Jump to content
IGNORERAD

2 bomber har smällt på bargata (Selakam) i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

Det snackas på flera håll om en eller flera bomber i Hua Hin

 

Någon som hört något ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • saobaht

    14

  • Khun Ken

    13

  • kitungmakmak

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 bomber har smällt på bargata i Hua Hin, minst en död och minst 10 skadade. Någon som vet mer?

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 död och 10 skadade

 

BBC

http://www.bbc.com/news/world-asia-37049989

 

Two bombs have exploded in the Thai resort of Hua Hin, killing at least one woman and injured 10 people, including foreign tourists, police say.

The bombs were hidden in plant pots spaced 50m (164 ft) apart, and detonated by mobile phones within half an hour of each other, they added.

Twin bombings are a regular occurrence in Thailand's three southern provinces, which are wracked by an insurgency.

But it is rare to find such attacks in Thailand's tourist areas.

Hua Hin, a coastal resort on the Gulf of Thailand, is popular with foreign and Thai visitors.

It is famous as the preferred home of King Bhumibol Adulyadej, reports the BBC's Jonathan Head.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Verkar ha varit vid Blue Monkey bar

Kan tänka mig att LTD varit där.Har du varit där Mackan?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Kan tänka mig att LTD varit där.Har du varit där Mackan?

Minns inte om jag varit på just den baren men jag har varit på många barer i närheten, brukar inte lägga barnamnen på minnet

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Minns inte om jag varit på just den baren men jag har varit på många barer i närheten, brukar inte lägga barnamnen på minnet

Men brudarna kommer du i håg.:thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Bra med information men detta är 3:dje tråden i ämnet. 

Håller med, hade det varit lite drag i moderatorerna så hade det bara funnits en. Men så är det här. ;)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev B747:

Men brudarna kommer du i håg.:thumbsup:

 

För mig är det tvärtom, brudarna ser mig komma på en kilometers avstånd och verkar inte glömma oavsett hur lång tid det har gått sen jag besökte deras bar sist...

 

Två bomber, undras om det är en reaktion på folkomröstningen och resultatet av den?

 

Hua Hin har alltid kännts som en rätt neutral stad, varken specielt röd eller gul och på något sätt väldigt "Off limits" för eventuella protesttåg och liknande med hänsyn till den prominenta thailändaren som bor där. Men nu verkar handskarna vara kastade ifall det inte är någon lokal maffiauppgörelse vilket jag är säker på att myndigheterna kommer att hävda. Får nog ringa runt lite och höra mig för.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frason:

Håller med, hade det varit lite drag i moderatorerna så hade det bara funnits en. Men så är det här. ;)

En moderator har blivit en Astrid Lindgren. Minst 1 sover och vad de andra gör vet jag inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...