Jump to content
IGNORERAD

Vad är det för fel på Youtube?

Farang
 Dela

Recommended Posts

Väldigt ofta ifall man klickar på playknappen här på forumet för att spela upp tuben, så får man We're sorry, this video is no longer available. istället för att filmen spelas upp. Men klickar man en gång till så man hamnar på Youtubes hemsida så funkar filmen.

Ligger felet här eller är där nått med Youtube?

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

:kort: skulle tro att det är den Thailändska cencuren som har slagit till. dom har spärrat över 400 websiter enligt vissa källor. Om du nu är nere i Thailand vill säga.
Dela på andra sajter

:kort: skulle tro att det är den Thailändska cencuren som har slagit till. dom har spärrat över 400 websiter enligt vissa källor. Om du nu är nere i Thailand vill säga.

Nej tyvärr, hade jag varit i LOS hade jag inte varit här så mycket... :)

Så har inget med thai-censur att göra, sitter i Sverige.

Dela på andra sajter

Väldigt ofta ifall man klickar på playknappen här på forumet för att spela upp tuben, så får man We're sorry, this video is no longer available. istället för att filmen spelas upp. Men klickar man en gång till så man hamnar på Youtubes hemsida så funkar filmen.

Ligger felet här eller är där nått med Youtube?

Jag har märkt samma sak ibland när det gäller musikfiler från USA med Boss bl a...

men har då själv tolkat det som att filen är "spärrad" på något vis..går ej att kopiera.

Men det är bara min gissning.. andra vet säkert bättre.  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Går du in på Nightlife och 70-talstråden där t ex så är det ingen av 5-6 senaste tuberna som funkar.

Klickar man sig vidare till youtube så är det däremot inga problem.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Nej tyvärr, hade jag varit i LOS hade jag inte varit här så mycket... :)

Jag med!  :rofl:

We're sorry, this video is no longer available.

Jag upptäckte same same igår!

Detta händer oftast med originalmaterial.  :yes:

Kan vara så, att detta meddelande har något och göra med copyrighten.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Nu ska felet vara avhjälpt.

Hej Surin P3 och ni andra, jag har själv råkat ut för detta men hos mig stod det att det var upphovsrättsskyddat material så det var därför det inte fungerade.

:wai: gubben :wai:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Nu var det bättre :great:   Nu är det bara 4 av de 6 senaste i tidigare nämnda tråd som inte går att spela upp.

Inte i min dator i alla fall  ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

gubben,

Ja, det finns på youtube en ruta man kan kryssa i av den som lägger upp filmen - om de vill att filmen endast ska visas på youtube.com

Om denna ruta kryssas i av filmskaparen, så visas inte den snutten här på maipenrai.se

Dela på andra sajter

Nu var det bättre :great: Dock fortfarande 4 av de 6 senaste i tidigar nämnda tråd som inte går att spela upp.

I alla fall i min dator. ;)

Efter lite koll av era länkar till youtube snuttar, så har jag hittat ett problem.

Ni måste använda rå-länken till tubarna.

De ser ut så här

En felaktig länk ser ut så här:

http://www.youtube.com/watch?v=-X6NhqFJ5uc&feature=related

Med mera text än vad som krävs för att visa länken, i detta fall texten "&feature=related"

Så i fortsättningen så använder ni endast den rätta länken. Tack. :slow_en::crazy:

Dela på andra sajter

gubben,

Ja, det finns på youtube en ruta man kan kryssa i av den som lägger upp filmen - om de vill att filmen endast ska visas på youtube.com

Om denna ruta kryssas i av filmskaparen, så visas inte den snutten här på maipenrai.se

OK, då vet jag det.

:preved: gubben :preved:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Ja, någon större skillnad på de länkarna kunde i alla inte jag se förutom teckenlängden. Så ok, less

is more får väl bli kontentan då :crazy:

Dela på andra sajter

En felaktig länk ser ut så här:

http://www.youtube.com/watch?v=-X6NhqFJ5uc&feature=related

Med mera text än vad som krävs för att visa länken, i detta fall texten "&feature=related"

"&feature=related" länkar har funkat innan!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

OK, skibi,

Nu ska den funka igen. ;)

Verkar som jag var lite för snabb med mitt inlägg. CACHE var med och retades.

"Konstiga" länkar ska funka igen.

Dela på andra sajter

:great: Det fungerer. Surin for president! :yes:

Dela på andra sajter

:great: Det fungerer. Surin for president! :yes:

:great:   En till som röstar i samma riktning!  :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Härligt Surin P3, har inte hunnit kolla själv än men litar på dom andra, bra jobbat

Dela på andra sajter

Nu ska den funka igen. ;)

Bra jobbat P3!  :good:

Mvh

Kimmo

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...