Jump to content
IGNORERAD

Internet på landsbygden


virgo

Recommended Posts

Efter många år av sparande och planering så skall vi börja med vår mark 40 km utanför sanam chai khet i en by som heter nayao. Vi har dragit el och byggt en enkel thaikåk mm. Nu har vi beställt ett hus som dom kallar för knockdownhouse som är litet men helt ok att bo i. Nu undrar jag om det finns Internetleverantörer som erbjudet mobilt internet och med en router som man har i Sverige och med 4G. Om det finns? Vilken leverantör rekommenderar  ni?

 Huset kommer att se ut så här men med andra färger. ( inte för att det har med tråden att göra )

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Maitan:

Det är så olika på vår man bor....... Kolla med de operatörena som finns

Skickat från min X9009 via Tapatalk
 

Stämmer bra. Kan ju skifta by från by. Finns det ett Internet Cafe så kan man fråga vad dom har, och om dom är nöjda. (alltså i samma by)

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev virgo:

Tack för svaren!

Hur är det med tekniken? Har dom i Thailand mobilrouter med WIFI ?

Det finns mobilrouter med senaste 4G teknik. Oftast billigast att köpa i ett paket med abonnemang av operatören. 

 

Själv kör jag med telefonen som router och det fungerar perfekt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har abonnemang. ToT. Funkar sådär. Mångar gånger 3-4 datorer uppkopplade. Var för svagt för internet cafet i byn. Dom hade också AIS som laddade hem spel snabbare till datorerna.

I nästa by kan det vara tvärt om. För oss räckte ToT. Kompisen i Annan by hade problem med dom och bytte till CAT. Verkar som utvecklingen i Thailand går rasande fort nu.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...