Jump to content
IGNORERAD

Enkelbiljett


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    11

  • leifen

    9

  • Soengsang

    8

  • KaiserBlood

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

Det känns som en repris detta...

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv aldrig åkt med enkel biljett, men har två vänner som brukar åka med enkel. Inga problem vad jag hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev flebbe:

Har själv aldrig åkt med enkel biljett, men har två vänner som brukar åka med enkel. Inga problem vad jag hört.

 

Va bra har annars hört att man helst ska ha köpt en annan flygbiljett ut ur landet ex till Myanmar eller Vientiane.

 

Fast det kanske inte spelar nån roll då?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Va bra har annars hört att man helst ska ha köpt en annan flygbiljett ut ur landet ex till Myanmar eller Vientiane.

 

Fast det kanske inte spelar nån roll då?

 

BTT

Vet att dom två bara har biljett till Bangkok. Dom brukar stanna 5-6 månader, den ena åkte i år till Laos för att förlänga visat med hans bil så han hade ingen annan biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
48 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

Beror helt på vilket visum du har. 

 

Regeln är så enkel att om en passagerare inte släpps in i Thailand (helt oberonde av anledning) så är det flygbolaget som får betala resan tillbaks till hemlandet om inte något av följande saker har visats vin incheckningen. 

1 Passageraren har ett visum  eller
2. Passageraren har en utresa inom 30 dagar. 

Så av denna anledning så har många bolag börjat att neka passagerare att stiga ombord i Europa om någon av dessa punkter inte uppfylls.

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT har ju redan fått alla svar denna tråd han skapade för några veckor sedan, fattar inte vad det exakt var han inte förstod???

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar åka med Lufthansa och dom kollar alltid mitt visum när vi åker tillbaka till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

Självklart är baggarnas enkelbiljetter att lita på. Kan ju vara försenade ibland. Du blir inte stoppad vid incheckning om du har rätt resedokument och är nykter samt beter dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benjamas:

Brukar åka med Lufthansa och dom kollar alltid mitt visum när vi åker tillbaka till Thailand.

 

Alla seriösa flygbolag verkar kolla numera, Norwegian är väl knappast att kalla riktigt flygbolag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

 

Första enkelbiljetten Maj 1988, senaste nu i Feb. Flyger i stort sett alltid på enkelbiljetter från jobbet och anser det vara i stort sett riskfritt.

Är du ingen "Räv" så kan du ju alltid fega till det med att boka en billig biljett till något grannland hahaha. Sånt går ju göra på flygplatser också ;-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Alla seriösa flygbolag verkar kolla numera, Norwegian är väl knappast att kalla riktigt flygbolag.

Aha, därför dom vinner olika priser hela tiden ;) bl.a bästa lowcost longhaul. 

Synd att dom drar sig mer och mer ur Asien, bara en flight i veckan numera.

 

Generösaste bolag att betala för personalens utbildningar enligt en undersökning.

 

Men TS kan vara lugn, checka in i automat som skriver ut boardingkortet och gå till gaten. Enkelt och inte en massa köer.

Omodernt idag med manuell incheckning på flygplatser :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev leifen:

Aha, därför dom vinner olika priser hela tiden ;) bl.a bästa lowcost longhaul. 

Synd att dom drar sig mer och mer ur Asien, bara en flight i veckan numera.

 

Generösaste bolag att betala för personalens utbildningar enligt en undersökning.

 

Men TS kan vara lugn, checka in i automat som skriver ut boardingkortet och gå till gaten. Enkelt och inte en massa köer.

Omodernt idag med manuell incheckning på flygplatser :D 

Väger mackapären och skriver ut bagageslippen åxå?

 

Men jag är lite omodern, har runt 12 kg med mig varje gång som incheckat.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Väger mackapären och skriver ut bagageslippen åxå?

 

Men jag är lite omodern, har runt 12 kg med mig varje gång som incheckat.

