Jump to content
IGNORERAD

Fast internet i Thailand?


MaiChai

Recommended Posts

Jag skulle behöva installera en fast lina i lägenheten i Bangkok. Tyvärr så har husets WIFI nät blivit alldeles för instabilt för mina behov så jag funderar nu på att installera något eget där man kan dra en kabel från routern till datorn för stabilitetens skull.

 

Vilka leverantörer finns det att välja på? Vilka levererar bäst pris/kvalité?

 

Jag tror att mitt hus är ett True hus och att jag i så fall är låst till dem. Vad har de för några lösningar och är det någon som har kläm på prisbilden, installation och löpande?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har True , och är nöjd med dom. För Internet -TV och telefon typ 10 timmar fria samtal (använder ej) betalar jag

i runda slängar 800 Bht . Installationen var gratis

Har 30Mb ner och 4Mb upp

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Jag har True , och är nöjd med dom. För Internet -TV och telefon typ 10 timmar fria samtal (använder ej) betalar jag

i runda slängar 800 Bht . Installationen var gratis

Har 30Mb ner och 4Mb upp

 

Låter bra och rimligt tycker jag, har du fiber eller ADSL varianten?

 

Min kåk är byggd 2008 så jag är tveksam till att jag har någon fiberkabel dragen. I uttaget ser jag bara en vanlig koaxial anslutning och ett telefonjack.

 

Några speciella kanaler man får med internet-TV paketet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

True har väl alla typer. adsl (via telekabel) , docsis (via koax) och fiber.  Om dom sedan har vdsl (även det via telekabel) vet jag inte. 

3bb  har vdsl och fiber. vdsl går ju via vanlig telekabel så det kanske du kan få också om du har sådan kabel. 

Sedan är ju frågan om bolagen kan dra in egen kabel eller inte. Vi som bor i hus får ju bara en ny kabel när vi beställer ex fiber. Men det är ju lite lättare att få in en fiber i ett hus jämfört med en specifik lägenhet in en condo. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Låter bra och rimligt tycker jag, har du fiber eller ADSL varianten?

 

Min kåk är byggd 2008 så jag är tveksam till att jag har någon fiberkabel dragen. I uttaget ser jag bara en vanlig koaxial anslutning och ett telefonjack.

 

Några speciella kanaler man får med internet-TV paketet?

Jag har fiber

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske det går att skruva upp din hastighet ytterligare med ett byte av router och en högre månadskostnad, jag hade samma som Khemmarat som gick att höja rejält genom byte till ett dyrare abonnemang. Min hastighet ställdes in på plats med en laptop inkopplad och jag fick +40Mb då det var grannen som gjorde det. :) 

Det var så högt han vågade ge mig av rädsla för sin arbetsgivare. TV kanalerna var inte mycket för mig, mest thai men Al Jazira var bra och Fox med engelska filmer.

 

Hade för mig att det gick att få + 100Mb men till kanske över 5000b per månad. 

 

Börja och kolla med True om dom redan har nät i huset.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev leifen:

Nu kanske det går att skruva upp din hastighet ytterligare med ett byte av router och en högre månadskostnad, jag hade samma som Khemmarat som gick att höja rejält genom byte till ett dyrare abonnemang. Min hastighet ställdes in på plats med en laptop inkopplad och jag fick +40Mb då det var grannen som gjorde det. :) 

Det var så högt han vågade ge mig av rädsla för sin arbetsgivare. TV kanalerna var inte mycket för mig, mest thai men Al Jazira var bra och Fox med engelska filmer.

 

Hade för mig att det gick att få + 100Mb men till kanske över 5000b per månad. 

 

Börja och kolla med True om dom redan har nät i huset.

 

Har ingen "egen" internetuppkoppling idag utan använder mig av områdets gemensamma wifi - man köper en kupong  i den lilla närbutiken så kan man koppla upp sig på det. Problemet där är att stabiliteten numera är kass. Systemet har inte uppgraderats på flera år verkar det som och en massa mer användare har tillkommit.

 

Så anledningen till att jag vill ha en "egen" lina är för att det blir stabilare när jag sänder större filer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 

Har ingen "egen" internetuppkoppling idag utan använder mig av områdets gemensamma wifi - man köper en kupong  i den lilla närbutiken så kan man koppla upp sig på det. Problemet där är att stabiliteten numera är kass. Systemet har inte uppgraderats på flera år verkar det som och en massa mer användare har tillkommit.

 

Så anledningen till att jag vill ha en "egen" lina är för att det blir stabilare när jag sänder större filer.

 

Jag har 3BB 50 Mb i Bangkok. Som funkar väldigt bra.

Att få fiber i dag i Bangkok ska inte vara några större problem då det är relativt utbyggt nu.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...