Jump to content
IGNORERAD

Taxiförare attackerade utlännings bil i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En taxichaufför i Bangkok filmades under gårdagen när han sparkade och hoppade på en utlännings bil efter en dispyt om vem som skulle köra först.
Incidenten inträffade på On Nut soi 30 runt klockan 07:30 och började enligt ett vittne med att utlänningen inte stannade när den mötande taxin ville svänga höger. I klippet ser man hur taxichauffören, bärande på sitt barn, sparkar på den andra bilens framdörr och orsakar en buckla. Lite senare kliver han återigen ut ur sin bil och hoppar upp på utlänningens motorhuv.
Utlänningen kliver därefter ut ur sin bil för att filma taxichaufförens registreringsskylt, vilket resulterar i att taxiföraren försöker knuffa bort utlänningen med sitt fordon. Videon slutar med att taxichauffören kör från platsen medan ett vittne säger att han ska ringa polisen.
Många thailändska internetanvändare som kommenterat på videon anser att taxichauffören bör gripas för mordförsök och att han är ett hot mot samhället. Man uttryckte även sympati för utlänningen, som höll sig lugn under hela incidenten.

 

 

taxi2_4.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

What a pu''y!:go:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

What a pu''y!:go:

Vi svetsar fast fanskapet i taxibilen och sänker han i Nybroviken.:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farangens  fel hade han inte varit i LOS hade detta inte hänt honom utan det hade hänt någon annan farang

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev B747:

Vi svetsar fast fanskapet i taxibilen och sänker han i Nybroviken.:big_smile:

Tänk på firrarna! :wacko:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket cool Farrang!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur för farangen att det var en ensam thaigubbe i taxin, hade de varit 4-5 stycken så hade han nog fått stryk men ensam är thaigubben en feg stackare och beter sig som en förbannd apa genom att hoppa jämfota på motoruven.  

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara på sociala medier numera:

 

 

Jag undrar hur falangen lyckades hålla sig lugn!?!? Beundransvärd kyla. Vete fan om jag själv skulle klarat det. Tur att jag slipper få veta det. Den lille skiten förtjänar verkligen ett riktigt gott kok stryk. Efterräkningar kan man ju hoppas på i alla fall, med sociala mediers ögon på det. Han har knappast råd med dom mutor som borde krävas för att han skall slingra sig ur det.

 

Men nu blir han "berömd" i stället. Hoppas att hans familj och grannar ser detta! Ett gott föredöme för sin lille son? Knappast!

 

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Celsius:

Inte bara på sociala medier numera:

 

 

Jag undrar hur falangen lyckades hålla sig lugn!?!? Beundransvärd kyla. Vete fan om jag själv skulle klarat det. Tur att jag slipper få veta det. Den lille skiten förtjänar verkligen ett riktigt gott kok stryk. Efterräkningar kan man ju hoppas på i alla fall, med sociala mediers ögon på det. Han har knappast råd med dom mutor som borde krävas för att han skall slingra sig ur det.

 

Men nu blir han "berömd" i stället. Hoppas att hans familj och grannar ser detta! Ett gott föredöme för sin lille son? Knappast!

 

 

Jag kan bara gissa att han väntade på att den andra skulle börja med tanke på alla vittnen. Kanske han även hade den lille killen i tankarna.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag reagerar starkast på är alla thaiare som stannar och bara står och väntar på att farangen skall börja veva, så de kan gå in och "hjälpa" sin landsman med lite råge.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, Jive said:

Vad jag reagerar starkast på är alla thaiare som stannar och bara står och väntar på att farangen skall börja veva, så de kan gå in och "hjälpa" sin landsman med lite råge.

 

Vi måste sett olika klipp. Jag ser inte särskilt många thailändare som "bara står och väntar på att farangen skall börja veva"; jag ser inte särskilt många thailändare överhuvudtaget, och absolut ingen som verkar vilja stödja taxichaffisen. Klockan är 07:30 en vardagsmorgon i centrala Bangkok, varför skulle någon vilja ge sig på en Farang som blir angripen av en taxichaufför?

 

Hade det varit någon annan än du som skrivit så hade jag nog gett en rätt syrlig kommentar om dina generaliseringar men jag väljer att avstå :)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

 

Vi måste sett olika klipp. Jag ser inte särskilt många thailändare som "bara står och väntar på att farangen skall börja veva"; jag ser inte särskilt många thailändare överhuvudtaget, och absolut ingen som verkar vilja stödja taxichaffisen. Klockan är 07:30 en vardagsmorgon i centrala Bangkok, varför skulle någon vilja ge sig på en Farang som blir angripen av en taxichaufför?

 

Hade det varit någon annan än du som skrivit så hade jag nog gett en rätt syrlig kommentar om dina generaliseringar men jag väljer att avstå :)

 

Nja, jag kan nog tänka mig att moppetaxikillarna var sugna......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

 

Vi måste sett olika klipp. Jag ser inte särskilt många thailändare som "bara står och väntar på att farangen skall börja veva"; jag ser inte särskilt många thailändare överhuvudtaget, och absolut ingen som verkar vilja stödja taxichaffisen. Klockan är 07:30 en vardagsmorgon i centrala Bangkok, varför skulle någon vilja ge sig på en Farang som blir angripen av en taxichaufför?

 

Hade det varit någon annan än du som skrivit så hade jag nog gett en rätt syrlig kommentar om dina generaliseringar men jag väljer att avstå :)

Månne jag befinner mej i en djup svacka efter gårdagen - kom i säng kl. 0400 i morse, men nog ser jag olika thailandare kommande på moppar och stannar vid platsen, samt även "gångandes"  folk. Jag ser dock ingen tendens till reaktion åt ena eller andra hållet hos dessa, så dessa tankar jag får, är en frukt av mina egna tolkningar av ett eventuellt händelseförlopp.

 

När jag nu läser din kommentar, så får jag en rejäl tankeställare. Det är ju för fan sjukt av mej att få ihop dessa tankar. Skärpning!

Tack för hjälpen, Atom, för ett förhoppningsvis snart tillfrisknande.:thumbsup:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Soengsang said:

 

Nja, jag kan nog tänka mig att moppetaxikillarna var sugna......

 

Nja, inget jag kan uttolka iallafall. Hade klockan varit 02 en lördagsnatt och Farangen skrikit några mindre väl valda ord så kunde dock givetvis utgången varit en annan. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, jag kan nog tänka mig att moppetaxikillarna var sugna......

Skönt att veta att du inte har några fördomar....?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sangwal:

Skönt att veta att du inte har några fördomar....?

 

Rock on!

 

Nja, har inte att göra med fördomar, men det har väl hänt förut att dessa taxikillar attackerat.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, har inte att göra med fördomar, men det har väl hänt förut att dessa taxikillar attackerat.....

Med din retorik, kan man kalla thaitjejer för prostituerade, för att det finns en klick som är det....

Ganska överdriven jämnförelse, men vill bara visa att andra vinklar...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att denne förståndige farang jobbar på ett större företag som har tillgång till bra advokader.

Taxi-chauffören kommer ångra detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på om farangen snackar thai ... gör han det så är "halva matchen" vunnen redan där, helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...