Jump to content
IGNORERAD

tv4 play


Olinen

Recommended Posts

Hej 

Sitter just en bit utanför Roi Et och försöker använda tv4 play premium för första gånger och får inget till funka , kommer bara upp att dom kan inte visa det valda programmet .

Någon annan som har detta problem ( i Thailand då ) ??

 

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    8

  • Olinen

    4

  • Jive

    3

  • SatanG

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Googla på vpn......

Den valda tjänsten är ej tillgänglig på icke svenskt ip för dig nu, vpn löser det.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Olinen:

Hej 

Sitter just en bit utanför Roi Et och försöker använda tv4 play premium för första gånger och får inget till funka , kommer bara upp att dom kan inte visa det valda programmet .

Någon annan som har detta problem ( i Thailand då ) ??

 

mvh Håkan

Denna använder jag. Du kan ladda ner den och testa den gratis!

https://www.tunnelbear.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit lite upptagen men nu har jag laddat ner en vpn som man kunde prova i 14 dagar så får vi se om det funkar när starten går om ca 50minuter ..

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

 

Funkar bra men det hackar lite i sändningen.

 

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Olinen:

Funkar bra men det hackar lite i sändningen.

 

mvh Håkan

 

Fri VPN betyder (bland annat) lägre hastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Fri VPN betyder (bland annat) lägre hastighet.

Alla VPN sänker hastigheten - såväl fria som avgiftsbelagda.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

känns som att det stora problemet inte är  om det gratis inte utan alla ungar ( tja vuxna oxå ) som sitter uppkopplade med sina mobiler .

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
29 minuter sedan, skrev Olinen:

känns som att det stora problemet inte är  om det gratis inte utan alla ungar ( tja vuxna oxå ) som sitter uppkopplade med sina mobiler .

Testa kl 21.00 våran tid 02.00 då borde ungarna sova, och dom flesta andra åxå.

 

Kör nu mot http://www.bredbandskollen.se/

och sen igen i natt. Så ser du ju lite av vad som händer.

 

Men betänk att det är nog fler än ni som ligger på dom lite större linorna, så är en av dessa skadade så slår det på alla. Vi hade på jobbet lastdelat mellan den redundanta linan och den vanliga, när den ena rök så gick det vansinnigt trögt över bara en. Men det fungerade ju.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Jive:

Alla VPN sänker hastigheten - såväl fria som avgiftsbelagda.

 

Inte alltid så. Man kan välja olika servrar (med en betald VPN) och få snabbare hastighet än utan VPN. Speciellt om man är i Thailand och vill till en site i Europa eller Skandinavien.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Inte alltid så. Man kan välja olika servrar (med en betald VPN) och få snabbare hastighet än utan VPN. Speciellt om man är i Thailand och vill till en site i Europa eller Skandinavien.

Åfan, det visste jag inte. Jag kör nu expressVPN och får sänkt från 40mbps till ca25. Har provat ett par andra med samma resultat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
 

Inte alltid så. Man kan välja olika servrar (med en betald VPN) och få snabbare hastighet än utan VPN. Speciellt om man är i Thailand och vill till en site i Europa eller Skandinavien.

Menar du att vissa VPN-leverantörer hyr egna fasta linor mellan ditt hus och deras server ?

VPN-tjänsten lägger på en hel del overhead i varje ip-paket (för styrningen och krypteringen) så hur kan du annars få snabbare fart med VPN än utan hemma i ditt hus i Thailand ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Menar du att vissa VPN-leverantörer hyr egna fasta linor mellan ditt hus och deras server ?

VPN-tjänsten lägger på en hel del overhead i varje ip-paket (för styrningen och krypteringen) så hur kan du annars få snabbare fart med VPN än utan hemma i ditt hus i Thailand ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Vet ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jive:

Åfan, det visste jag inte. Jag kör nu expressVPN och får sänkt från 40mbps till ca25. Har provat ett par andra med samma resultat.

