Jump to content
IGNORERAD

Byte Helsingfors med Finnair


robban7073

Recommended Posts

robban7073

Hej

Hittat en resa med Finnair. Problemet är att det är 50 minuter mellan flygen i Helsingfors.

Brukar det funka eller är det för kort tid.

Godtar Finnair bokningen är det väl deras sak att ordna det för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    6

  • RoiET

    4

  • leifen

    4

  • frason

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det funkar utan problem om allt går i tid. Men det blir ju förseningskänsligt. Familjen har missat flyg i Helsingfors pga försenat plan från Bangkok.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade en gång tiden.

20 minuter normal promenad till gaten, inklusive ett stopp på taxfree för ett helrör och passkontrollen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Ja men om det blir försenat en halvtimma tex.väskor ska ju över till bkk planet mm.

Nja inget för mig ,hatar stress

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev RoiET:

Inga problem att hinna med. Dock har väskor inte hunnit med 3 av 5 gånger. Men de har alltid levererats någon dag senare. 

Levererats till vartdå? Jag drar ju ner till Jomtien tex.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Levererats till vartdå? Jag drar ju ner till Jomtien tex.

Det kommer med en taxi till din address du angivit vid anmälan, om försenat bagage.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev RoiET:

Inga problem. Väskan leverarades i Sakhon NoWhere två dagar senare.

Var den märkt med din address i Thailand, jag har bara emailen och Namn.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ok, då fattar jag. Man gör  ju naturligtvis så. Anmäler den borttappad. Är lite korkad ibland.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Var den märkt med din address i Thailand, jag har bara emailen och Namn.

Du har väl kopia på ”taggen”. ???? Plugga mera är mitt råd.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tar din bagage tag och lullar iväg och anmäler ditt bagage som försvunnet och får då ange den adress som den ska levereras till!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev RoiET:

Lämnade in en "efterlysning" på Suvarnabhumi innan vi reste vidare. 

Jo, sitter bara och funderar hur fan dom skall ta sig in då porten är låst. Men det är väl bara att jag lämnar tjejens telefonnummer åxå. Eller så får dom lämna väskorna i receptionen om den nu är bemannad.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, sitter bara och funderar hur fan dom skall ta sig in då porten är låst. Men det är väl bara att jag lämnar tjejens telefonnummer åxå. Eller så får dom lämna väskorna i receptionen om den nu är bemannad.

Det ordnar sig. Thailand är smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, sitter bara och funderar hur fan dom skall ta sig in då porten är låst. Men det är väl bara att jag lämnar tjejens telefonnummer åxå. Eller så får dom lämna väskorna i receptionen om den nu är bemannad.

Har varken du eller vännen en mobiltelefon? Lämna numret vid anmälan. Dom ringer när taxi kommer med väskan. 

Du verkar bli dummare ju mer du studerar. :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till TS fråga om 50 minuter är ok! Japp, som någon skrev finns det en risk med bagaget. Har dock klarat mig med endast 25 minuter då planet från ARN var försenat, stressigt var det men bagaget kom med. Jag misstänker också att Finnair väntar in anslutningsflyg till en viss gräns om man bokat hela resan med dem. Det är värre åt andra hållet, det fick jag erfara för några månader sedan, fick åka den sista biten med Vikingline! :yarr:

//S

Nä, fick åka med nästa plan till ARN

 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det var ju svårt att förstå, jag har tappat bort bagaget en gång vid missat flyg. Kollade med personal på arlanda om väskan var med men det kunde dom inte se utan sa att jag skulle ta det vid slutdestinationen.

Ganska säker på  att dom borde kunna kolla det, men dom ville väl inte.

 

Kommer fram via inrikseflyg och står och väntar tills bandet slutar snurra och är tomt. Jaha, iväg till incheckningen och säger att mitt bagage inte kommit fram, beskriver väskan och blir ombedd att lämna fram den lilla slippen och mitt telefonnummer.

 

Ett par dagar senare får jag ett SMS om att väskan finns på flygplatsen. Så det var bara åka dit och hämta den, därav frågorna. Dvs inte fan körde dom ut väskan åt mig, så hade jag åkt till Haparanda så hade jag fått åka tillbaka igen. Detta var med SAS förresten.

 

Har inte tappat bort väskor över resten av världen så jag visste inte hur det fungerar tex på Suvvan. 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Det var ju svårt att förstå, jag har tappat bort bagaget en gång vid missat flyg. Kollade med personal på arlanda om väskan var med men det kunde dom inte se utan sa att jag skulle ta det vid slutdestinationen.

Ganska säker på  att dom borde kunna kolla det, men dom ville väl inte.

 

Kommer fram via inrikseflyg och står och väntar tills bandet slutar snurra och är tomt. Jaha, iväg till incheckningen och säger att mitt bagage inte kommit fram, beskriver väskan och blir ombedd att lämna fram den lilla slippen och mitt telefonnummer.

 

Ett par dagar senare får jag ett SMS om att väskan finns på flygplatsen. Så det var bara åka dit och hämta den, därav frågorna. Dvs inte fan körde dom ut väskan åt mig, så hade jag åkt till Haparanda så hade jag fått åka tillbaka igen. Detta var med SAS förresten.

 

Har inte tappat bort väskor över resten av världen så jag visste inte hur det fungerar tex på Suvvan. 

Bor man i Stockholm nånstans och flyger med SAS (eller annat Star Alliance-bolag, t.ex. Thai) så får man väskan hemkörd med taxi, har hänt mig två gånger.

Några vänner från Thailand som flög med Norwegian där det strulade fick hämta det på Arlanda.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev frason:

Bor man i Stockholm nånstans och flyger med SAS (eller annat Star Alliance-bolag, t.ex. Thai) så får man väskan hemkörd med taxi, har hänt mig två gånger.

Några vänner från Thailand som flög med Norwegian där det strulade fick hämta det på Arlanda.

Månne varför dom inte skickade min väska med taxi då, kanske för att jag hade missat anslutningsflyget i Zurich och därigenom var vållande.

 

Arbetskompisen fick väskan hemkörd för några år sen från samma flygplats och han flög åxå SAS.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att hinna. De gånger jag åkt (några år sedan nu) har det varit lite folk i rörelse för att det varit sent på kvällen. Har för mig vi bara hade 45 minuter, ändå blev det väntan vid gaten. Departure i tid båda ggr. Finnarna var väldigt bra att ha att göra med senare när vi missade planet på suvan. 9 lao kao av 10 möjliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ha 40 min i Helsingfors, inga problem till Thailand. Hem har jag missat planet en gång då det var oväder i BKK, men då blev jag inhyst på hotell i Helsingfors med middag och frukost + voucher att använda på flygplatsen. Har väl åkt dom senaste 8-10 gångerna med Finnair men bara missat väskan en gång. Den levererades till hotellet under natten.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...