Jump to content
IGNORERAD

Köpa TV i Thailand ?


FredrikF

Recommended Posts

I Sverige kan du hitta en 50" TV för ca 4000 kr (16 000 bath )

 

Då borde man väl få en 50" TV i Thailand för högst 16 000 bath ?

 

Funderar på att köpa en Tv till tjejens syster..

 

Någon som har koll på priser ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    6

  • leifen

    5

  • kitungmakmak

    5

  • frason

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, gå till random elektronikbutik så hittar du det.

Var beredd på att sakerna går sönder och garanti är typ obefintlig.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är om inte alibaba skulle vara vettigare i så fall, då får man väl en kina/noname 50" LCD TV för 250$ istället. Dvs halva priset mot i Sverige.

Om nu garantin inte gäller i alla fall så varför betala mer än man måste.

 

Ehh, glömde länka... https://www.alibaba.com/product-detail/NEW-arrival-China-best-price-led_50029919241.html?spm=a2700.7724857.0.0.EIcngl

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Frågan är om inte alibaba skulle vara vettigare i så fall, då får man väl en kina/noname 50" LCD TV för 250$ istället. Dvs halva priset mot i Sverige.

Om nu garantin inte gäller i alla fall så varför betala mer än man måste.

 

Ehh, glömde länka... https://www.alibaba.com/product-detail/NEW-arrival-China-best-price-led_50029919241.html?spm=a2700.7724857.0.0.EIcngl

Ja, behöver man minst 20st och vill man vänta ~60 dagar på leverans och dessutom betala importskatter och sånt så. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Ja, behöver man minst 20st och vill man vänta ~60 dagar på leverans och dessutom betala importskatter och sånt så. :)

Aha, har inte handlat från alibaba utan endast från ebay och där gick i alla fall allt fort och jag behövde inte köpa 20 tangentbord heller.

Mitt fel - jag läste inte så noga, men var det inte nån här som hade handlat från alibaba eller om det var nåt liknande och sluppit köpa en hel container i alla fall.

 

Väntetiden spelar väl ingen roll, systern antar jag bor i Thailand så... Dom burkar vara bra på att vänta. Jag får alltid vänta på damen i alla fall. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Aha, har inte handlat från alibaba utan endast från ebay och där gick i alla fall allt fort och jag behövde inte köpa 20 tangentbord heller.

Mitt fel - jag läste inte så noga, men var det inte nån här som hade handlat från alibaba eller om det var nåt liknande och sluppit köpa en hel container i alla fall.

 

Väntetiden spelar väl ingen roll, systern antar jag bor i Thailand så... Dom burkar vara bra på att vänta. Jag får alltid vänta på damen i alla fall. ;)

Det går utmärkt, från Aliexpress, det är inte vad du länkade till. Det du länkade till kräver minst 20 enheter, det står klart och tydligt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frason:

Det går utmärkt, från Aliexpress, det är inte vad du länkade till. Det du länkade till kräver minst 20 enheter, det står klart och tydligt.

Jo jag såg att jag varit inne i Jakt och fiske tråden och skrivit om nån spinnare från aliexpress... men jag råkade minnas lite fel så jag kikade bara lite snabbt på alibaba. Tja, så kan det gå när fingrarna är snabbare än minnet.

 

Äsch, var in och snabbkollade där (aliexpress) - då var det ju nästan samma priser som i Sverige.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Äsh, var in och snabbkollade där (aliexpress) - då var det ju nästan samma priser som i Sverige.

Precis. ;)

Plus relativt lång leveranstid och risk för dyra importskatter.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev haan:

köpte på big C Samsong  inte 50 mvh 

Är det inte nåt man dricker. Kanhända Samsung var det som avsågs. Men det är tjorvigt med alla utländska namn. Tacka vet jag telefunken som bildades i Tyskland 1903.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev frason:

Ja, gå till random elektronikbutik så hittar du det.

Var beredd på att sakerna går sönder och garanti är typ obefintlig.

