Jump to content
IGNORERAD

2 bomber har smällt på bargata (Selakam) i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev saobaht:

 

Det tror inte jag utan tvärtom militären har full kontroll på de ny rika affärsmänen kan inget göra deras pengar är konfiskerade och många av dem sitter i fängelse. Man har samtidigt retat upp de vanliga folket under sina TV predikningar och nu senast hånat med ett val. De som nu gör dessa terror dåden får den karma de förkännar.

 

Sedan tycker jag att turismen utgör en mycket liten del av Thailand's ekonomi och undrar om verkligen Thailand vill ha den kvar till det pris som det med för och då tänker jag på de från västvärlden. Det jag menar är att det kan vara bra att bli av med den en gång föralla. Utläningar har ju aldrig riktigt förståt hur bra Thailand är och deras fantastiska kultur och har haft synpunkter. Dessutom de som tjännat pengar på den är ju många gånger de ny rika och kontroversiella radikal ny tänkarna som anpassar sig till västerländskt tänkand. 

 

Du tror och tycker väldigt mycket.

 

Jag kommenterar ditt påstående att turismen utgör en mycket liten del av Thailands ekonomi.

Angående vad du i övrigt skrivit, t ex om att de som utfört dessa dåd förtjänar karma, överlåter jag till andra här på MPR att denna nalkande fredagskväll kommentera....

 

 

Fakta - Turism

 

enligt Landguiden.se

 

Antal utländska besökare per år 26 547 000 (2013)
Turistinkomster - miljoner US dollar 46 042 (2013)
Turistinkomsternas andel av exporten - procent

16,2 (2013)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • saobaht

    14

  • Khun Ken

    13

  • kitungmakmak

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Statistik i all ära.

Kanske ligger mycket i den, å andra sidan kan den vara väldigt missvisande - det avgörande är vad man vill ha fram.

Antalet gästnätter är betydligt viktigare än just antalet turister.

Ännu viktigare är vad varje turist spenderar/gästnatt

Turistinkomsternas andel av exporten ifrågasätter jag, men...

Link to comment
Dela på andra sajter

SC:

Du råkar inte veta om Songs Bar på marknaden klarade sig?

Ändrades av Lagun
Stavfel korrigerat
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Lagun:

SC:

Du råkar inte veta om Songs Bar på marknaden klarade sig?

Inga problem med Songs bar   Hon och nya boy frienden har det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

Inga problem med Songs bar   Hon och nya boy frienden har det bra

Tack för info . Uppskattas! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

 

Du tror och tycker väldigt mycket.

 

Jag kommenterar ditt påstående att turismen utgör en mycket liten del av Thailands ekonomi.

Angående vad du i övrigt skrivit, t ex om att de som utfört dessa dåd förtjänar karma, överlåter jag till andra här på MPR att denna nalkande fredagskväll kommentera....

 

 

Fakta - Turism

 

enligt Landguiden.se

 

Antal utländska besökare per år 26 547 000 (2013)
Turistinkomster - miljoner US dollar 46 042 (2013)
Turistinkomsternas andel av exporten - procent

16,2 (2013)

 

Turismen utgör 10% tvivllar på att de skulle påverka Thailand's elite. De radikala ny rika förlora samtidigt skulle alla all som jobbar inom turist näringen få åka hem till sina hemländer vin vin situation. Hela världen kommer gratulera dem för att de städar upp.

 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Turismen utgör 10% tvivllar på att de skulle påverka Thailand's elite. De radikala ny rika förlora samtidigt skulle alla all som jobbar inom turist näringen få åka hem till sina hemländer vin vin situation. Hela världen kommer gratulera dem för att de städar upp.

 


Snackar vi inhemsk turism eller utländsk när 10% ?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:


Snackar vi inhemsk turism eller utländsk när 10% ?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Det är en siffra som florerar hur vida den är riktig kan jag inte veta men det kan säkert andra mera om jag är mera ex TV jag mera intresserad om hur det i stora drag kan utvecklas. Att spekulera om framtiden är svårt men jag tycker att det känns så här som boende här. Thailand är inte det samma som det varit och min uppfattning är att inte alla vill se det eller gör det för att vara diplomatisk. När jag flyttade hitt var landet på väg mott en pro-demokrati nu lever jag i en militär diktatur.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Rykten även om Pattaya nu uppe i risfälten. Nån som hört nåt mellan det ideologiska tjafset?

 

De har smält även här och är morsdag. Det gör de över hela Thailand idag. Det firas genom att bära något ljustblåt.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev saobaht:

 

De har smält även här och är morsdag. Det gör de över hela Thailand idag. Det firas genom att bära något ljustblåt.

Får inte riktig koll på vad du menar. Har det smällt bomber även i Pattaya? Det här med mors dag känns väl mindre viktigt i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Får inte riktig koll på vad du menar. Har det smällt bomber även i Pattaya? Det här med mors dag känns väl mindre viktigt i sammanhanget.

 

Inga bomber här i Pattaya såvitt jag vet. Men alla kollar nog blomkrukorna lite extra ikväll

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Får inte riktig koll på vad du menar. Har det smällt bomber även i Pattaya? Det här med mors dag känns väl mindre viktigt i sammanhanget.

 

I det fallet tror jag du är helt fel ute vet du vem de firar. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Får inte riktig koll på vad du menar. Har det smällt bomber även i Pattaya? Det här med mors dag känns väl mindre viktigt i sammanhanget.

Tror att han menar att man firar morsdag och även drottningens födelsedag med ljusblått som är hennes färg.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev jlh66:

Tror att han menar att man firar morsdag och även drottningens födelsedag med ljusblått som är hennes färg.

Känns ju relevant i samband med tråden och frågan.....

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Inga bomber här i Pattaya såvitt jag vet. Men alla kollar nog blomkrukorna lite extra ikväll

Tack för bra svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev saobaht:

 

I det fallet tror jag du är helt fel ute vet du vem de firar. 

Lägg ner nu. Vet du vilken tråd du skriver i? Vad har mors dag med terrorbomber att göra? Men skit samma, jag har fått svar från andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Känns ju relevant i samband med tråden och frågan.....

Nja jag tycker att det visar att dom som gjort detta skiter fullständigt i kungahuset och det är nog lite ovanligt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Lägg ner nu. Vet du vilken tråd du skriver i? Vad har mors dag med terrorbomber att göra? Men skit samma, jag har fått svar från andra.

 

Glöm inte kolla krukorna. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev jlh66:

Nja jag tycker att det visar att dom som gjort detta skiter fullständigt i kungahuset och det är nog lite ovanligt i Thailand.

 

Mindre ovanligt hos en viss del av befolkningen.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

 

Mindre ovanligt hos en viss del av befolkningen.

Jag tycker nog att det känns att dom som gjort detta tog denna dag för att ge fingret åt kungahuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev saobaht:

Finns det ingen som moderera på detta forumet längre.  

Du kan lätt själv redigera dina inlägg, så behöver inte modsen komma in och städa,

kolla under fliken "ändra".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...