara förklara varför situationer som den här kan uppstå.

Det är lätt att moralisera över andra men inte lika självklart med moral när det handlar om en själv.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sangwal:

Tror inte någon försvarar mammans beteende, men kanske kan se att alla inte har samma möjligheter i livet..

Väldigt lätt för oss, med vårat skyddsnät att fördöma, utan att veta kvinnans bakgrund..

 

Sen har jag märkt vilken moral som finns från vissa på detta forum...

Så fram till tjejen är 17 år och 364, är hon förbjuden frukt, för att dagen efter bli lovligt byte..

 

Har för mig att det var någon äldre herre som undrade hur han skulle gå till väga, då det var en tjej på 18 år, som visade sitt intresse för han..

Det var många här som tyckte han skulle köra på, för man lever bara en gång, osv, osv..

 

Så min fråga är, är det fritt fram bara för det är lagligt?

 

Rock on!

 

För skojade vi om "pedoregeln" halva din egna ålder + 7. Var de yngre än så var det pedovarning.

 

Men är väldigt många herrar i Thai som har betydligt yngre damer än så.

Men i många fall är det ju mer en "affärsuppgörelse"

Mannen blir ompysslad på alla sätt och kvinnan slipper jobba och har en ekonomi hon bara kunnat drömma om. (Nu vet jag att det tar hus i helvete!)

 

Men var lite ärliga. Tror ni på allvar att tjejen som är 25 blir förälskad i mannen som är 65...?

Solsidan lärde oss om "kompensationsfaktor" Det ligger mycket i det!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

 

För skojade vi om "pedoregeln" halva din egna ålder + 7. Var de yngre än så var det pedovarning.

 

Men är väldigt många herrar i Thai som har betydligt yngre damer än så.

Men i många fall är det ju mer en "affärsuppgörelse"

Mannen blir ompysslad på alla sätt och kvinnan slipper jobba och har en ekonomi hon bara kunnat drömma om. (Nu vet jag att det tar hus i helvete!)

 

Men var lite ärliga. Tror ni på allvar att tjejen som är 25 blir förälskad i mannen som är 65...?

Solsidan lärde oss om "kompensationsfaktor" Det ligger mycket i det!

 

Nej, det fanns en tråd för något år sedan, där en man ville ha råd...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Sangwal:

Tror inte någon försvarar mammans beteende, men kanske kan se att alla inte har samma möjligheter i livet..

Väldigt lätt för oss, med vårat skyddsnät att fördöma, utan att veta kvinnans bakgrund..

 

Sen har jag märkt vilken moral som finns från vissa på detta forum...

Så fram till tjejen är 17 år och 364 dagar, är hon förbjuden frukt, för att dagen efter bli lovligt byte..

 

Har för mig att det var någon äldre herre som undrade hur han skulle gå till väga, då det var en tjej på 18 år, som visade sitt intresse för han..

Det var många här som tyckte han skulle köra på, för man lever bara en gång, osv, osv..

 

Så min fråga är, är det fritt fram bara för det är lagligt?

 

Rock on!

 

Nu är det visserligen inte lagligt att prostituera sig i Thailand men många gör det ändå. Har kvinnan då gjort ett medvetet val att jobba med detta samt är vid sina sinnes fulla bruk har jag svårt att se vad torsken ålder skapar för problem här. Jag anser det vara en frivillig affärsuppgörelse mellan två vuxna individer, är det inte frivilligt så går det bort oavsett ålder på yrkesdamen. Jag anser att det borde legaliseras samt grymma straff för trafficking/hallickar/madamer.

 

Vad anser du själv?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Nu är det visserligen inte lagligt att prostituera sig i Thailand men många gör det ändå. Har kvinnan då gjort ett medvetet val att jobba med detta samt är vid sina sinnes fulla bruk har jag svårt att se vad torsken ålder skapar för problem här. Jag anser det vara en frivillig affärsuppgörelse mellan två vuxna individer, är det inte frivilligt så går det bort oavsett ålder på yrkesdamen. Jag anser att det borde legaliseras samt grymma straff för trafficking/hallickar/madamer.

 

Vad anser du själv?

 

/ SatanG

För det första anser jag inte man är vuxen, vid 18 års ålder, men det är min personliga åsikt.