 

Gjorde ett test (Bredbandsbolaget)

 

Med VPN

bredbandskoll1.png

 

 

Utan VPN

bredbandskoll2.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
 

Vet ej.

Men du vet att det blir snabbare med vpn ?

Hur vet du det ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Men du vet att det blir snabbare med vpn ?

Hur vet du det ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Se inlägget ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

läste fel

Ändrades av Khemmarat
fel

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Detta om det går fortare med vpn eller utan är ju lite svårt att säga. 

Frågan är ju hur snabbt är det från a tlll b . Om man då bestämmer att gå via c (vpn servern) så kan det gå fortare ibland om vpn servern i Sverige sitter på ett nät som har bättre koppling mot Thailand än slutservern (ex TV4).  Men overhead brukar dock göra att det blir sämre för det mesta Jag har nog aldrig fått snabbare fart genom att köra via en Svensk VPN server från 3bb i Thailand än direkt mot Svenska hemsidor. Och jag har nog testat ett dussin olika tjänster.  Vid senaste testen fick jag bäst resultat med Hidemyas och med Safervpn. 

Däremot har jag hittat ett annat sätt att koppla sig snabbt mot Sverige . Man kopplar upp sig mot en VPN server i Singapore. För förbindelsen Thailand ----> Singapore är för det mesta mycket bra. Och näten från Singapore mot Europa brukar också vara mycket bättre än vad TOT och 3bb har mot Europa. Men då fungerar ju inte Playkanalerna bättre för även Singapore ses ju som utland. 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Detta om det går fortare med vpn eller utan är ju lite svårt att säga. 

Frågan är ju hur snabbt är det från a tlll b . Om man då bestämmer att gå via c (vpn servern) så kan det gå fortare ibland om vpn servern i Sverige sitter på ett nät som har bättre koppling mot Thailand än slutservern (ex TV4).  Men overhead brukar dock göra att det blir sämre för det mesta Jag har nog aldrig fått snabbare fart genom att köra via en Svensk VPN server från 3bb i Thailand än direkt mot Svenska hemsidor. Och jag har nog testat ett dussin olika tjänster.  Vid senaste testen fick jag bäst resultat med Hidemyas och med Safervpn. 

Däremot har jag hittat ett annat sätt att koppla sig snabbt mot Sverige . Man kopplar upp sig mot en VPN server i Singapore. För förbindelsen Thailand ----> Singapore är för det mesta mycket bra. Och näten från Singapore mot Europa brukar också vara mycket bättre än vad TOT och 3bb har mot Europa. Men då fungerar ju inte Playkanalerna bättre för även Singapore ses ju som utland. 

hf 

 

Ja det var så jag menade, att man kan välja server med en betald VPN och få snabbare förbindelse (främst till Sverige kanske).

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja det var så jag menade, att man kan välja server med en betald VPN och få snabbare förbindelse (främst till Sverige kanske).

 

Min hastighet halveras, i bästa fall med vpn.FN TotalVPN.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

 

Min hastighet halveras, i bästa fall med vpn.FN TotalVPN.

 

/ SatanG

 

Prova med nån server i Singapore eller Hong Kong.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

 

Prova med nån server i Singapore eller Hong Kong.

 

Ok, ska testa.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Ok, ska testa.

 

/ SatanG

 

Testat mot bredbandskollen.se

30/15 utan VPN

13/12 med VPN

8/8 VPN hong kong

9/9 VPN Singapore

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Testat mot bredbandskollen.se

30/15 utan VPN

13/12 med VPN

8/8 VPN hong kong

9/9 VPN Singapore

 

/ SatanG

 

Sitter i Thailand och får följande mätvärden:

 

Bredbandskollen utan VPN  -  3,62/3,42

           "            med   "     -  3,17/2,39

 

Oakla                utan   "     -  38.40/3,28 (server i Bkk)

   "                    med   "     -  10,61/2,92 (server i HK)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...