 

Vet ej varför prylarna skulle gå sönder? Eller att garanti skulle vara obefintlig?

Menar du kanske några väldigt udda noname prylar.

På de vanliga märkena finns garanti.

 

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

 

Vet ej varför prylarna skulle gå sönder? Eller att garanti skulle vara obefintlig?

Menar du kanske några väldigt udda noname prylar.

På de vanliga märkena finns garanti.

 

mvh

biker

 

 

 

Ibland är det väl B-sorteringen som säljs i Thailand, men garanti finns det ju som du säger. Tesco har ju tom "ångerköp" som funkar, om man har kvittot och förpackningen kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jo jag såg att jag varit inne i Jakt och fiske tråden och skrivit om nån spinnare från aliexpress... men jag råkade minnas lite fel så jag kikade bara lite snabbt på alibaba. Tja, så kan det gå när fingrarna är snabbare än minnet.

 

Äsch, var in och snabbkollade där (aliexpress) - då var det ju nästan samma priser som i Sverige.

Åtminstonne tidigare har Thailand varit väldigt jobbiga när det gäller att ta in elektriska produkter. Nu har jag bara erfarenhet av att ta in saker via flygplatsen men kan tänka mig att direktimport kan vara lika jobbigt/dyrt eller jobbigare/dyrare. Jag skulle inte ge någon rådet att direktimportera till Thailand innan jag tagit reda på mera fakta om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säljs mycket utgående modeller i Sverige vid reor och liknande. Det är lättare att bli av med sådana i Sverige då svensken mest tittar efter storlek och pris.

 

Tyska Media Markt skickar sina utgångna hit för att tömma sina lager ;) 

 

Räkna med tull och VAT vid import till Thailand när värdet överstiger en viss gräns.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Wangthong:

Åtminstonne tidigare har Thailand varit väldigt jobbiga när det gäller att ta in elektriska produkter. Nu har jag bara erfarenhet av att ta in saker via flygplatsen men kan tänka mig att direktimport kan vara lika jobbigt/dyrt eller jobbigare/dyrare. Jag skulle inte ge någon rådet att direktimportera till Thailand innan jag tagit reda på mera fakta om det.

Gjorde ett misstag och förväxlade alibaba med aliexpress - och priset jag såg gjorde det intressant. 2000kr istället för 4000kr men det var ju galet och jag som inte kollade så noga.

Har inte testat själv men för 50% av priset så skulle jag nog testat. Skiljer det några kronor så skulle jag inte börjat med det dock.

 

Jag köper ju grejor från ebay till Sverige och det går hur smidigt som helst. Men Sverige är ju inte Thailand.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran 48 tummare var billigt med Parabol och allt.

Var nog på Big C och märket är väl lite udda men fungerar gör den.

Kommer inte ihåg priset då det var ett par år sedan men mycket billigare än här och installerade gjorde de också.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Galten:

Våran 48 tummare var billigt med Parabol och allt.

Var nog på Big C och märket är väl lite udda men fungerar gör den.

Kommer inte ihåg priset då det var ett par år sedan men mycket billigare än här och installerade gjorde de också.

Vad är udda märket? Bara för att det inte finns i Sverige betyder inte att det är udda. Det finns stora tillverkare som inte har någon försäljning i Europa men är enormt stora i Asien eller Sydamerika. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla stora affärer som BigC, Lotus och byggvaruhusen säljer TV och har med jämna mellanrum Promotions.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Alla stora affärer som BigC, Lotus och byggvaruhusen säljer TV och har med jämna mellanrum Promotions.

oftast samtidigt och runt den 25e i månaden......lönedag för många. :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt ett flertal tv i Thailand och priserna skiljer inte märkbart mot Sverige. Inte är det värt att börja ta med nåt.

Senast köpte jag en 48-tum Samsung från onlinebutiken www.lazada.co.th. Smidigt då man kan följa transporten via tracking

och den levererades hem samt att jag kunde betala cash vid leverans.

Min erfarenhet av lazada är att det fungerar bra så jag rekommenderar att handla där.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...