 

Om det ska vara lagligt att sälja sig? 

Ja, under reglerade former, vad det nu innebär.

Men att sälja sig på gatan, medför mycket bieffekter, som tex könssjukdomar och överfall...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Isan Lover said:

Hej

Huvudet på den berömda spiken, visst finns det okvalificerade jobb även för lågutbildade ungdommar, men lönerna räcker knappt att leva på, dom tvingas dela ett rum med flera andra alternativt bo i ruckel som vi betecknar som slum, lönen räcker precis till mat och husrum, det blir nästan ingenting över till något annat alls, spara är otänkbart och chanserna till en yrkes karriär är nästa obefintliga, man föds fattig, förblir fattig och dör fattig i ett klassamhälle.

 

Undrar hur många av dom Svenskar som med självklarhet rekommenderar Thailändare till dessa lågavlönade, hårda, enformiga och ofta tunga arbeten med långa arbetsdagar 6-7 dagar i veckan som själva skulle kunna tänka sig att ta dessa, bo och leva på samma villkor?

 

Nej det är lätt att uttala sig om andra och hur dessa borde agera, men det är nog inte alltid något man skulle tycka bar lika självklart och enkelt om det handlade om dom själva.

Mvh isan lover

 

Nej, jag skulle inte vilja jobba för 300 Baht om dagen och bo i ett enkelt rum med fyra andra men om alternativet är att sälja min dotter så är valet väldigt enkelt och självklart.

 

Även om många i Isaan är fattiga så finns det över en miljard människor som är ännu fattigare. Resonerar man som så att det är närmast förståeligt att en mamma i Isaan säljer sin 13-åriga dotter pga att de är så fattiga och saknar möjligheter så blir det ju ändå märkligare att över en miljon människor från grannländerna kommer över gränsen till Thailand för att ta ännu sämre betalda jobb med ännu värre villkor.

 

De flesta större fabriker i provinserna runt Bangkok har en minimilön på runt 350 Baht och det behövs för många jobb inte ens färdig grundskola. Många av dessa fabriker är multinationella företag och även om jobben är monotona och med liten möjlighet till karriär så är de oftast välreglerade, säkra och boendeförhållandena inte alls särskilt dåliga.

 

Visst är Thailand ett klassamhälle med få möjligheter till en klassresa men de par som lyckas undvika att skaffa barn alltför tidigt kan numera jobba ihop till både bil och ett mindre hus, inte alltför stor skillnad mot när mina föräldrar var i 20-årsåldern för 50 år sedan.

 

Visst är det tufft att flytta långt hemifrån, särskilt om man är ensamstående med ett par barn, men sådan är verkligheten för nästan hälften av världens befolkning och det är lyckligtvis en försvinnande liten del som inte hittar en bättre lösning än att sälja sina barn.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev Atom:

 

Nej, jag skulle inte vilja jobba för 300 Baht om dagen och bo i ett enkelt rum med fyra andra men om alternativet är att sälja min dotter så är valet väldigt enkelt och självklart.

 

Även om många i Isaan är fattiga så finns det över en miljard människor som är ännu fattigare. Resonerar man som så att det är närmast förståeligt att en mamma i Isaan säljer sin 13-åriga dotter pga att de är så fattiga och saknar möjligheter så blir det ju ändå märkligare att över en miljon människor från grannländerna kommer över gränsen till Thailand för att ta ännu sämre betalda jobb med ännu värre villkor.

 

De flesta större fabriker i provinserna runt Bangkok har en minimilön på runt 350 Baht och det behövs för många jobb inte ens färdig grundskola. Många av dessa fabriker är multinationella företag och även om jobben är monotona och med liten möjlighet till karriär så är de oftast välreglerade, säkra och boendeförhållandena inte alls särskilt dåliga.

 

Visst är Thailand ett klassamhälle med få möjligheter till en klassresa men de par som lyckas undvika att skaffa barn alltför tidigt kan numera jobba ihop till både bil och ett mindre hus, inte alltför stor skillnad mot när mina föräldrar var i 20-årsåldern för 50 år sedan.

 

Visst är det tufft att flytta långt hemifrån, särskilt om man är ensamstående med ett par barn, men sådan är verkligheten för nästan hälften av världens befolkning och det är lyckligtvis en försvinnande liten del som inte hittar en bättre lösning än att sälja sina barn.   

