Jump to content
IGNORERAD

Prishöjning för taxiresor i Thailand på gång


MPR Nyheter

Recommended Posts

Priset för taxiresor i Thailand kan komma att höjas med fem procent, men endast om kunderna är nöjda med tjänsten.
Detta ska mätas i hur många klagomål som görs mot taxiföretag och transporttjänstemän, och om en generell sänkning sker kommer Transportdepartementet godkänna höjningen. Under 2014 godkände departementet en prishöjning för taxiresor på 13%, men inledningsvis genomförde man endast en höjning på 8% och lovade att de resterande fem procenten skulle följa om taxichaufförerna förbättrade sina tjänster.
Nu överväger man till slut att genomföra den sista delen av prishöjningen, men det finns fortfarande problem med taxichaufförer som vägrar plocka upp kunder som ska till vissa destinationer, såväl som rapporter om manipulerade taxametrar och förare som helt vägrar att använda dem för att kunna ta högre priser.

 

9-13-2014-10-10-07-am-wpcf_728x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, försöka med en meter i pattis är en utmaning. Höjer dom priserna men föraren vägrar köra på meter i alla fall så kostar det väl snart 250B att åka nån km där.

Men dom har inte vägrat ta upp mig i alla fall - men ibland hittar dom inte dit jag vill åka heller så det jämnar väl ut sig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, problemen med taxiförare har vi avhandlat tidigare.

 

De 5 %-en kommer alls inte att förändra situationen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Även om de skulle dubbla priset vore det billigt för oss svenskar.

Jo, men det är ändå lite småsurt att bli blåst även om det är småsummor.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, försöka med en meter i pattis är en utmaning. Höjer dom priserna men föraren vägrar köra på meter i alla fall så kostar det väl snart 250B att åka nån km där.

Men dom har inte vägrat ta upp mig i alla fall - men ibland hittar dom inte dit jag vill åka heller så det jämnar väl ut sig.

Varför åka taxi i Pty?

Det finns säkert en bra förklaring, men det måste ju mest bli sitta i köer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Varför åka taxi i Pty?

Det finns säkert en bra förklaring, men det måste ju mest bli sitta i köer.

Med resväskan till/från busstationen är ett bra exempel. Går ju med MC åxå men det känns lite väl spännande ibland.

Köpte en micro, då tog jag en bulle hem åxå. Går säkert på MCn men nä...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 16:36, skrev kitungmakmak:

Med resväskan till/från busstationen är ett bra exempel. Går ju med MC åxå men det känns lite väl spännande ibland.

Köpte en micro, då tog jag en bulle hem åxå. Går säkert på MCn men nä...

Går väl bra att åka grisbil till busstationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Går väl bra att åka grisbil till busstationen?

555, hoppar jag på en sån utan tjejen så hamnar jag nog inte där jag trodde jag skulle hamna.

Jag har lite dåligt orienteringssinne i städer, märkligt nog funkar det bra i skogen - men i stan är jag vilsen på nån minut.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 16:36, skrev kitungmakmak:

Med resväskan till/från busstationen är ett bra exempel. Går ju med MC åxå men det känns lite väl spännande ibland.

Köpte en micro, då tog jag en bulle hem åxå. Går säkert på MCn men nä...

 

 

[2011-08-11  170652].jpg

 

Jodå, det går att ta med micron.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎16 at 16:36, skrev kitungmakmak:

Med resväskan till/från busstationen är ett bra exempel. Går ju med MC åxå men det känns lite väl spännande ibland.

Köpte en micro, då tog jag en bulle hem åxå. Går säkert på MCn men nä...

En MC-taxi tjatade på mig att jag skulle åka med honom en gång, han sa det är inga problem men jag vägrade.

Jag själv på 115 kg, 2 resväskor med totalt 40 kg och handbagage på 7 kg :crazy:

Det ekipaget skulle inte jag vilja vara med på.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev uptoyou:

En MC-taxi tjatade på mig att jag skulle åka med honom en gång, han sa det är inga problem men jag vägrade.

Jag själv på 115 kg, 2 resväskor med totalt 40 kg och handbagage på 7 kg :crazy:

Det ekipaget skulle inte jag vilja vara med på.

Det går att lasta mycket på en MC, men det blir precis som du skriver en väldigt spännande resa. Min resväska framför föraren gör tex att han inte kan göra fullt styrutslag.

Hjälmen jag får är mer att beteckna som en leksak och går vi  omkull så får jag gratis vägtatueringar på armar och ben.

 

Men dom är optimister i alla fall, MC-taxis på vad dom kan släpa med sig. Det är nog min hjärna som sätter gränsen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...