Jump to content
IGNORERAD

Toyota Motor Thailand skär ner på anställda


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Toyota Motor Thailand – den största biltillverkaren i landet – har börjat erbjuda ett program för frivillig, tidig pension för anställda i deras fabriker på grund av produktionsnedskärningar som orsakats av den tröga ekonomin.
Ekonomin i Thailand och resten av världen har fått både den inhemska försäljningen såväl som exporten att sjunka sedan starten av förra året, vilket tvingar företaget att minska sin produktion. "Detta har lett till ett överutbud av fabriksarbetare samtidigt som övertidstimmarna också har minskat, vilket resulterar i lägre inkomster för anställda," sade man.
De som väljer att ta erbjudandet kommer få full kompensation i enlighet med thailändsk lag och dessutom få ytterligare kompensation av Toyota Motor Thailand. Utöver det kommer de även prioriteras om efterfrågan skulle öka och man får behov av fler arbetare.
Totalt sålde Toyota 87,715 fordon under årets fem första månader, vilket är en minskning med 13,4% jämfört med samma period förra året.

 

207901.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Överraskande bra villkor i denna del av världen :D

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Toyota skall ha ett helvete. De har haft en anställd som sålt och köpt bilar och lurat åtskilliga faranger

De har beställt bil och betalt in deposit , när de sedan kom för att hämta sitt köp , fanns inga spår av deposit eller säljaren

Toyota vägrar ersätta

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Persistant:

Toyota skall ha ett helvete. De har haft en anställd som sålt och köpt bilar och lurat åtskilliga faranger

De har beställt bil och betalt in deposit , när de sedan kom för att hämta sitt köp , fanns inga spår av deposit eller säljaren

Toyota vägrar ersätta

Persistant

 

Det är väl faranger som nöjt sig att få ett kvitto som ej var skrivet på Toyotas papper (logo)?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Det är väl faranger som nöjt sig att få ett kvitto som ej var skrivet på Toyotas papper (logo)?

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
3 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Det är väl faranger som nöjt sig att få ett kvitto som ej var skrivet på Toyotas papper (logo)?

Hej

Har bara hört detta av vänner . Men enligt utsago så har försäljaren presenterats av receptionen. 

Om sedan kvittot är skrivet på ett blankt ppper vet jag ej , men kvitto finns men ej försäljaren ej heller pengarna

Försäljaren siatt i fängelse men helt plötsligt löste ngn ut honom.

Men du vet kanske mer ???

Har som väl gjort min bilaffär med Honda, sköter servicen mycket bra

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har bara hört detta av vänner . Men enligt utsago så har försäljaren presenterats av receptionen. 

Om sedan kvittot är skrivet på ett blankt ppper vet jag ej , men kvitto finns men ej försäljaren ej heller pengarna

Försäljaren siatt i fängelse men helt plötsligt löste ngn ut honom.

Men du vet kanske mer ???

Har som väl gjort min bilaffär med Honda, sköter servicen mycket bra

Persistant

Har ingen aning. Även om Toyota har ansvar för sina anställda. Så blir det ju lite konstigt att kritisera Toyota generellt, för vad en säljare gjort.

Dock misstänker jag att papprena inte var ok. Då toyota knappast kunnat neka till ett kvitto från deras kassa tjej.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 timmar sedan, skrev janne_h:

Har ingen aning. Även om Toyota har ansvar för sina anställda. Så blir det ju lite konstigt att kritisera Toyota generellt, för vad en säljare gjort.

Dock misstänker jag att papprena inte var ok. Då toyota knappast kunnat neka till ett kvitto från deras kassa tjej.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hur vet du att hon är så dålig? ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
38 minuter sedan, skrev berlitz:

Fjantigt å kommentera stavfel  :doubt:

 

Det är inte ett stavfel, det är en särskrivning som ändrar på vad Janne menade. Andra exempel är "brun hårig sjuk sköterska" i stället för "brunhårig sjuksköterska", och "skum tomte" i stället för "skumtomte".

 

Och jag gjorde det mest för jag tyckte det var roligt med den vändningen "kassa tjej" jämfört med "kassatjej" när det gäller hur man hanterat ett bedrägeri från Toyotas sida, vilket nog Janne förstår.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev berlitz:

Fjantigt att kommentera en felaktig särskrivning då - feel better

Finns det icke felaktiga särskrivningar?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...