Jump to content
IGNORERAD

printerfråga


Drivern

Recommended Posts

Kanske någon färgpatron som är kass? Text är väl bara svart, medan bilder innehåller flera färger.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Drivern:

Har kört clean på mitt printerhuvud,ändå blir bilder men inte text vågrät randig,varför

Står skrivaren avstängd länge torkar huvudena och en rengöring räcker inte. 

Många gånger behövs rengöra flera gånger, ibland byta patron. Det innebär att bläck försvinner och ekonomi blir inte så bra.

Tyvärr vanliga bläckstråle skrivare måste användas ofta för att de ska funka bra.

Laser är billiga idag och kan stå länge utan att använda.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Står skrivaren avstängd länge torkar huvudena och en rengöring räcker inte. 

Många gånger behövs rengöra flera gånger, ibland byta patron. Det innebär att bläck försvinner och ekonomi blir inte så bra.

Tyvärr vanliga bläckstråle skrivare måste användas ofta för att de ska funka bra.

Laser är billiga idag och kan stå länge utan att använda.

 

 

 

Skrivaren   andvänds en del för dotterns skolarbete  så patroner bytes med jämna mellanrum,all text blir helt ok men bilder blir randiga även om de är på samma utskrift

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du åt undersidan på printhuvudet kan du försöka rengöra med lite vatten eller T-sprit på en tops. Byta bläckpatron kan hjälpa, det brukar finnas någon testsida att skriva ut så du kan se vilken färg som är dålig. En del icke orginalbläck kan vara problematiska.

 

Annars, laser är rätt billiga nu, och då slipper man slösa en massa bläck och tid på att rengöra huvuden stup i kvarten. Köpte nyligen en liten Samsung (säg inget till HC) allt i ett, print, kopia, scan för 3000 riksdaler. Dock, den svarta patronen som följer med är en minivariant, så den får man räkna med att inköpa ganska snart. Det man förlorar på gungorna ...

 

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Drivern:

Skrivaren   andvänds en del för dotterns skolarbete  så patroner bytes med jämna mellanrum,all text blir helt ok men bilder blir randiga även om de är på samma utskrift

OK. Vet ej hur länge använde ni skrivaren. Kan vara så att huvuden är utslitna. 

Billigt papper som inte är borstad kan också täppa till huvuden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ut alla printhuvuden, ta sen en pappershandduk som du fuktar med kokhett vatten. Torka försiktigt av nosslarna på vart och ett printhuvud.

 

Detta bör lösa upp eventuell torkad bläck

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en laserskrivare. Jag skaffade en för några år sedan och ångrar det inte.

Skriver till och med ut foton till visumansökningarna med den

Dyra patroner med den svarta ska tydligen räcka till 4000-5000 A4 ark. Har haft den 5 år och inte bytt någon patron än

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Köp en laserskrivare. Jag skaffade en för några år sedan och ångrar det inte.

Skriver till och med ut foton till visumansökningarna med den

Dyra patroner med den svarta ska tydligen räcka till 4000-5000 A4 ark. Har haft den 5 år och inte bytt någon patron än

 

Instämmer helt med dig.

 

Jag kommer i dagarna köpa en laser skrivare Brother DCP-9015CDW

2290 på Netonnet

https://www.netonnet.se/art/dator/skrivarescanner/laser/brother-dcp-9015cdw/222003.8937/

 

Den klarar AirPrint  Apples eget skitsystem.

Samt Wi-Fi Direct.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Instämmer helt med dig.

 

Jag kommer i dagarna köpa en laser skrivare Brother DCP-9015CDW

2290 på Netonnet

https://www.netonnet.se/art/dator/skrivarescanner/laser/brother-dcp-9015cdw/222003.8937/

 

Den klarar AirPrint  Apples eget skitsystem.

Samt Wi-Fi Direct.

Kolla också på den

 

https://www.netonnet.se/art/dator/skrivarescanner/laser/brother-dcp-9020cdw/193207.8937/

 

Dubbelsidig utskrift per automatik. Det är så smidigt så det går ej att beskriva

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev JJC:

Kolla också på den

 

https://www.netonnet.se/art/dator/skrivarescanner/laser/brother-dcp-9020cdw/193207.8937/

 

Dubbelsidig utskrift per automatik. Det är så smidigt så det går ej att beskriva

 

 

Samma maskin men automaten på toppen saknas på den jag valde.

Den kostar 600kr.

 

Min mor har en 9020.

Samma patroner mm.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...