Jump to content
IGNORERAD

Kvinna gripen för "romansbluff" i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Polisen har gripit en thailändsk kvinna för hennes inblandning i en "romansbluff" som lurade en kvinna från Udon Thani på 980,000 baht.
Den 36-åriga kvinnan har varit efterlyst för bedrägeri och för att ha skrivit in falsk information på en dator, och visades upp vid en presskonferens på fredagen tillsammans med sin mobiltelefon, sitt pass och transaktionsdokument. Udon Thanis vice polischef Chawit Srijan sade att gängen som utför dessa bluffar lurar thailändska kvinnor genom att använda thailändska medhjälpare.
De lovar offren giftermål med utländska män, och de lurade kvinnorna skickar senare pengar till personerna de tror sig vara i ett förhållande med för att täcka olika behov som uppstår. Kvinnan i Udon trodde att hon gift sig med en rik utlänning och skickade 980,000 baht uppdelat på åtta överföringar. Polisens utredning resulterade i att man identifierade åtta individer som öppnat bankkonton i utbyte mot 10,000 baht.

 

Thai-Baht-Thailand-Money.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Polisen har gripit en thailändsk kvinna för hennes inblandning i en "romansbluff" som lurade en kvinna från Udon Thani på 980,000 baht.
Den 36-åriga kvinnan har varit efterlyst för bedrägeri och för att ha skrivit in falsk information på en dator, och visades upp vid en presskonferens på fredagen tillsammans med sin mobiltelefon, sitt pass och transaktionsdokument. Udon Thanis vice polischef Chawit Srijan sade att gängen som utför dessa bluffar lurar thailändska kvinnor genom att använda thailändska medhjälpare.
De lovar offren giftermål med utländska män, och de lurade kvinnorna skickar senare pengar till personerna de tror sig vara i ett förhållande med för att täcka olika behov som uppstår. Kvinnan i Udon trodde att hon gift sig med en rik utlänning och skickade 980,000 baht uppdelat på åtta överföringar. Polisens utredning resulterade i att man identifierade åtta individer som öppnat bankkonton i utbyte mot 10,000 baht.

 

Thai-Baht-Thailand-Money.jpg
Källa

 

Nyheter.... Vänta det var ju en kvinna som var offret...

patetisk polisinsats....

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
broder tuk tuk
On 2016-07-30 at 21:26, skrev JohanB:

 

Nyheter.... Vänta det var ju en kvinna som var offret...

patetisk polisinsats....

 

Hur många gubbar blir inte lurade via nätet dagligen?

 

Tror du polisinsatsen blir större då?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hur många gubbar blir inte lurade via nätet dagligen?

 

Tror du polisinsatsen blir större då?

 

BTT

 

Många och dagligen.

 

Behövs ingen polisinsats, det är ju faranger som blir lurade. De får ju skylla sig själva, thailändska kvinnor däremot........

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-08-14 at 05:02, skrev Nemo:

 

Många och dagligen.

 

Behövs ingen polisinsats, det är ju faranger som blir lurade. De får ju skylla sig själva, thailändska kvinnor däremot........

 

Det gäller nog thailändare i största allmänhet.

 

Man lurar inte en thaiare på pengar ostraffat.

 

Men som sagt att lura en icke thaiare är helt ok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp så e det, jag blev lurad av min fru en gång åxå, skulle köpa nya framdäck till firma bilen, frugan sa:jag betalar, du kör mig alltid till jobbet och hämtar åxå! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Japp så e det, jag blev lurad av min fru en gång åxå, skulle köpa nya framdäck till firma bilen, frugan sa:jag betalar, du kör mig alltid till jobbet och hämtar åxå! :lipa:

 

 

Du skall vara glad för att du bara blivit lurad en gång...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...