Jump to content
IGNORERAD

Bordellhärva.

Jojje

Recommended Posts

BORDELLHÄRVA. Polisen genomförde i dag ett omfattande tillslag mot misstänkta bordellverksamheter i Stockholm, kan Kriminalkanalen avslöja.

Förundersökningen leds från Internationella åklagarkammaren i Stockholm.

Vice chefsåklagaren Leif Görts bekräftar för Kriminalkanalen att man genomfört flera gripanden och husrannsakningar som gäller koppleri.

- I övrigt kan jag inte lämna någon information eftersom vi befinner oss i uppstartsläget i den här utredningen, säger han till Kriminalkanalen.

Enligt källor till Kriminalkanalen är dagens tillslag resultatet av en längre tids spaning. Polisen har i huvudsak varit intresserade av en handfull verksamheter som erbjuder thaimassage. I själva verket fungerar rörelserna som förtäckta bordeller.

För några hundralappar erbjuds sexuella tjänster av de, ofta unga, kvinnor som arbetar på massageinrättningarna. Polisen har under spaningen säkrat bevis, bland annat i form av direkta erbjudanden om sex.

I centrum för utredningen finns en, eller ett fåtal, personer som misstänks stå bakom ett nätverk av massageinrättningar över hela Stockholmsområdet. Enligt Kriminalkanalens uppgiftslämnare står de centrala personerna för hyreskontrakt och firmabildning, mot att de får procent på intäkterna.

Kvinnorna på massageinrättningarna arbetar ofta med oklara anställningsformer, där huvuddelen av lönen betalas kontant för att undvika skattekontroll.

Polisen kommer nu att genomföra förhör med två personer som gripits under morgonens tillslag. Det är oklart om ytterligare gripanden är att vänta.

:scare:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Guest yotinai

50 spänn för en avrunkning på massagehaket i Gävle.

Tycker ni förresten att det är skitbra med sån här service i Sverige också eller är det bara bra så länge det sker nere i Thailand?

Dela på andra sajter

50 spänn för en avrunkning på massagehaket i Gävle.

Tycker ni förresten att det är skitbra med sån här service i Sverige också eller är det bara bra så länge det sker nere i Thailand?

För min del så bryr jag mig inte så mycket om tjänsten finns eller ej. Jag skulle dock inte vilja att fru Chang sysslade med sådant.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...