Jump to content
IGNORERAD

Bombvåg sveper genom Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

En serie explosioner har skakat Thailand samtidigt som landet firar sin drottnings födelsedag.
Fredagens detonationer kom bara timmar efter att en person dödats och nästan 20 skadats när två bomber exploderade i Hua Hin på torsdag kväll. Efter sagda attentat detonerades ytterligare två bomber vid Hua Hins klocktorn, och dödade en person. Klockan 8:00 i morse exploderade ytterligare en bomb framför ett marinpoliskontor i Surat Thani. En kvinna omkom och tre personer skadades. Samtidigt detonerades tre bomber på Phuket: framför ett polisbås i slutet av Walking Street på Thawiwong Road; en framför Loma Park på samma väg; och en framför Coconut Village hotel. En person skadades lindrigt i dessa explosioner. Vid samma tidpunkt detonerades även en bomb i Chumphon, där ingen skadades.
En dryg timme senare detonerades tre bomber i Phang Nga: en vid byn Nang Niang och två i Khao Lak. Ingen ska ha skadats i dessa attentat. Fler bränder har även anlagts på olika platser, och bombexperter har desarmerat flertalet bomber runtom i landet.

 

c1_1059748_160812112905_620x413.jpg
Källa

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

En serie explosioner har skakat Thailand samtidigt som landet firar sin drottnings födelsedag.
Fredagens detonationer kom bara timmar efter att en person dödats och nästan 20 skadats när två bomber exploderade i Hua Hin på torsdag kväll. Efter sagda attentat detonerades ytterligare två bomber vid Hua Hins klocktorn, och dödade en person. Klockan 8:00 i morse exploderade ytterligare en bomb framför ett marinpoliskontor i Surat Thani. En kvinna omkom och tre personer skadades. Samtidigt detonerades tre bomber på Phuket: framför ett polisbås i slutet av Walking Street på Thawiwong Road; en framför Loma Park på samma väg; och en framför Coconut Village hotel. En person skadades lindrigt i dessa explosioner. Vid samma tidpunkt detonerades även en bomb i Chumphon, där ingen skadades.
En dryg timme senare detonerades tre bomber i Phang Nga: en vid byn Nang Niang och två i Khao Lak. Ingen ska ha skadats i dessa attentat. Fler bränder har även anlagts på olika platser, och bombexperter har desarmerat flertalet bomber runtom i landet.

 

c1_1059748_160812112905_620x413.jpg
Källa

 

Mycket bra och seriös sammanfattning hur jag upplevt de senaste dygnet.

Eftersom jag tituleras idi*ten av en kämpe på MPR så tog jag mig friheten att trotsa

polisens uppmaning att stanna hemma

Vid  rundkörningen I Hua Hin framkom det att trafiken var liten och det var tom. skönt att vistas ute.

Mycket var stängt och därav inte mycket folk ute.

Men en iaktagelse , vi såg INTE en enda polis.. Är faran över ??? 

Persistant (i vida kretsar känd som idi*ten )

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Persistant:

Mycket bra och seriös sammanfattning hur jag upplevt de senaste dygnet.

Eftersom jag tituleras idi*ten av en kämpe på MPR så tog jag mig friheten att trotsa

polisens uppmaning att stanna hemma

Vid  rundkörningen I Hua Hin framkom det att trafiken var liten och det var tom. skönt att vistas ute.

Mycket var stängt och därav inte mycket folk ute.

Men en iaktagelse , vi såg INTE en enda polis.. Är faran över ??? 

Persistant (i vida kretsar känd som idi*ten )

Hörde att Market Willage ( stavning ? ) också stängt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rajraj:

Hörde att Market Willage ( stavning ? ) också stängt

Sammanfattning

Night Market stängd

Shooping Mall stängt

Market Village stängt

Grand Market stängt

Bonkai stängt

Många barer på Soi 80 stängda

Nere bland flickorna , dit körde vi inte , vet ej

Liten trafik på gatorna , många Tuk Tuk med faranger på väg till rest.

Får avvakta morgondagen

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Persistant:

Sammanfattning

Night Market stängd

Shooping Mall stängt

Market Village stängt

Grand Market stängt

Bonkai stängt

Många barer på Soi 80 stängda

Nere bland flickorna , dit körde vi inte , vet ej

Liten trafik på gatorna , många Tuk Tuk med faranger på väg till rest.

Får avvakta morgondagen

Persistant

 

 

Är några av dom där ställena stängda en normal morsdag eller är dom stängda enbart pga bomberna ? 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att handla vi web på Lotus Big C Tops. Tycker att det är utmärkt då slipper man utsätta sig för det absolut farligaste i Thailand trafiken. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Är några av dom där ställena stängda en normal morsdag eller är dom stängda enbart pga bomberna ? 

 

Mvh Hobbe 

Mr Hobbe

Nej det tror jag inte

Bankerna och kommunens kontor är alltid stängda på Mothers day.

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...