Jump to content
IGNORERAD

Backpackers.


Nemo

Recommended Posts

Backpackers swim in flood water on Khao San because, how often do they get to do that?

By Coconuts Bangkok June 24, 2016 / 12:32 ICT

backpackers.jpg

Tonight... we are young. Photo: @Dickyman96

 

 

Swimming in dirty flood water in the middle of one of Bangkok’s dirtiest streets has got to be one of the most unique experiences tourists can have in Thailand. However, this lucky group got the golden ticket the other day when it flooded outside of their favorite bar on Khao San Road.

So, what did they do? They stripped off their elephant-print pants and Chang tank tops and hopped right into the stinky water because, who cares about the infectious diseases you can get from nasty flood water?

This photo of a group of young foreigners lying in the middle of flooded Khao San Road Tuesday night went viral on Twitter this week. And why not? They look like they are having the time of their life.

We’re not sure what kind of music filled the street, but we guess it was long tracks about being young, not caring about tomorrow and feeling awesome.

 

http://Bangkok.coconuts.co/2016/06/24/backpackers-swim-flood-water-khao-san-because-how-often-do-they-get-do

 

 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Härligt, lite montezumas hämnd är nog beställt och kommer att levereras till dessa glada badare.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där var jag själv med kompisar från förr. Ca 25 år sedan. Då var man cool och kände sig som en King...

 

Ändrades av BanFang
Felstav
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev BanFang:

Ja där var jag själv med kompisar från förr. Ca 25 år sedan. Då var man Kings..

Och nu har du fått snabel, platta fötter samt är oförmögen att hoppa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev conservator:

Några börjar åka till Thailand vid 20 och andra vid 65 års åder!

Grymt misstag att vänta till 65, men lika illa är det ju att bada i avloppsvatten. Tja, man överlever nog badandet men att ha missat Thailand som ung är nästintill tragiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Grymt misstag att vänta till 65, men lika illa är det ju att bada i avloppsvatten. Tja, man överlever nog badandet men att ha missat Thailand som ung är nästintill tragiskt.

Man kan bli expert på hela Sydostasien även då...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Benriach:

Och nu har du fått snabel, platta fötter samt är oförmögen att hoppa...

 

 

Snabel har jag alltid haft, platta fötter har jag inte, och hoppa kan jag fortfarande. Jag var där första gången 1989 då var jag 19år. Enbart för träna Muay Thai.

Ändrades av BanFang
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Grymt misstag att vänta till 65, men lika illa är det ju att bada i avloppsvatten. Tja, man överlever nog badandet men att ha missat Thailand som ung är nästintill tragiskt.

Man får hoppas att kaffekokaren inte var obligatorisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Benriach:

Man kan bli expert på hela Sydostasien även då...

Sant, men lite av erfarenheterna och misstagen man gör som ung kan ju vara lite av en läxa för livet. Gör man dessa som 65åring så har man ju tappat en massa år tänker jag.

Sen tror jag inte en 65åring gör samma saker som en 20-åring gör heller. Lite tokigare var jag i alla fall som yngre, levde lite mer på chans. Nu säger tjejen åt mig att jag är en tråkig fan som sitter och leker med datorn (jag pluggar, men det fattar ju inte hon).

 

Dock kan jag hålla med om att det aldrig är för sent, men jag tycker det är bättre att börja tidigt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev conservator:

Man får hoppas att kaffekokaren inte var obligatorisk!

Nu hänger jag inte riktigt med, tja det gör jag sällan i alla fall. Men detta var lite mystiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Nu hänger jag inte riktigt med, tja det gör jag sällan i alla fall. Men detta var lite mystiskt.

Det där som simskolorma kör med när du ska vara under vatten, det som bör undvikas på badtunnepartyn :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev conservator:

Det där som simskolorma kör med när du ska vara under vatten, det som bör undvikas på badtunnepartyn :haha:

Fattar fortfarande inte, men jag tröstar mig med en film medan jag tänker.

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Sant, men lite av erfarenheterna och misstagen man gör som ung kan ju vara lite av en läxa för livet. Gör man dessa som 65åring så har man ju tappat en massa år tänker jag.

Sen tror jag inte en 65åring gör samma saker som en 20-åring gör heller. Lite tokigare var jag i alla fall som yngre, levde lite mer på chans. Nu säger tjejen åt mig att jag är en tråkig fan som sitter och leker med datorn (jag pluggar, men det fattar ju inte hon).

 

Dock kan jag hålla med om att det aldrig är för sent, men jag tycker det är bättre att börja tidigt.

Tänk att det måste behövas en ironismiley(helst i självlysande blinkande text) för att en del ska förstå saker...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Benriach:

Tänk att det måste behövas en ironismiley(helst i självlysande blinkande text) för att en del ska förstå saker...

