Jump to content
IGNORERAD

1,200 gripna för vadslagning på EM i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Nästan 1,200 personer har gripits i Bangkok för spel med pengar sedan polisen startade sitt nedslag vid starten av fotbolls-EM för åtta dagar sedan.
Enbart under fredagen grep polisen 143 spelare och nio vadhållare. Totalt 5,303 baht i kontanter och en lista med information om insatser på 49,910 baht beslagtogs. Mellan 10 och 17 juni greps totalt 1,192 personer för att ha satsat pengar på fotbollsmatcherna, och totalt 205,370 baht i kontanter samt listor med information insatser på 1,081,825 baht beslagtogs.
Polisen satte den 7:e juni upp ett speciellt center för förebyggande och bekämpning av vadslagning på fotbolls-EM, som håller på till 10 juli. Polisen uppgav att deras största oro var att tillställningen skulle dra till sig förstagångsspelare i tonåren.

 

c1_1013609_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen i Thailand är fantastisk, TiT. Självskrivet ska man jaga folk som spelar för peanuts. Dom har väl inte vet att betala till polisens fikakassa ens. Där storkovan finns har polisen redan mutat in sitt till pensionskassan.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Wangthong:

Polisen i Thailand är fantastisk, TiT. Självskrivet ska man jaga folk som spelar för peanuts. Dom har väl inte vet att betala till polisens fikakassa ens. Där storkovan finns har polisen redan mutat in sitt till pensionskassan.

HEJ

Påminner om Sverige där vi jagar bidragsfuskare men ger fribiljett till svenskar som smet till Schweiz för att komma undan skatt

Så är det tyvärr överallt, jaga mina ersättningar vid deklarationen men ger fan i alla företagares avdrag

Som min lärare vid LTh sa , liten företagare liten skattesmitare , stora företag stora skattesmitare

Eller som skattemasen på länstyrelsen påtalade för mig , du vet det är lättare att kolla löntagare än företagare

då de ofta har jurist hjälp

Spelmaffian , de stora hajarna har ett väl in arbetat larmsystem , så ofta blir tillslagen små.

men visst är den uniformerade eliten insyltade

Tyvärr visar det sig att det är klent med storkap under de senaste decenniet

Kan vi hoppas på förbättring ???

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...