Jump to content
IGNORERAD

2 bomber har smällt på bargata (Selakam) i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Varför är det fel att påpeka att artikel innehåller många fel?

Inget fel alls, men då kanske man skall peka ut felen åxå och komma med en trovärdig källa kan jag tycka.

 

Men vafan, oneliners är ju roligare. Jag vet att detta är fel. PUNKT. Sen är skribenten enda garanten för att det är så.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • saobaht

    14

  • Khun Ken

    13

  • kitungmakmak

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

28 minuter sedan, skrev turisten:

I artikeln står att Songkhla, Yala, Pattani, Narathiwat utgör det gamla Patani och att 90% av befolkningen där skulle vara muslimer. Såvitt jag känner till består Songkhla av 1,4 miljoner personer och har enligt wiki 75% buddister. 75% av 1,4 miljoner blir ungefär 1,05 miljoner.

Om 1,05 miljoner är buddister och regionen innehåller totalt 1,7 miljoner personer så blir det nog väldigt svårt att få till att 90% av hela regionen skulle bestå av muslimer.

Vidare står det att dessa fyra provinser skulle ha blivit överlämnade till Siam i och med det anglo-siamesiska fördraget 1909. Vill inte utge mig för att vara någon expert på detta, men såvitt jag förstått innebar detta fördrag att Siam överlämnade 4 provinser (Kedah, Kelantan, Perlat och Terengganu) till Malaysia/UK och att de 4 provinserna Yala, Songkhla, Pattani och Narathiwat kvarstannade i siamesisk ägo i vilket dom befunnit sig sedan 1780-talet.

 

Mycket mer informativt inlägg, sen om det är 1.4 mille eller 1.7 mille är kanske inte så noga heller. Men mycket bättre än bara att "det är fel" vilket var det jag vände mig lite emot.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

430 i staden Narathiwat?

Riktiga moskéer?

Narathiwat provinsen.

Nej, låtsasmoskéer såklart. :46:

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev turisten:

Enligt wiki så skulle det röra sig om ca 30% i södra Thailand. Framgår dock inte exakt vilka stater som dom avser vara södra Thailand. Det verkar vara väldigt ojämt fördelat därnere. Songkhla har t.ex 75% buddhister.

Visst är det ojämnt, jag har inte påstått något annat. ;)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nakhon si Thammarat   ja det är därifrån dom värsta rövare och banditer i Thailand kommer ifrån

 

Tänkte precis skriva det samma. Som tur var så läste jag hela artikeln och det visar sig att han faktiskt kommer från mina trakter (Chiang Mai), eller åtminstone är uppvuxen där. 

 

Fast jag tror han har lärt sig allt bus i Nakhon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nakhon si Thammarat   ja det är därifrån dom värsta rövare och banditer i Thailand kommer ifrån

Tack så mycket för den informationen , då kanske jag skall skicka tillbaka min thaidam. 

Har bott tillsammans i åtta år (8 ) , och inte upptäkt detta , beklagligt , men å andra sidan så jag 

ju enligt dig en idi*t.

Skall ta dni notis på största allvar

Persistant ( idi*ten )

IMG_3077.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för den informationen , då kanske jag skall skicka tillbaka min thaidam. 

Har bott tillsammans i åtta år (8 ) , och inte upptäkt detta , beklagligt , men å andra sidan så jag 

ju enligt dig en idi*t.

Skall ta dni notis på största allvar

Persistant ( idi*ten )

IMG_3077.JPG



Och hon var den enda som bodde i denna ort?

Befolkning 1
Persistants fru.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sketch of Phuket bomb suspect released amidst heightened surveillance orders

PHUKET: Region 8 Police have released a sketch of a male suspect wanted for detonating a bomb in Patong on Friday morning, which left one motorbike taxi driver injured.

http://www.thephuketnews.com/sketch-of-phuket-bomb-suspect-released-amidst-heightened-surveillance-orders-58674.php#x5LfM8rlMD1XzrfQ.97

 

Sketch of Phuket bomb suspect released amidst heightened surveillance orders

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Regimens företrädare fortsätter peka finger åt PTP och UDD (rödskjortorna alltså) och säger sig ha bevis för att våldet är politiskt motiverat, och har med resultatet av folkomröstningen att göra. Vidare säger man då att det inte är muslimerna från söder, även om förövarna försökt få det att framstå som det.

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1060836/suspicion-falls-on-political-parties

http://www.nationmultimedia.com/politics/Red-shirts-in-South-taken-in-for-questioning-30292892.html

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Regimens företrädare fortsätter peka finger åt PTP och UDD (rödskjortorna alltså) och säger sig ha bevis för att våldet är politiskt motiverat, och har med resultatet av folkomröstningen att göra. Vidare säger man då att det inte är muslimerna från söder, även förövarna försökt få det att framstå som det.

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1060836/suspicion-falls-on-political-parties

http://www.nationmultimedia.com/politics/Red-shirts-in-South-taken-in-for-questioning-30292892.html

 


Undrar om det inte ligger en hel del i detta faktiskt
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Benjamas:


Undrar om det inte ligger en hel del i detta faktiskt

Tja, det finns väl främst två grupper i Thailand som brukar pyssla med sådan verksamhet. Muslimer och rödskjortor. Att det spekuleras i att någon av dessa skulle var inblandade känns ganska naturligt.

