Jump to content
IGNORERAD

Varför ?


Rospigg

Recommended Posts

Som resande till Thailand finns det många frågor i huvudet utan bra svar. T.ex. varför blev det just min fru och jag som blev gifta fast jag egentligen tittar på yngre kvinnor, eller hur kom det sig att jag har fastnat för väst kusten  ( Hua Hin )  fast öststkusten med Rayong har så mycket att ge, för att inte tala om hela Isan ?

Pratar nu med frugan om att köpa ett enkelt boende i Hua Hin för att känna av hur det är att bo i Thailand ( mer än 5 månader ) .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr ett boende istället till du har bestämt dig vart du ska bo, skulle jag gjort till man vet och har bestämt sig.  Men det  e jag det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Towe:

Hyr ett boende istället till du har bestämt dig vart du ska bo, skulle jag gjort till man vet och har bestämt sig.  Men det  e jag det

Så har jag gjort.

Även om man är säker på att man hamnat på rätt ställe så kan man ju få grannar som suger getpung och då är det ju lättare att omlokalisera om man hyrt istället för köpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev rolba:

Så har jag gjort.

Även om man är säker på att man hamnat på rätt ställe så kan man ju få grannar som suger getpung och då är det ju lättare att omlokalisera om man hyrt istället för köpt.

Det var dagens sanning ! När vi bodde i förra huset jag hyrde så fick vi en dag en ny granne med 8 elaka mopsar som lämnades vind för våg på uteplatsen kvällar och nätter, vilket jäkla liv det var. Då var jag väldigt glad att jag hyrde och inte ägde huset kan jag säga.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev rolba:

Så har jag gjort.

Även om man är säker på att man hamnat på rätt ställe så kan man ju få grannar som suger getpung och då är det ju lättare att omlokalisera om man hyrt istället för köpt.

Under alla år i Thailand har jag inte hört talas om någon som har grannar som suger getpung. ? Däremot grannar som skriker, slåss, super, knarkar, steker rutten fisk... En bekant har en grannen som öppnar burkar som luktar hundra gånger värre än ruttet avlopp och det pågår dag efter dag?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Burken:

Under alla år i Thailand har jag inte hört talas om någon som har grannar som suger getpung. ? Däremot grannar som skriker, slåss, super, knarkar, steker rutten fisk... En bekant har en grannen som öppnar burkar som luktar hundra gånger värre än ruttet avlopp och det pågår dag efter dag?

Egenimport från Sverige? :y7:

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎09‎-‎10 at 06:19, skrev Burken:

Under alla år i Thailand har jag inte hört talas om någon som har grannar som suger getpung. ? Däremot grannar som skriker, slåss, super, knarkar, steker rutten fisk... En bekant har en grannen som öppnar burkar som luktar hundra gånger värre än ruttet avlopp och det pågår dag efter dag?

Kan även hända i Svedala hade en Trevlig Norrlänning som granne under oss men som var överförtjust i Surströmming skön doft !!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎09‎-‎10 at 01:24, skrev Rospigg:

Pratar nu med frugan om att köpa ett enkelt boende i Hua Hin för att känna av hur det är att bo i Thailand ( mer än 5 månader ) .

 

Prova dig runt. Hyr först!

Prova olika städer först så du känner att staden passar. Här förstår jag det som att du redan fastnat för Hua Hin? Hua mig... :big_smile:

Hyr sedan i ett område du tror att du kan trivas i. Prova att bo in dig. Hoppa runt lite, hyr olika ställen så att du hittar rätt område.

När staden och området är bestämt så gäller det att hitta bostad med bra omgivning (grannar)

 

Jag gjorde precis på detta sättet. Reste runt och bodde på olika ställen, Chiang Mai, Chiang Rai, Bangkok, Pattaya... Insåg att jag ville ha mer vatten... Så provade några öar Koh Samui.... För stort... Koh Tao... För jobbigt att resa till och från.... Koh Samed.... Perfekt!

 

Bodde på hotell först så jag verkligen gillade ön. Hyrde sedan lägenheter på olika ställen på ön för att se vart man ville bo. På beachen, i byn eller utanför?

Blev i byn som svar... Visserligen inte långt till något här på ön. Men ändå.

 

Sedan var det bara hålla utkik. Fanns lite olika ställen att köpa. Men ville inte vara på huvudgatan med all trafik, restauranger och barer. Så blev lite vid sidan av. Kanonområde! Nästan bara boende och de flesta vill hålla ordning och reda, så det städas och fixas hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...