Jump to content
IGNORERAD

Bröllop i Thailand


frogfish

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    20

  • John Khonken

    10

  • Tekkor

    8

  • frason

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev thomas001:

Normalt står brudens familj för festligheterna som mat och dryck. Brudgummen står för alla gåvor. Giftermålet hålls nästan alltid hemma hos brudens familj. 

Mannen betalar först och köper ring mm mm, efter det så tar kvinnans familj och grejar för festen med en del av de pengarna typ. Sen efter är mannan skyldig att försörja henne resten av livet och ge henne "lön" så hon har lite egna pengar.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett thaibröllop i går, 2600 gäster och Jonny Walker på samtliga bord.

Mega uppträdande på stor scen. 

Egna inhyrda poliser som dirigerade trafiken och säkert över hundra som jobbade med mat och servering.

 

Nästa dag var allt borta.....

 

 

IMG_5737.jpg

 

IMG_5747.jpg

 

 

IMG_5746.JPG

 

 

IMG_5749.JPG

 

 

IMG_5750.JPG

 

 

15094878_1224599084282123_2139450772716224902_n.jpg

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista bilden... Lite tråkigt minne kanske, att senare åka förbi sen och peka ut för barnbarnen "här gifte vi oss och hade ett big party..."

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tekkor:

Mannen betalar först och köper ring mm mm, efter det så tar kvinnans familj och grejar för festen med en del av de pengarna typ. Sen efter är mannan skyldig att försörja henne resten av livet och ge henne "lön" så hon har lite egna pengar.

 

Förstår jag dig rätt här?

Mannen betalar för allt inklusive Sinsod, han är sedan skyldig att försörja kvinnan resten av hennes liv + ge henne "lön"

 

Och vilka skyldigheter ligger i detta fallet hos kvinnan?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tekkor:

Mannen betalar först och köper ring mm mm, efter det så tar kvinnans familj och grejar för festen med en del av de pengarna typ. Sen efter är mannan skyldig att försörja henne resten av livet och ge henne "lön" så hon har lite egna pengar.

 Hehe ,  vad är det för losers som går på nåt sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tekkor:

Sista bilden... Lite tråkigt minne kanske, att senare åka förbi sen och peka ut för barnbarnen "här gifte vi oss och hade ett big party..."

eller, här brände vi 4 miljoner på 12 timmar, pengar som hade räckt till varsin bil åt er ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-21 at 12:24, skrev SatanG:

 

Förstår jag dig rätt här?

Mannen betalar för allt inklusive Sinsod, han är sedan skyldig att försörja kvinnan resten av hennes liv + ge henne "lön"

 

Och vilka skyldigheter ligger i detta fallet hos kvinnan?

 

/ SatanG

Kvinnan tar väl hand om familjen och hemmet, eller ser du inte det som ett viktigt arbete?

(Förtydligande angående ditt svar, Familjen använder pengarna från Sinsoden till festligheterna... inte att mannen betala båda två, om du förstår... Eller du kanske vill missförstå?)

On 2016-11-21 at 12:52, skrev Havet:

 Hehe ,  vad är det för losers som går på nåt sånt?

Det är Thailändsk sed för Thailändare som gifter sig.

 

Se inte saker med Svenska "ögon" så är det lättare att förstå andra kulturer.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
On 2016-09-26 at 12:07, skrev Boa52:

Ett litet råd , var nykter kvällen före, för det är en upplevelse att gifta sej där i Thailand.

Det är inte dåligt med uppoffringar för att gifta sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Det är inte dåligt med uppoffringar för att gifta sig.

Det är ju kul att komma ihåg vem man gifte sig med:smile:sen är det en upplevelse att vara med om, bra att inte vara bakis

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tekkor:

 

Det är Thailändsk sed för Thailändare som gifter sig.

 

Se inte saker med Svenska "ögon" så är det lättare att förstå andra kulturer.

Jo, det är just det man ska göra, se saker för vad de är.

Svenskar har en svaghet i att acceptera allt möjligt skit bara det kallas kultur.

Det här med jätte-sinsoder och skrytbröllop är ingen Thailändsk sed, det är nymodigheter, mer pengar

högre status.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tekkor:

Kvinnan tar väl hand om familjen och hemmet, eller ser du inte det som ett viktigt arbete?

(Förtydligande angående ditt svar, Familjen använder pengarna från Sinsoden till festligheterna... inte att mannen betala båda två, om du förstår... Eller du kanske vill missförstå?)

Det är Thailändsk sed för Thailändare som gifter sig.

 

 

Jag bara frågade hur det var i ditt fall, inget illa menat.

Själv har vi svärmor och maid som sköter marktjänsten, frugan jobbar heltid.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Havet:

Jo, det är just det man ska göra, se saker för vad de är.

Svenskar har en svaghet i att acceptera allt möjligt skit bara det kallas kultur.

Det här med jätte-sinsoder och skrytbröllop är ingen Thailändsk sed, det är nymodigheter, mer pengar

högre status.

 

 

Håller med dig.

Man kan ju undra om det är lika viktigt med gamla kulturer, seder och bruk då det är bröllop med en thaitjej i Sverige också, då det är hennes föräldrar som ska stå för kalaset.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Håller med dig.

Man kan ju undra om det är lika viktigt med gamla kulturer, seder och bruk då det är bröllop med en thaitjej i Sverige också, då det är hennes föräldrar som ska stå för kalaset.

Ja det kan man undra,  vet bara att när jag var på väg att gifta mig så kontrade jag under penga-förhandlingarna med just den frågan.

