Jump to content
IGNORERAD

MPR Wi-Fi


matz

Recommended Posts

Har råkat ut för ett litet märkligt problem, jag kommer inte åt MPRs web sida vare sig på appen eller via web läsaren "safari" när jag använder wi-fi men kör jag mobilt internet så funkar det ???? Någon så har idé om vad det kan bero på

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen fel DNS hos din Internetleverantör, eller så har din router eller dator fått fnatt. Testa att starta om routern och datorn/telefonen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det enbart MPR?


Japp bara MPR har funkat i bland på dagarna men inte på kvällen trodde först att MPR servern gick ner sig på kvällarna. Ska testa å starta om router så får vi se
Link to comment
Dela på andra sajter

Nix omstart av router hjälpte inte hmmm

/matz


Då låter det som att din Internetleverantör har något problem med sin dns (om inte du satt egen dns i routern). Testa att sätta dns manuellt till 8.8.8.8, Googles publika dns, och se om det fungerar bättre.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter


Då låter det som att din Internetleverantör har något problem med sin dns (om inte du satt egen dns i routern). Testa att sätta dns manuellt till 8.8.8.8, Googles publika dns, och se om det fungerar bättre.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk


Ja Kan så vara men det är inte mitt wi-fi utan en kompis jag är hos tillfälligt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...