Jump to content
IGNORERAD

Turist försvunnen i grotta i Mae Sai, Chiang Rai


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett söklag håller på att söka igenom en djup grotta i Chiang Rais Mae Sai-distrikt efter att en utländsk turist, troligen från Kina eller Japan, försvunnit i en den.
Mannen ska ha gått in i grottan för att meditera för en vecka sedan, men har sedan dess inte kommit tillbaka till sin cykel. Han talade lite thailändska och bad matförsäljare att hålla koll på hans cykel eftersom han skulle meditera i grottan i några dagar. Försäljarna slog till slut larm när han inte kom tillbaka. Polis, parktjänstemän och volontärer söker nu efter mannen, som tros vara i 50- eller 60-årsåldern.
Någon hade lagt upp mat, vatten och frukt utanför grottan som en offergåva åt andar, men efter att ha tagit sig 800 meter in i grottan såg polisen inga spår efter turisten. Ett söklag tog sig senare två kilometer in i grottan, men hittade inte heller något.

 

c1_1065069_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm................ska bli intressant att läsa Ove´s teorier på detta om hur i helvete man kan gå vilse en grotta :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En grotta består vanligtvis inte av endast en gång likt en strut utan en labyrint av gångar.

Grottforskare använder en lina som dom fäster vid ingången och sedan drar med sig för att vara säkra på att

hitta tillbaka och inte gå vilse.

Turisten kanske har uppgått i nirvana under sin meditation?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Följ spåren av norrlands guld burkarna, han vill nog bara vara för sig själv en stund.

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Peolito:

I den grottan har jag varit i emoji1.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Såg du honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Såg du honom?


Nix jag var där före honom. Det har hänt flera gånger att de fått leta efter vilsegångna turister enligt frugan.d90b8f8444e185cee477daa8bf42f9f2.jpg390f4968d20efa27725bcfe869954d31.jpg4c1633ecd5ea5771d0a424a1dbd3160a.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hmm................ska bli intressant att läsa Ove´s teorier på detta om hur i helvete man kan gå vilse en grotta :look_down:

 

I det här fallet har han ju onekligen egna erfarenheter som bevisar tesen då han jämt och ständigt lyckas hitta fram från "grottan" under stenen där han vanligen husera :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår handyman i byn är en av räddningsgubbarna som letar efter den försvunne mannen. Lite bilder från Tjings Facebook.

d05c546ea85811056e256ede9c7b375c.jpg
fa22775affc11ef1354e73739a040543.jpg286287a342950469b5c1a6f127c2cc89.jpga7fb281d28fc4c9dcc3888a15ea173e3.jpg657d7fbfbeb2a5f70e2c1bf1cd1d3fdd.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Med avseende på fordonet så kan han inte ha cyklat nån längre sträcka....Så borde vara lätt att kolla upp vem det är.


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sällan varmt i en grotta, och händer något så klarar man sig nog högst två veckor utan passande utrustning och dryck. Befarar det värsta.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...