Hej

Många har ingen som helst möjlighet att få några 300 baht om dagen, men inte ens 300 baht räcker speciellt långt om man ska betala hyra , försörja en familj, hålla barn i skola o.s.v, i en stad, ensamstående mammor med barn har det naturligtvisvextra svårt.

 

I detta specifika fall har vi kanske inte  all fakta, är psykisk ohälsa inblandad, kanske någon utvecklingsstörning, drogberoende eller alkoholism hos modern?

 

Det finns helt klar ett samband mellan fattigdom, brist på utbildning och hopplöshet när det gäller att t.ex barn börjar sälja sig och att deras föräldrar kan medverka till detta, du kan se samma mönster hos dom mest utsatta folkgrupperna även i Europa, Afrika, Syd Amerika och övriga Asien.

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Atom:

 

Nej, jag skulle inte vilja jobba för 300 Baht om dagen  

 

15 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Många har ingen som helst möjlighet att få några 300 baht om dagen

I "vår" by får männen ca 300 baht och kvinnorna 200 baht om dagen, och som redan konstaterats så är det omöjligt att leva på det som ensam förälder och försörjare.

Finns ju sällan jobb varje dag heller, utan blir bara ströjobb.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev uptoyou:

 

I "vår" by får männen ca 300 baht och kvinnorna 200 baht om dagen, och som redan konstaterats så är det omöjligt att leva på det som ensam förälder och försörjare.

Finns ju sällan jobb varje dag heller, utan blir bara ströjobb.

 

Fast man kan välja att skaffa ett jobb som betalar lite bättre, med lite bättre villkor och stabilitet. 

 

Men som sagts tidigare så växer dessa jobb inte under hängmattan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Fast man kan välja att skaffa ett jobb som betalar lite bättre, med lite bättre villkor och stabilitet. 

 

Men som sagts tidigare så växer dessa jobb inte under hängmattan. 

Problemet är att det krävs utbildning för dessa bättre avlönade jobb och att dom finns flera mil från "byn".

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev uptoyou:

Problemet är att det krävs lite utbildning för dessa bättre avlönade jobb och att dom finns flera mil från "byn".

Egenskaper som pålitlig, göra det som sagts till om, komma i tid är ofta viktigare än utbildning.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Problemet är att det krävs utbildning för dessa bättre avlönade jobb och att dom finns flera mil från "byn".

 

Ja, ska man ha ett jobb som kräver utbildning, så bör man ha en utbildning innan man söker jobbet.

 

Men det finns massor och massor därtill med jobb som inte kräver någon utbildning.

Skon klämmer ju så gott som alltid vid avståndet, vilket är helt förståeligt. 

Inte många som, oavsett boendeland, gärna flyttar till en helt ny stad ifrån sitt nuvarande trygga hem.

Men att säga att det inte finns jobb är ganska fel.

 

Vi har till exempel dryga 30-40 anställda här i Thailand.

Varav 25 på heltid och i princip året om.

Deras jobb har varit på olika platser runt om i Thailand, en månad här och en månad där.

Löner som legat på mellan 330-750 om dagen.

De var alla tidigare thailändare.

Numera är de sakteligen utbytta till kambodjaner (med arbetstillstånd och samma löner, bör väl tilläggas) som gör ett minst lika bra jobb.

 

Anledning till varför de inte ville jobba kvar kan man ju spekulera om, men kontentan är att de valde att hellre sitta hemma än att jobba.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Anledning till varför de inte ville jobba kvar kan man ju spekulera om, men kontentan är att de valde att hellre sitta hemma än att jobba.

Känner igen lite av detta, bland annat från tjejens bror. När han jobbat ihop lite pengar så tackar han nej till nya jobb och stannar hellre hemma tills pengarna är slut :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Ja, ska man ha ett jobb som kräver utbildning, så bör man ha en utbildning innan man söker jobbet.

 

Men det finns massor och massor därtill med jobb som inte kräver någon utbildning.

Skon klämmer ju så gott som alltid vid avståndet, vilket är helt förståeligt. 

Inte många som, oavsett boendeland, gärna flyttar till en helt ny stad ifrån sitt nuvarande trygga hem.

