Jump to content
IGNORERAD

Hur lång tid tar det att få nytt Pass i BKK


hasseryd

Recommended Posts

Jaa Hur lång tid tar det efter att man ansökt om nytt Svenskt Pass i Bankok?

Efter hur många dagar kan man hämta upp det på Ambasaden i BKK?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseryd:

Jaa Hur lång tid tar det efter att man ansökt om nytt Svenskt Pass i Bankok?

Efter hur många dagar kan man hämta upp det på Ambasaden i BKK?

 

Du hämtar ut det i Chiang Mai efter en vecka ungefär. Du behöver alltså inte vänta i Bangkok på det nya passet, säg bara till att du vill ha det skickat till CM vid ansökan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltså på Konsulatet i Chiang Mai som du hämtar ut det nya passet. Du kan även påminna dom i Bangkok att de ska skriva ett intyg om nytt pass som Immi vill ha, de brukar göra det automatiskt, men skadar aldrig att påminna dem.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag bor ju i CM och ska ner till BKK (Ambasaden) på Onsdag.

Jag hadde egentligen tänkt mej att lämna in Passansökan och sen fara tilbaka till CM samma dag  och senare hämta det på Konsulatet här i CM.

Men så hörde jag idag av en kompis att hans nya Pass hadde blivit färdigt för upphämntning i BKK efter runt en vecka.

Tänkte då:big_smile: varför inte stanna och uppleva tja "fågellivet" i Pattaya/Rayong!!!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar ca 14 dagar,men ring dem och få bekräftat att passet ligger och väntar på dig,eller som någon sa få det skickat till konsulatet i CM och det kostar en extra tusing.

Stannar du så är du givitvis välkommen till Rayong för fågelskådning  

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Drivern:

Det tar ca 14 dagar,men ring dem och få bekräftat att passet ligger och väntar på dig,eller som någon sa få det skickat till konsulatet i CM och det kostar en extra tusing.

Stannar du så är du givitvis välkommen till Rayong för fågelskådning  

Vad jag hört så får ambassaden sina leveranser av svenska pass en dag i veckan, minns inte vilken men kanske onsdagar. Enligt mina teorier så borde han inte behöva vänta mer än drygt en vecka om han gör sitt ambassadbesök i början på veckan. Vi måste ju puffa för att få hit hasseryd på lite fågelskådning, hihi. :)

 

Fritz..

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gjorde till grabben för fyra år sedan, då tog det nio dagar tills passet var i Pattaya.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...