Jump to content
IGNORERAD

Måla delar av hus utvändigt


Peder

Recommended Posts

Hej finns det några råd när det gäller måla utomhus i Thailand? När? Grunda? Teknik? material?

Alltså, jag vill inte att när jag skrapat längst ner på huset. Och lagt ned några timmar så skall det flagna direkt.

Undertak garage likadant.

Tack på förhand ni händiga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Flagna? Har de målat med plastfärg på puts eller,det är riktigt skit? Lite olika tekniker beroende på material du ska måla men gärna samma som tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satsa på en primer av god kvalité

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Vi har tittat på dyr färg som skall skydda lite mot solvärme säger de.

Huset är nästan nytt så är mest för att förbättra för all skvätt som blivit av annan bygge.

Inbillar mig att det blir bättre med ett lager till men undrar, vågar man måla direkt på den gamla färgen ni som kan.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Galten:

Vi har tittat på dyr färg som skall skydda lite mot solvärme säger de.

Huset är nästan nytt så är mest för att förbättra för all skvätt som blivit av annan bygge.

Inbillar mig att det blir bättre med ett lager till men undrar, vågar man måla direkt på den gamla färgen ni som kan.

Ja du kan måla över den gamla färgen om du använder samma färg som innan typ silikatfärg, har du kollat där det flagnar om det finns fuktinsläpp i väggen från t.e.x badrumet?

Där du skrapat bort all lös färg måste du grunda med en primer alt. silikat, silikatfärg har den egenskapen att den "andas" och sluter inte tätt som t.e.x latexfärg.

 

Det är aldrig fel att lägga ett extra lager då det tar längre tid för UV-strålningen att bryta ner färgen.

 

Lycka till

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev gnagarn1891:

Ja du kan måla över den gamla färgen om du använder samma färg som innan typ silikatfärg, har du kollat där det flagnar om det finns fuktinsläpp i väggen från t.e.x badrumet?

Där du skrapat bort all lös färg måste du grunda med en primer alt. silikat, silikatfärg har den egenskapen att den "andas" och sluter inte tätt som t.e.x latexfärg.

 

Det är aldrig fel att lägga ett extra lager då det tar längre tid för UV-strålningen att bryta ner färgen.

 

Lycka till

 

Tack.

Inte vet jag vad det är för färg de använt men de har målat på murbruket.

Borde vara grundligt kanske för det är ju ett område med kanske 100 nya hus av samma färg.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...