Men att säga att det inte finns jobb är ganska fel.

 

Vi har till exempel dryga 30-40 anställda här i Thailand.

Varav 25 på heltid och i princip året om.

Deras jobb har varit på olika platser runt om i Thailand, en månad här och en månad där.

Löner som legat på mellan 330-750 om dagen.

De var alla tidigare thailändare.

Numera är de sakteligen utbytta till kambodjaner (med arbetstillstånd och samma löner, bör väl tilläggas) som gör ett minst lika bra jobb.

 

Anledning till varför de inte ville jobba kvar kan man ju spekulera om, men kontentan är att de valde att hellre sitta hemma än att jobba.

Fördelen med kambodjaner och burmeser är ju att de redan lämnat hemmet för att arbeta vilket gör dem mindre känsliga för att flytta runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev uptoyou:

 

I "vår" by får männen ca 300 baht och kvinnorna 200 baht om dagen, och som redan konstaterats så är det omöjligt att leva på det som ensam förälder och försörjare.

Finns ju sällan jobb varje dag heller, utan blir bara ströjobb.

 

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Problemet är att det krävs utbildning för dessa bättre avlönade jobb och att dom finns flera mil från "byn".

Hej

Så är det och då måste ex.vis mannen lämna fru och barn i byn, alternativt ta med hela familjen till slummen eller någon byggbsrack långt hemifrån, där ska man sedan ordna skolgång och transport till barnen, allt är dyrare t.ex grönsaker, frukt, ris och annat.

Det blir oftast inget över fast än man flyttar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Isan Lover:

 

Hej

Så är det och då måste ex.vis mannen lämna fru och barn i byn, alternativt ta med hela familjen till slummen eller någon byggbsrack långt hemifrån, där ska man sedan ordna skolgång och transport till barnen, allt är dyrare t.ex grönsaker, frukt, ris och annat.

Det blir oftast inget över fast än man flyttar.

Mvh isan lover

 

Många saker uppfattar jag som dyrare på landsbygden i Isaan.

 

Svärfar fick jobba på annan ort tills han tidigt i livet gick bort och var sällan hemma.

Själv jobbar jag borta minst halva året och det gäller även de lyckligt lottade av mina kollegor.

Få gör det för att det är kul men det behövs för att ge en själv och familjen ett bättre liv. Vill man hellre sitta på arslet så varsågod men då ska man inte heller klaga eller vara avundsjuk på andra som kämpar sig framåt för jobb finns det.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, uptoyou said:

 

I "vår" by får männen ca 300 baht och kvinnorna 200 baht om dagen, och som redan konstaterats så är det omöjligt att leva på det som ensam förälder och försörjare.

Finns ju sällan jobb varje dag heller, utan blir bara ströjobb.

 

Det vimlar givetvis av byar där man inte hittar många jobb för 300 Baht om dagen men det jag skrev är att man kan flytta och att det då finns gott om jobb som betalar en bit över 300 Baht, även för personer helt utan utbildning.

 

Som jag också skrev tidigare så är det givetvis inte lätt att flytta, framförallt inte om man är ensamstående med småbarn. Jag känner dock inte till något land i världshistorien som lyckats lyfta sig från u-land till i-land utan att en väldigt stor andel av befolkningen flyttat från landsbygden intill städerna och givetvis måste detta hända, och händer redan, även i Thailand. En väldigt stor andel av mina jobbarkompisar i Stockholm som är födda på 60- och 70-talet är födda norr om Dalälven eller har minst en förälder som är det. När flyttlassen i Sverige gick på 50-, 60-och 70-talen var det nog många som inte heller var särskilt entusiastiska över att behöva lämna sina förfäders byar för att bosätta sig i en liten lägenhet i Stockholms eller Göteborgs förorter men de flesta har nog blivit kvar. Jag kan ha fel men min känsla är att fram tills ganska nyligen så har de flesta Isaanbor som tagit jobb söderut sett det som ett antal hundår som måste göras för att sedan flytta hem igen, de har alltså aldrig flyttat söderut. Det är ett förståeligt beteende men bidrar nog till att de aldrig riktigt kommer ikapp.