Bagageslippen skriver automaten ut, sen lägger du bagaget på bandet (Bagagedrop) själv och scannar själv. Klart....

 

Väger bagaget för mycket så får du knalla till den manuella disken.  12kg och bandets våg godkänner ditt bagage automatiskt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 minuter sedan, skrev leifen:

Bagageslippen skriver automaten ut, sen lägger du bagaget på bandet (Bagagedrop) själv och scannar själv. Klart....

 

Väger bagaget för mycket så får du knalla till den manuella disken.  12kg och bandets våg godkänner ditt bagage automatiskt.

Väldigt finurligt, måste testas nästa gång. Jag är fast i hur man brukade göra - och faktiskt vill jag inte se personalen få sparken heller.

 

Fast med min jäkla otur så är bagaget på arlanda när jag landar på suvvan. Har ju inrikes åxå.

 

Men jag tror mig kunna utläsa på slippen vart väskan hamnar, och blir det fel så får jag köra som vanligt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

 Jag är fast i hur man brukade göra - och faktiskt vill jag inte se personalen få sparken heller.

 

 

 

Ungefär som att gå in i banken och göra ett uttag, istället för att göra det i ATM maskinen utanför.....:)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Nemo:

 

Ungefär som att gå in i banken och göra ett uttag, istället för att göra det i ATM maskinen utanför.....:)

Rätt, jag har lite double standards. Men jag ratar shop express och allt sånt så länge det går, men jag är inte perfekt. Jag gillar möjligheten med ATM. Sålänge nu fanstyget fungerar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som har erfarenhet av att åka på enkelbiljett till Thailand?

 

Är ex norwegians billiga enkelbiljetter att lita på eller riskerar man att bli stoppad vid incheckningen?

 

BTT

Det finns inga enkla biljetter för dig, bara svåra :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
On 2016-06-24 at 09:09, skrev Cavemannen:

Det finns inga enkla biljetter för dig, bara svåra :-)

BTT lyckades ju ta sig hem från Riga där han blev avlämnad av nån anledning som jag inte kommer ihåg. BTT är min idol. Han kan fixa allt

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
19 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

BTT lyckades ju ta sig hem från Riga där han blev avlämnad av nån anledning som jag inte kommer ihåg. BTT är min idol. Han kan fixa allt

Han är som Ulla-Bella i Solstollarna, han kan allting och lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
38 minuter sedan, skrev GreenValley:

Han är som Ulla-Bella i Solstollarna, han kan allting och lite till.

De två skulle nog passa ihop bra. Ulla-Bella kanske skulle kanske komma ihåg att BTT redan frågat om detta med biljetten en gång.

 

Kommer helt osökt att tänka på en finstämd ballad på just det temat, a match made in heaven

 

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

BTT lyckades ju ta sig hem från Riga där han blev avlämnad av nån anledning som jag inte kommer ihåg. BTT är min idol. Han kan fixa allt

 

Ja, det var ju säkert sant också. INTE

Hade högre tankar om dig, synd..,..

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Ja, det var ju säkert sant också. INTE

Hade högre tankar om dig, synd..,..

 

Menar du att BTT ljuger ??? Han hade ju bildbevis på färjan och allt (iofs så fanns den bilden på nätet, men dom har väl snott den av BTT). ;)

 

Jag börjar tvivla på mig själv, Nilsson68 eller vem det nu var som inte trodde att jag tagit bilderna själv. Kanske jag inte kommit söder om Umeå. Men BTT har nog varit överallt.

 

Det är ju ingen som sett mig i Thailand så jag kanske bara sitter på min kammare och fabulerar ihop allt. Fattig student som jag är så har jag väl inte råd att resa, men i tanken så kan jag ju göra det. BTT däremot är nog rik som ett troll och kan göra vad han vill.

 

Som jag skrev nån annanstans, det är inte enkelt att skoja i text eftersom runt 70% av vårat språk/kommunikation IRL inte sker genom det vi säger.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

BTT däremot är nog rik som ett troll

 

Som ett troll var det :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...