Jag tolkar texten som den står och det är inte lätt att veta om personen som skriver är ironisk, sarkastisk eller försöker vara rolig då runt 70% av språket vi använder IRL är annat än bara det vi säger.

Blir inte enklare av att jag aldrig träffat dig eller känner dig heller, så jag utgår ifrån det du skriver.

 

Men vill du att jag skall tolka allt du skriver som svammel så får jag väl göra det. Inga problem för mig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Jag tolkar texten som den står och det är inte lätt att veta om personen som skriver är ironisk, sarkastisk eller försöker vara rolig då runt 70% av språket vi använder IRL är annat än bara det vi säger.

Blir inte enklare av att jag aldrig träffat dig eller känner dig heller, så jag utgår ifrån det du skriver.

 

Men vill du att jag skall tolka allt du skriver som svammel så får jag väl göra det. Inga problem för mig.

Det verkar nästan som om du tolkar allt som du läser eller ser här på forumet helt svart eller helt vitt. Man skulle nästan kunna tro att du var en studerande datanörd som ser allt i ettor och nollor...

 

Ärligt talat: Skaffa dig ett jobb, umgås litegrann med normala människor och var inte så jävla paranoid...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
11 minuter sedan, skrev Benriach:

Det verkar nästan som om du tolkar allt som du läser eller ser här på forumet helt svart eller helt vitt. Man skulle nästan kunna tro att du var en studerande datanörd som ser allt i ettor och nollor...

 

Ärligt talat: Skaffa dig ett jobb, umgås litegrann med normala människor och var inte så jävla paranoid...

Helt rätt, jag har svårt med gråskalor, antingen är man gravid eller inte, antingen har men ett virus i dator eller inte, antingen har man krockat med bilen eller inte. Så fungerar jag.

Jobbat 23 år i tung industri, men började med datorer som 13åring när dom knappt fanns. Så visst tänker jag ettor och nollor, jag gillar datorer - dom gör som jag vill att dom ska göra.

 

Vad normala människor är vete fasiken, jag har min familj och mina vänner. Om dom är normala har jag aldrig funderat över. Försiktig är jag men paranoid vetefan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev Benriach:

Det verkar nästan som om du tolkar allt som du läser eller ser här på forumet helt svart eller helt vitt. Man skulle nästan kunna tro att du var en studerande datanörd som ser allt i ettor och nollor...

 

Ärligt talat: Skaffa dig ett jobb, umgås litegrann med normala människor och var inte så jävla paranoid...

 

2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Helt rätt, jag har svårt med gråskalor, antingen är man gravid eller inte, antingen har men ett virus i dator eller inte, antingen har man krockat med bilen eller inte. Så fungerar jag.

Jobbat 23 år i tung industri, men började med datorer som 13åring när dom knappt fanns. Så visst tänker jag ettor och nollor, jag gillar datorer - dom gör som jag vill att dom ska göra.

 

Vad normala människor är vete fasiken, jag har min familj och mina vänner. Om dom är normala har jag aldrig funderat över. Försiktig är jag men paranoid vetefan.

Hej kitung jag känner inte igen dig på Benriach:S beskrivning och vad har ett jobb med det hela att göra? Jag tycker att du har mycket sakliga och vettiga inlägg när du kommenterar inläggen på forumet. Fortsätt med det! PS Ben jag har inget jobb hellre! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev haan:

 

Hej kitung jag känner inte igen dig på Benriach:S beskrivning och vad har ett jobb med det hela att göra? Jag tycker att du har mycket sakliga och vettiga inlägg när du kommenterar inläggen på forumet. Fortsätt med det! PS Ben jag har inget jobb hellre! mvh

Kul att läsa, jag försöker vara snäll på forum men även solen har sina fläckar. Så kanske jag råkat trampa på nån öm tå då och då.

 

Men väldigt trevligt att du gillar mina inlägg, sånt gör mig glad och då kan jag ta 10 personer som rackar ner på mig utan att vara vidare brydd.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev haan:

 

 vad har ett jobb med det hela att göra?

 

Ingenting, han är nog bara avundsjuk på folk som kan styra upp sina liv utan att vara tvungna att vara på ett trist jobb varje dag.   Ben, jag har inte heller något jobb, har inte haft något på årtionden.  :beach:

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ingenting, han är nog bara avundsjuk på folk som kan styra upp sina liv utan att vara tvungna att vara på ett trist jobb varje dag.   Ben, jag har inte heller något jobb, har inte haft något på årtionden.  :beach:

 

Hur kommer det sig? 

Annars får folk gärna bestämma själva om dom vill/behöver jobba eller inte. Själv hade jag gärna låtit bli men iom 2 småbarn så känns det bättre att fortsätta, skulle kännas lite gay att låta frugan stå för alla räkningar/kostnader så istället jobbar vi båda och slutar förhoppningsvis tidigare istället.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...