Jump to content
IGNORERAD

Köpa TV i Thailand ?


FredrikF

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Burken:

Har köpt ett flertal tv i Thailand och priserna skiljer inte märkbart mot Sverige. Inte är det värt att börja ta med nåt.

Senast köpte jag en 48-tum Samsung från onlinebutiken www.lazada.co.th. Smidigt då man kan följa transporten via tracking

och den levererades hem samt att jag kunde betala cash vi leverans.

Min erfarenhet av lazada är att det fungerar bra så jag rekommenderar att handla där.

Kan bara hålla med..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    6

  • leifen

    5

  • kitungmakmak

    5

  • frason

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köper man en märkes Tv typ Samsung så kostar det ju men det går och hitta mycket billigt i affären om man inte bryr sig så mycket.

Om några år så är det gammalt i alla fall.

Om jag köper riktig TV i Thailand så är det när vi bor där heltid.

Som gåva då är de väl inte så märkesmedvetna duger väl TCL eller något okänt B klass.

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung har 3 års garanti worldwide på elektronik som TV-apparater. Kostar kanske några baht mer, men det kan vara skönt att ha tryggheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Samsung har 3 års garanti worldwide på elektronik som TV-apparater. Kostar kanske några baht mer, men det kan vara skönt att ha tryggheten.

Visserligen men som i typ mobiler så kostar den nyaste Samsung över 30 000 bath om jag kommer ihåg rätt men det går och hitta dugliga alternativ för ett par tusen.

Beror nog lite på kraven man har.

Köpte 2 märkesmobiler i Big C för drygt en vecka sedan för 10 000 Bath visserligen klass B  står det på paketen men de fungerar.

Köper nytt när de går sönder.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Galten:

Visserligen men som i typ mobiler så kostar den nyaste Samsung över 30 000 bath om jag kommer ihåg rätt men det går och hitta dugliga alternativ för ett par tusen.

Beror nog lite på kraven man har.

Köpte 2 märkesmobiler i Big C för drygt en vecka sedan för 10 000 Bath visserligen klass B  står det på paketen men de fungerar.

Köper nytt när de går sönder.

Man behöver ju inte köpa det värsta de har. Min Samsung J7 kostade 8000 baht och duger bra till mig. Och den har garanti.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:

Köper man en märkes Tv typ Samsung så kostar det ju men det går och hitta mycket billigt i affären om man inte bryr sig så mycket.

Om några år så är det gammalt i alla fall.

Om jag köper riktig TV i Thailand så är det när vi bor där heltid.

Som gåva då är de väl inte så märkesmedvetna duger väl TCL eller något okänt B klass.

 

tlc borde ju inte va så dålig, Ikeas tv är väl tlc o de har 5år garanti. I Sverige åtminstone.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Man behöver ju inte köpa det värsta de har. Min Samsung J7 kostade 8000 baht och duger bra till mig. Och den har garanti.

Funderade också på den då en kompis köpte men dottern ville av någon konstig anledning plötsligt ha Huawei och  då klagar jag  inte då de vet mer än jag och det blev billigare.

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Galten:

Funderade också på den då en kompis köpte men dottern ville av någon konstig anledning plötsligt ha Huawei och  då klagar jag  inte då de vet mer än jag och det blev billigare.

 

Köpte den för att den har plats för 2 aktiva simkort och jag är helnöjd med den. Har även en S7 men det är inte samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HighWai:

tlc borde ju inte va så dålig, Ikeas tv är väl tlc o de har 5år garanti. I Sverige åtminstone.

Hur många skärmtillverkade finns det i världen.

Bara ett par så resten är yttre attritub som olika märken sätter på dessa skärmar.

Så kvaliten är nog inte så olika.

Sedan har de ju olika avancerade skärmar som jag inte vet så mycket om men lull lull kostar.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Huawei GR5 phone till min dotter, dubbla sim och 64GB minne. Vass kamera och svenska menyer på allt.  Fungerar utmärkt.

 

6900b är prisvärt. 

 

Samtidigt köptes en Samsung J7 till kampanjpris för 7000b men den saknade svenskt språk mm. men den ska inte användas i Sverige.

 

Två bra telefoner till bra pris.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev leifen:

Köpte en Huawei GR5 phone till min dotter, dubbla sim och 64GB minne. Vass kamera och svenska menyer på allt.  Fungerar utmärkt.

 

6900b är prisvärt. 

 

Samtidigt köptes en Samsung J7 till kampanjpris för 7000b men den saknade svenskt språk mm. men den ska inte användas i Sverige.

 

Två bra telefoner till bra pris.

 

 

 

Kompisens J7 fixade de språket i affären.

Vet dock inte hur det fungerar då en Thaitjej använder den.

Huawein sänkte de priset till 5000st då jag skulle ha flera:smile:

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:
1 timme sedan, skrev Galten:

Hur många skärmtillverkade finns det i världen.

Bara ett par så resten är yttre attritub som olika märken sätter på dessa skärmar.

Så kvaliten är nog inte så olika.

Sedan har de ju olika avancerade skärmar som jag inte vet så mycket om men lull lull kostar.

Hur många skärmtillverkade finns det i världen.

Bara ett par så resten är yttre attritub som olika märken sätter på dessa skärmar.

Så kvaliten är nog inte så olika.

Sedan har de ju olika avancerade skärmar som jag inte vet så mycket om men lull lull kostar.

Nää skärmarna är nog ganska lika.

 

Däremot har nog "lågpristillverkare" sämre kvalitetskontroll.

 

Alltså har fler pixelfel å sånt.

 

När jag tänker efter så kanske det även gäller TLC.:^^:

 

DE heter TCL,va?

 

Ändrades av HighWai
jaa du
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Köpte en Huawei GR5 phone till min dotter, dubbla sim och 64GB minne. Vass kamera och svenska menyer på allt.  Fungerar utmärkt.

 

6900b är prisvärt. 

 

Samtidigt köptes en Samsung J7 till kampanjpris för 7000b men den saknade svenskt språk mm. men den ska inte användas i Sverige.

 

Två bra telefoner till bra pris.

 

 

Svenskt tangentbord laddar du ned själv. Vull du ha svenska i hela luren ger du butiken 500 baht så är problemet löst. Har själv en SJ7, otroligt bra lur.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev HighWai:

tlc borde ju inte va så dålig, Ikeas tv är väl tlc o de har 5år garanti. I Sverige åtminstone.

 

TLC funkar alldeles utmärkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Svenskt tangentbord laddar du ned själv. Vull du ha svenska i hela luren ger du butiken 500 baht så är problemet löst. Har själv en SJ7, otroligt bra lur.

Jag vet, nu var det inte aktuellt denna gång, gjorde så med en S-S5. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...