IGNORERAD

Besöka Sverige i tre veckor

stefantaby1

Kanske har det redan avhandlats men jag hittar inte det. jag skall bjuda in en thailändsk vän till Sverige i 3 veckor och hon måste då besöka Svenska ambassaden i BKK för Visumansökan till Sverige(Schengen).Förutom de handlingar som skall redovisas får både henne och mig är det något annat att tänka på, går det att skicka handlingarna i förväg och hur lång handläggningstid är det innan visumet kan hämtas?

Dela på andra sajter

Detta måste du själva fixa!

Documentation from the reference person (must not be older than 3 months)

• Original Appendix E (form 241011)– must be in original and completed by the reference person
  • Copy of the reference person’s Personbevis – civic registration from the Swedish Tax Agency
  • Copy passport of the reference person– together with copies of pages with entry/exit stamps to Thailand
  • Copy of passport or recent Residence Permit in Sweden of the reference person (if applicable)
  • Proof of sufficient funds for the applicant’s entire visit (if applicable) – if the reference person is supporting you during your stay, documentation showing sufficient funds must be provided (for example pay silp, pension statement or statement of account for the past 3 months, etc.)
  • Proof of contact between the applicant and the reference person – documents showing that you have met in person and have regular contact (e.g. photographs, text messages, telephone bills, Skype messages, etc.) Please note that these documents also need to be submitted if you have married the reference person during the last six months.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Tack för informationen,  en följdfråga vad är: Copy of passport or recent Residence Permit in Sweden of the reference person (if applicable). jag är ju bosatt i Täby sedan 2000 så det skall väl inte behövas?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefantaby1:

Tack för informationen,  en följdfråga vad är: Copy of passport or recent Residence Permit in Sweden of the reference person (if applicable). jag är ju bosatt i Täby sedan 2000 så det skall väl inte behövas?

Copy of passport of the reference person

Blir det klarare så, dra med kopia på in och utresestämplar i från Thailand om du har det också

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Det står som ett krav så då måste du (din thailändska vän) naturligtvis ha med det vid ansökan.

Läs fliken Documents Required på sidan som jag länkade till VFS Global.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Enis:

Copy of passport of the reference person

Blir det klarare så, dra med kopia på in och utresestämplar i från Thailand om du har det också

/Enis

Tack för det

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frason:

Det står som ett krav så då måste du (din thailändska vän) naturligtvis ha med det vid ansökan.

Läs fliken Documents Required på sidan som jag länkade till VFS Global.

Ok får läsa igen Tack

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...