 

Ovan sagda innebär inte att jag tycker att hela Isaan ska tömmas på folk och alla ska flytta till Bangkok eller Chonburi. Tvärtom hoppas jag att det stora flertalet ska kunna stanna kvar i Isaan men kanske inte i en by 15 mil från närmaste landsväg. Det ligger på framtida regeringars ansvar att med hjälp av skattelättnader etc se till företag etablerar sig runt om i Isaan och att det byggs upp, vilket delvis påbörjats, centra i Korat, Khon Kaen etc.

 

När jag läser IL's och vissa andras beskrivning av "sina" byar så är det oerhört främmande från min vardag i Thailand men jag tror att det mesta är helt korrekt. Jag måste prata med mina svärföräldrar för att hitta något liknande och hur det var när de växte upp i mindre byar i Chachoengsao och Suphanburi för redan när frugan växte upp var mycket av det IL beskriver redan borta. Bara på de 18 åren jag har varit i "min" by har mycket förändrats. För 18 år sedan var inte byvägen asfalterad och det fanns få moderna hus. Det fanns fortfarande en liten skofabrik och risförädlingsfabrik inne i byn. Var och varannat hus höll på med backyard farming och det var fullt med folk i rörelse även mitt på en vardag då få hade "riktiga" jobb. Är man där en vardag nu så ser man inte en människa mellan 6 och 50 år från 7 på morgonen till 6 på kvällen. Alla arbetsföra tar moppen ned till marknaden tidigt på morgonen där bussar från Toyota, Hitachi. Double-A osv bussar dem till sina fabriker i Bangpakong, Khabin Buri etc. En utveckling som givetvis är tråkig på vissa sätt och en omställning som framförallt de äldre har svårt med men som är närmast ofrånkomlig. Min mor och far tycker det är väldigt likt hur det såg ut när de var unga i Skövde på 50- och 60-talet och folk flyttade in från småbyarna runt omkring när jordbruket inte bar sig längre men många även kom norrifrån, från Jugoslavien och Finland för att bussas ut till Volvo.

 

Det är givetvis förhållandevis enkelt för ungdomarna i "min" by, de behöver ju inte flytta eller max flytta några mil, för att få vettiga jobb. Det är svårare för ungdomarna i Isaan som helt måste bryta upp men folk har gjort det förr och kommer göra det igen.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag uppfattar det finns en lättja bland många unga thailändare. Ser många som skämmer bort sina ungar, de får pengar alla dagar utan att prestera något.
Brukar skälla på frun att hon inte per automatik skall ösa pengar åt grabben då han är snart 25 år. Ser thailändare det som en plikt att försörja ungarna hela livet?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Burken:

Som jag uppfattar det finns en lättja bland många unga thailändare. Ser många som skämmer bort sina ungar, de får pengar alla dagar utan att prestera något.
Brukar skälla på frun att hon inte per automatik skall ösa pengar åt grabben då han är snart 25 år. Ser thailändare det som en plikt att försörja ungarna hela livet?

 

Nu skall vi generalisera:

 

Ja, grabbarna åker i gräddfil.

Tjejerna får däremot tidigt lära sig att hjälpa till i hemmet med städning, tvätt och matlagning.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

 

Hej

Så är det och då måste ex.vis mannen lämna fru och barn i byn, alternativt ta med hela familjen till slummen eller någon byggbsrack långt hemifrån, där ska man sedan ordna skolgång och transport till barnen, allt är dyrare t.ex grönsaker, frukt, ris och annat.

Det blir oftast inget över fast än man flyttar.

Mvh isan lover

 

Det är möjligt att det är dyrare utanför hembyn i Issans industristäder, men vad kostar då inte dessa saker på Koh Samui?

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Burken:

Som jag uppfattar det finns en lättja bland många unga thailändare. Ser många som skämmer bort sina ungar, de får pengar alla dagar utan att prestera något.
Brukar skälla på frun att hon inte per automatik skall ösa pengar åt grabben då han är snart 25 år. Ser thailändare det som en plikt att försörja ungarna hela livet?


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Tyvärr ser man det i Sverige med.

Tyvärr finns det inget go i dagens yngre (inte alla), dom ska ha ha ha men inte göra något

 

Finns det någon yngre som vill göra slit jobb idag, nu ska alla leka med mobilen arbeta vad är det typ.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...