Jump to content
IGNORERAD

Virusprogram


Galten

Recommended Posts

Behöver förnya virusprogrammet då den går ut.

Har Norton idag men då det inte går att köra backupp på den numera eller reparera så vill jag ha nytt.

Kör Vindows 10.

Vilket program tror ni är bäst?

Får kosta bara det är bra.

:smile:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör med Windows inbyggda...

 

Trotts ivert :oh: porrsurfande så har jag inte blivit drabbat av något elakt än vad jag vet. :rap:

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gratis alternativ. Avesta eller Avira. Mycket bra virusskydd. 

Innan du installerar nytt virusskydd glöm ej att avinstallera det gamla. Viktigt 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Du har ju det inbyggda Windows Defender och jag kör det hemmavid utan problem
https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-defender

 

 

12 minuter sedan, skrev Enis:

Kör med Windows inbyggda...

 

Trotts ivert :oh: porrsurfande så har jag inte blivit drabbat av något elakt än vad jag vet. :rap:

 

/Enis

Har kört med Defender i många år på flera olika pc och aldrig fått något virus vad jag känner till.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under min Windows tid så använde jag den inbyggda utan problem under lång tid.  Nu använder jag Mac utan virusskydd även det utan problem...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Avira är det bästa gratis-antivirusprogrammet enligt senaste testet jag läste

 

Men gratis antivirus-program ger bara skydd mot just virus och i dagens miljö är de flesta hoten inte från virus utan från malware etc som köpepaketen ger bättre skydd mot

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.649717/gratis-antivirus

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj så lite jag vet om datorer.

Skall alltså avinstallera Norton.

Det går ändå ut i morgon och köra med windows defender så sparar jag en tusenlapp också.

Har lite köpt mjukvara som jag är rädd om så därför är jag försiktig.

Tusen tack för informationen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Förut körde jag NOD32 men använder Windows inbyggda nu. Finner ingen som helst anledning att som privatperson lägga pengar på ett Virusprog. Sunt förnuft är nog bästa skyddet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kraschat ett par gånger trolien pga av virus men det var åratal sedan.

Hoppas window tio har bättre skydd.

Porrsurfat? ja kanske tittat lite på naket:pudency:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde alltid gratis Avast och det va helt ok,på slutet tyckte jag dock att det blev lite segt och provade då Avira. Den är jag nöjd med och ska jag ta en betald så blir det Avira.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör avast, norton har jag skytt som pesten efter att jag provat det för en herrans massa år sen - datorn blev seg nåt vansinnigt. Kanske bättre nu, men jag ids inte prova.

Sen heter det antivirusprogram, på samma sätt som det heter antisladdsystem - vem f*n installerar ett virusprogram i datorn frivilligt eller ett sladdsystem i bilen.

 

På jobbet körde vi defender, före det DR. solomon. Men försök inte få 2 AV att samsas, det slutar oftast inte bra. MBAM kan vara trevlig att ha åxå. Zonealarm körde jag ett tag, men nu har jag flyttat den funktionen till routern så gott det nu gick så den har nåt att pyssla med den åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Kör avast, norton har jag skytt som pesten efter att jag provat det för en herrans massa år sen - datorn blev seg nåt vansinnigt. Kanske bättre nu, men jag ids inte prova.

Sen heter det antivirusprogram, på samma sätt som det heter antisladdsystem - vem f*n installerar ett virusprogram i datorn frivilligt eller ett sladdsystem i bilen.

 

På jobbet körde vi defender, före det DR. solomon. Men försök inte få 2 AV att samsas, det slutar oftast inte bra. MBAM kan vara trevlig att ha åxå. Zonealarm körde jag ett tag, men nu har jag flyttat den funktionen till routern så gott det nu gick så den har nåt att pyssla med den åxå.

Jag körde åxå Norton för en massa år sedan och upplevde att datorn blev seg som fan.

Däremot när jag åkte Norton Comando -69 gick det utav tusan :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju även gå över till Linux, då behövs inga AV program. Man slipper ju även det mödosamma arbetet med att kolla upp Windows alla updates och ta bort de som man inte vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade och porrsurfa för vetenskapens skull och så småningnom fick jag ett virus.

Defender klarade av det men det tog tid.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Galten:

Provade och porrsurfa för vetenskapens skull och så småningnom fick jag ett virus.

Defender klarade av det men det tog tid.

Ja, vad gör man inte för vetenskapens skull ;)

Tackar för att du offrade dig och din tid.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp inget antivirus, använd det gratis som finns.

Som flera har skrivit så funkar microsofts bra, själv kör jag med Avast fria antivirus då Microsofts har missat några som inte var så bra.

Och ja, jag är inne på många suspekta sidor så antivirus är ett måste.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Ja, vad gör man inte för vetenskapens skull ;)

Tackar för att du offrade dig och din tid.

den är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

http://www.metal-supply.se/article/view/289422/hackerattack_hos_nordtool_i_pitea_hotar_produktion?ref=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=daily#.V8AKo5iLSUk

 

Man undrar vilket virus program dom har, och tar i så fall tillverkaren nått ansvar? Det måste ju på något sätt gå att lösa denna fientliga kod som ryssen tankat in? Tänk om alla företag i Sverige skulle bli förgiftade på detta sätt,,,,,?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...