Tjejen tittade på mig som om jag var sjuk nånstans,  att hon skulle framföra den frågan fanns inte på kartan. 

Vi gifte oss aldrig men är fortfarande ihop 4 år senare. 

 

Finns givetvis många Thai-familjer som har lite innanför pannbenet och inte beter sig som hagalna girigburkar men när för många faranger (speciellt skandinaver verkar det som)

helt okritiskt går med på vad som helst blir det till slut en normalitet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är inte så, jag betalade inte ett öre när vi gifte oss. Skulle aldrig gjort det heller faktiskt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är inte så, jag betalade inte ett öre när vi gifte oss. Skulle aldrig gjort det heller faktiskt.



Du var mig en givmild en. Måste varit ett roligt bröllop. Band du ett snöret runt fingret på henne med?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Du var mig en givmild en. Måste varit ett roligt bröllop. Band du ett snöret runt fingret på henne med?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Vet att du inte är den skarpaste kniven i lådan men menar du att jag skulle ha frågat någon ifall jag kan få betala för att gifta mig?

Är det så det brukar gå till i din bekantskapskrets?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att du inte är den skarpaste kniven i lådan men menar du att jag skulle ha frågat någon ifall jag kan få betala för att gifta mig?

Är det så det brukar gå till i din bekantskapskrets?



Brukar väl vara kutym att man betalar sitt eget bröllop? Men är man en gnidräv så är man. Ja, det är brukligt bland mina vänner och bekanta att man betalar för sitt bröllop. Men i snålhetens tecken är det nog ovanligt. Bästa är ju ifall hon tappar 'ringen" så kan du alltid knyta dit ett nytt! [emoji16]



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

 


Brukar väl vara kutym att man betalar sitt eget bröllop? Men är man en gnidräv så är man. Ja, det är brukligt bland mina vänner och bekanta att man betalar för sitt bröllop. Men i snålhetens tecken är det nog ovanligt. Bästa är ju ifall hon tappar 'ringen" så kan du alltid knyta dit ett nytt! emoji16.png



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Sin sod betalade jag inte såklart din mupp. 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sin sod betalade jag inte såklart din mupp. 



Hahaha! Och du säger att jag inte är den skarpaste kniven i lådan. Hahaha! Hjulet snurrar, men hamstern är död. passar in väldigt bra på dig! [emoji16]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Hahaha! Och du säger att jag inte är den skarpaste kniven i lådan. Hahaha! Hjulet snurrar, men hamstern är död. passar in väldigt bra på dig! emoji16.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Tack, tog ett tag för dig att få fram det. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, tog ett tag för dig att få fram det. [emoji4]

 



Om dig? Nej, det visste jag sen länge. Det lär nog dröja innan du själv kommer på det. [emoji16]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Havet:

Ja det kan man undra,  vet bara att när jag var på väg att gifta mig så kontrade jag under penga-förhandlingarna med just den frågan.

Tjejen tittade på mig som om jag var sjuk nånstans,  att hon skulle framföra den frågan fanns inte på kartan. 

Vi gifte oss aldrig men är fortfarande ihop 4 år senare. 

 

Finns givetvis många Thai-familjer som har lite innanför pannbenet och inte beter sig som hagalna girigburkar men när för många faranger (speciellt skandinaver verkar det som)

helt okritiskt går med på vad som helst blir det till slut en normalitet.

 

 

Vi har gift oss borgligt i Sverige med en liten fest med 8-10 personer, inte ens mina nära och kära var med eller visste om att vi skulle gifta oss, för då vet jag att morsan och syrran hade tjatat om att få styra och ställa, så det var lite tjurigt då jag ringde och sa att vi gift oss, och sedan har vi registrerar giftemålet i Thailand, det duger gott.

 

Läste för många år sedan här på mpr eller om det var då forumet hette Thaitjejer om en svensk kille som skulle betala sinsoden till sin tjejs storasyster då deras föräldrar var avlidna, hur det blev vet jag inte men snacka om att försöka att lura killen.

 

Tycker att stora vräkiga bröllop är precis som thaimat, whiskey och arbete, jäkligt överskattatemoticonblog.jpeg men det är ju som sagt var upp till var och en.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Vi har gift oss borgligt i Sverige med en liten fest med 8-10 personer, inte ens mina nära och kära var med eller visste om att vi skulle gifta oss, för då vet jag att morsan och syrran hade tjatat om att få styra och ställa, så det var lite tjurigt då jag ringde och sa att vi gift oss, och sedan har vi registrerar giftemålet i Thailand, det duger gott.

 

Läste för många år sedan här på mpr eller om det var då forumet hette Thaitjejer om en svensk kille som skulle betala sinsoden till sin tjejs storasyster då deras föräldrar var avlidna, hur det blev vet jag inte men snacka om att försöka att lura killen.

 

Tycker att stora vräkiga bröllop är precis som thaimat, whiskey och arbete, jäkligt överskattatemoticonblog.jpeg men det är ju som sagt var upp till var och en.

 

Hahahaha, underbart!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Gifte mig borgerligt i Nacka tingsrätt. Kostade inte ett nickel. Var gift i 7 år som kostade desto mer. 

Skilsmässan kostade 800kr

Dåtidens svärmor var inte så förtjust i att ha ett giftemålsspektakel med allt vad det innebar av showoff. 

får väl se vad nya bruttans morsa e för en typ då jag kommer å möta familjen inom kort. detta möte kommer o ske på neutral mark vilket passar mig perfa. Jag e mer orolig för hennes 2 bröder som verkar vara av gnidtypen som inte tänker innan dom skall handla.

 

C;D

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...