Jump to content
IGNORERAD

Reseråd, Pattaya etc


Leni

Recommended Posts

Jag har tänkt att åka till Thailand ensam, är det någon som har tips och råd om ett bra och prisvärt boende. Funderar på Pattaya.

Eller tips om andra platser i Thailand.

Planerar att stanna ca  1 månad och kommer inte att hyra Mc etc så någorlunda centralt.

 

Det jag söker är lugn och ro men ändå tillgång till nattliv när det känns så.

Mvh.

Micke Jonsson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så förbaskat centralt men arunothai just när man kommer in på den vägen mitt emot familymart hyrde jag en lägenhet för runt 6000B/månad. Nära till BigC klangen åxå om man överlever att korsa gatan. Annars en bit in så har du nirun, en jäkla massa lägenheter men jag föll inte för nån av dessa då jag var där och kikade.

 

Buss 389 från suvvan och be dom stanna vid klangen/central road, knata över vägen (finns gångbro så du slipper riskera livet) och sen är det inte långt till "min" lägenhet. Nackdelen är att managern nog mest pratar Thai, men sånt brukar lösa sig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nånstans på soi buakhao skulle jag säga. Just nu billiga hyror på hotellen. Ganska centralt i Pattaya utan några stora pengar. Restauranger och nöjen överallt. Sutus court är ett populärt mellanklass hotell.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk


mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Basaya resort längst ner på klangen ,granne med havet är en oas i centrum av Pattaya.Vissa rum är väldigt nerslitna och vissa bra ,gick enkelt att byta till ett bättre rum,mycket bra poolområde och mycket bra priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ragson:

Nånstans på soi buakhao skulle jag säga. Just nu billiga hyror på hotellen. Ganska centralt i Pattaya utan några stora pengar. Restauranger och nöjen överallt. Sutus court är ett populärt mellanklass hotell.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

 

Ok tack, för svaren

Är det bäst att boka hemifrån eller vågar man chansa på att det finns ledigt, som jag fattar det är det inget riktigt tryck nu typ lågsäsong.

Vad är det för priser på ett ungefär? Finns det som hette Scandalic kvar som hotell och är det ett ok ställe ska ligga centralt vad jag förstått.

Hoppas att det inte uppfattas som dumma frågor

mv

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Intown, sunkigt, billigt men med ett grymt läge och pris.

 

http://www.intownholiday.co.th/roomrate

 

Önskar man lite finare men i samma fantastiska läge så är detta bra

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Leni:

Ok tack, för svaren

Är det bäst att boka hemifrån eller vågar man chansa på att det finns ledigt, som jag fattar det är det inget riktigt tryck nu typ lågsäsong.

Vad är det för priser på ett ungefär? Finns det som hette Scandalic kvar som hotell och är det ett ok ställe ska ligga centralt vad jag förstått.

Hoppas att det inte uppfattas som dumma frågor

mv

Micke

Du behöver inte boka rum innan om du åker denna årstid. Scandalic finns kvar men du kan få mycket mer för pengarna på annat boende. Finns mycket prisvärda hotell om du betalar för en månad.  R-Con Siam ca 15.000 bat, ett bra alternativ stora fina rum, knappt 2år gammalt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant att veta vilken budget du har.

På en månad kan man kuska runt lite åxå, men då blir det lite mer kostsamt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Skulle vara intressant att veta vilken budget du har.

Jag tänkte att 25000 kr skulle räcka till allt boende och leva på om jag stannar 1 månad . Tror du det är snålt tilltaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Leni:

Ok tack, för svaren

Är det bäst att boka hemifrån eller vågar man chansa på att det finns ledigt, som jag fattar det är det inget riktigt tryck nu typ lågsäsong.

Vad är det för priser på ett ungefär? Finns det som hette Scandalic kvar som hotell och är det ett ok ställe ska ligga centralt vad jag förstått.

Hoppas att det inte uppfattas som dumma frågor

mv

Micke

Sist jag bodde på Scandalic, midsommar 2015 var det väldigt slitet. Fast väldigt billigt åxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Leni:

Jag tänkte att 25000 kr skulle räcka till allt boende och leva på om jag stannar 1 månad . Tror du det är snålt tilltaget?

100.000B för en månad räcker ju gott till hotell för vistelsen. Då behöver du inte snåla som jag med nån lägenhet för 6000B heller.

Jag går runt på lite mindre än det faktiskt. Men jag är kanske inte där på semester i vanlig bemärkelse. Pluggar och hyr en lya så jag slipper sova på stranden i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

100.000B för en månad räcker ju gott till hotell för vistelsen. Då behöver du inte snåla som jag med nån lägenhet för 6000B heller.

Jag går runt på lite mindre än det faktiskt. Men jag är kanske inte där på semester i vanlig bemärkelse. Pluggar och hyr en lya så jag slipper sova på stranden i alla fall.

 

Nja, nu var nog dom 25,000 SEK den totala kostnaden för en månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev oberg:

 

Nja, nu var nog dom 25,000 SEK den totala kostnaden för en månad.

Tja men även om du bränner 10.000B på lägemheten så har du 90.000B kvar eller 3000B om dagen. Borde ju fungera om du nu inte skall ha en galant dam med dig varje natt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...