 

Thaksin skall tydligen överväga att stämma diverse personer för förtal pga alla anklagelser och insinuationer som riktats mot honom. 

Tydligen anser han att det Thailändska rättssystemet kan vara bra att ha ibland. 

 

Nedanstående citat får väl anses vara kvalificerat som kandidat till veckans skämt?

"All the former prime ministers love and worry for the country. None of them would condone such evil acts," he said. "

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Och hon var den enda som bodde i denna ort?

Befolkning 1
Persistants fru.

 

Ja den enda som var vacker och valde mig

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Persistant:

Ja den enda som var vacker och valde mig

Persistant

tja vilken tur du hade ja hon är vacker. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev haan:

tja vilken tur du hade ja hon är vacker. mvh

Ja , jag vet men vi Hua Hin bor vi har god smak

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man kan ta det lungt verkar som militären har full kontroll på situationen. Antagligen var detta planerat då rese rekommendationer inte har ändrats för Thailand. 

 

 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man kan ta det lungt verkar som militären har full kontroll på situationen. Antagligen var detta planerat då rese rekommendationer inte har ändrats för Thailand. 

 

 



Snömos blandat med snömos
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Inget fel alls, men då kanske man skall peka ut felen åxå och komma med en trovärdig källa kan jag tycka.

 

Men vafan, oneliners är ju roligare. Jag vet att detta är fel. PUNKT. Sen är skribenten enda garanten för att det är så.

 

Ok, jag tycker det mesta är fel.

Om man tittar på det som i artikeln kallas södra Thailand( man nämner Provinserna Yala, Pattani, Narathiwat och Songkhla ) så vill jag påstå efter att ha tillbringat mer än 6 månader i området de senaste åren att siffran "mer än 90% muslimer" är totalt verklighetsfrånvarande, jag tvivlar på att mussarna ens når upp över 50% i hela detta området.

 

Man skriver även " 2004 ökade oron i provinserna, bland annat i protest mot undervisning på thailändska och missnöje över uteblivna ekonomiska och sociala satsningar. " utan att nämna varför våldet eskalerade, Tak Bai massakern och den så kallade Krue Se incident, sök på gåggel och liknande och läs.

 

Artikeln är tycker jag otroligt bristfällig och direkt felaktig.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev frason:

Narathiwat provinsen.

Nej, låtsasmoskéer såklart. :46:

 

 

Det finns en del som jag vill kalla riktiga moskéer(kallas massajid) men de flesta är inte riktiga stora moskéer utan något som heter/kallas något som låter som "wallaså" men inte är riktiga stora moskéer.

Kvinnorna ska visst inte få gå i "massajid" utan bara i "wallaså".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det finns en del som jag vill kalla riktiga moskéer(kallas massajid) men de flesta är inte riktiga stora moskéer utan något som heter/kallas något som låter som "wallaså" men inte är riktiga stora moskéer.

Kvinnorna ska visst inte få gå i "massajid" utan bara i "wallaså".

Det bästa för en kvinna är att be hemma och inte i en moské överhuvudtaget.

Men det finns inget generellt moské-förbud för kvinnor inom islam.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ok, jag tycker det mesta är fel.

Om man tittar på det som i artikeln kallas södra Thailand( man nämner Provinserna Yala, Pattani, Narathiwat och Songkhla ) så vill jag påstå efter att ha tillbringat mer än 6 månader i området de senaste åren att siffran "mer än 90% muslimer" är totalt verklighetsfrånvarande, jag tvivlar på att mussarna ens når upp över 50% i hela detta området.

 

Man skriver även " 2004 ökade oron i provinserna, bland annat i protest mot undervisning på thailändska och missnöje över uteblivna ekonomiska och sociala satsningar. " utan att nämna varför våldet eskalerade, Tak Bai massakern och den så kallade Krue Se incident, sök på gåggel och liknande och läs.

 

Artikeln är tycker jag otroligt bristfällig och direkt felaktig.

Särskilt trist att det tydligen är Amnesty som anges som källa för dessa siffror. Jag kommer ihåg Amnesty som en organisation som var oerhört noga med att allt som sas, skrevs etc. skulle vara 100% verifierat och därefter verifierat igen. Hela organisationen byggde på sin totala integritet i alla avseenden. Verkar om den tiden är förbi. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev kenneth073:

Narratiwat ca 85 %

Pattani ca 75 %

Yala ca 60 %

Muslimer

Enligt www.thaiembassy.org

Provinsen Songkhla har betydligt mindre andel % mussar än i de 3 sydligaste provinserna enligt thai embassy och dom borde väl veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev turisten:

Särskilt trist att det tydligen är Amnesty som anges som källa för dessa siffror. Jag kommer ihåg Amnesty som en organisation som var oerhört noga med att allt som sas, skrevs etc. skulle vara 100% verifierat och därefter verifierat igen. Hela organisationen byggde på sin totala integritet i alla avseenden. Verkar om den tiden är förbi. 

Amnestys trovärdighet försvann när Irene Khan blev ordförande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...