Jump to content
IGNORERAD

Phukets Patong får fler övervakningskameror


MPR Nyheter

Recommended Posts

Lokala myndigheter vill installera fler övervakningskameror längsmed stranden Patong på Phuket för att höja säkerheten i vakan av de två bombattacker som nyligen drabbade orten.
Chalermluck Kepsap – borgmästare i Patong – sade under dagen att endast 50 kameror hittills installerats på det 16,4 kvadratmeter stora området, varav många är gamla. Andra myndigheter, hotell och butiker i området har dock även egna övervakningskameror, och många har samarbetat väl genom att vända sina kameror mot vägar.
Patong har redan tilldelats en budget för att installera 30 nya kameror vid områden såsom Bangla Road, och detta kommer ske under de kommande dagarna. Man har dock även ansökt om en budget för ytterligare 30 kameror, och dessa kommer installeras längsmed stranden om och när budgeten godkänns.

 

c1_1082853_620x413.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

50 kameror på 16,4 kvadrat meter lå

8 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Lokala myndigheter vill installera fler övervakningskameror längsmed stranden Patong på Phuket för att höja säkerheten i vakan av de två bombattacker som nyligen drabbade orten.
Chalermluck Kepsap – borgmästare i Patong – sade under dagen att endast 50 kameror hittills installerats på det 16,4 kvadratmeter stora området, varav många är gamla. Andra myndigheter, hotell och butiker i området har dock även egna övervakningskameror, och många har samarbetat väl genom att vända sina kameror mot vägar.
Patong har redan tilldelats en budget för att installera 30 nya kameror vid områden såsom Bangla Road, och detta kommer ske under de kommande dagarna. Man har dock även ansökt om en budget för ytterligare 30 kameror, och dessa kommer installeras längsmed stranden om och när budgeten godkänns.

 

c1_1082853_620x413.jpg

Källa

 

50 kameror på 16,4 kvadrat meter låter ganska mycket, att kalla det endast låter lite väl mycket övervakningssamhälle.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/10/2016 at 13:29, skrev MPR Nyheter:

Lokala myndigheter vill installera fler övervakningskameror längsmed stranden Patong på Phuket för att höja säkerheten i vakan av de två bombattacker som nyligen drabbade orten.

 

Hur kamerorna skulle höja säkerheten förstår jag inte. Det finns väl inga poliser som rusar till platsen varje gång de ser nån på sina monitorer som ser skum ut. Däremot kan de ju ha nytta av kamerorna i efterhand, om det skett en bombning, för att kolla efter suspekta gärningsmän.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hur kamerorna skulle höja säkerheten förstår jag inte. Det finns väl inga poliser som rusar till platsen varje gång de ser nån på sina monitorer som ser skum ut. Däremot kan de ju ha nytta av kamerorna i efterhand, om det skett en bombning, för att kolla efter suspekta gärningsmän.

Så du förstår inte att det du skriver?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Khonis:

Så du förstår inte att det du skriver?

 

Har läst din fråga fem gånger nu och måste säga att jag inte förstår den. Det verkar som om det fattas ord på slutet....

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hur kamerorna skulle höja säkerheten förstår jag inte. Det finns väl inga poliser som rusar till platsen varje gång de ser nån på sina monitorer som ser skum ut. Däremot kan de ju ha nytta av kamerorna i efterhand, om det skett en bombning, för att kolla efter suspekta gärningsmän.

Men det förstår jag ! Kriminella undviker helst att slå till där dom vet att dom filmas av övervakningskameror och i och med det så höjs säkerheten på platser som man bevakar med kameror. Ganska elementärt faktiskt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att dessa bombare bryr sig så mycket om eventuella kameror. Det har ju funnits kameror på flera av bombställena tidigare. Bra försök Watson......

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nemo:

Tror inte att dessa bombare bryr sig så mycket om eventuella kameror. Det har ju funnits kameror på flera av bombställena tidigare. Bra försök Watson......

Dom kanske lär sig av sina misstag, nåt som jag inte tror att du har förmåga till. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Dom kanske lär sig av sina misstag, nåt som jag inte tror att du har förmåga till. :crazy:

 

Fritz..

 

Bombarna, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...