Jump to content
IGNORERAD

Ansöka om turistvisum på nytt.


skuff

Recommended Posts

Hej!

Min blivande fru från Thailand är här på turistvisum (UT för besök). Hon kommer att åka hem om ungefär en vecka och jag undrar när hon kan ansöka om visum igen? Går det att göra direkt när hon kommer hem till Bangkok eller måste det gå någon viss tid innan det går att söka igen? Kan tillägga att vi har gift oss innan hon åker hem om det nu gör någon skillnad.

Tack på förhand.

Mvh

Skickat från min P9000 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket är den säkra källan att vända sig till, lättast att göra via telefon på morgonen. Men så här skriver dom på sin webbplats.

Ett visum gäller för vistelse i Schengenländerna i upp till 90 dagar under en period av 180 dagar. Du som har varit i Schengenländerna under en sammanhängande period av 90 dagar måste vara utanför Schengenländerna i 90 dagar för att kunna få ett nytt Schengenvisum.

Inget som hindrar att ansöka om nytt visum före de 90 dagarna, så länge inresan är efter de 90 dagarna om denna är aktuell.
Kopia på äktenskapsbevis bifogas med ansökan.


Länk till kalkylator för dagar http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/border-crossing/schengen_calculator_en.html

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev skuff:

 

Hej!

Min blivande fru från Thailand är här på turistvisum (UT för besök). Hon kommer att åka hem om ungefär en vecka och jag undrar när hon kan ansöka om visum igen? Går det att göra direkt när hon kommer hem till Bangkok eller måste det gå någon viss tid innan det går att söka igen? Kan tillägga att vi har gift oss innan hon åker hem om det nu gör någon skillnad.

Tack på förhand.

Mvh

Skickat från min P9000 via Tapatalk

 

Vill hon vara så mycket i Sverige kan hon ju lika gärna ansöka om Uppehållstillstånd, och sen komma hit på ett nytt visum under väntetiden( som är ganska lång just nu )!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill hon vara så mycket i Sverige kan hon ju lika gärna ansöka om Uppehållstillstånd, och sen komma hit på ett nytt visum under väntetiden( som är ganska lång just nu )!



I utgångspunkt har man man inte lov att vistas i Sverige under behandlingen av ett uppehållstillstånd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Seaserpent:

 


I utgångspunkt har man man inte lov att vistas i Sverige under behandlingen av ett uppehållstillstånd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Som väntetiderna är idag så beviljar ambassaden visum under väntetiden, sålänge man inte har varit på intervju än. Efter intervjun däremot blir det svårare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...