Jump to content
IGNORERAD

1 död efter upplopp på ungdomshäkte i Surat Thani


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Ett upplopp på ett ungdomshäkte i Surat Thani på torsdagen resulterade i ett dödsfall och 81 skadade.
Klockan 17:30 drabbade två gäng samman med vassa objekt, stenar och träbitar på häktet i distriktet Muang. Polis, soldater och försvarsvolontärer rusade till platsen efter att situationen eskalerat bortom kontroll, och totalt höll upploppet på i 30 minuter innan man lyckades avbryta det.
Surat Thanis Wongsasiri Promchana och polisöverste Sonthichai Wattanakullathep sade att 81 personer skadades och skickades till två olika sjukhus, där en person senare avled av sina skador. Man sade att bråket var mellan Surat Thani-baserade ungdomar och andra från Nakhon Si Thammarat, Phangnga, Phuket och Krabi.

 

c1_1010077_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför avbryta det? Antar att det var inom ett inhängnat område och då skulle de ha låtit dem fightas tills bara en eller två var vid liv. Sedan skulle de ha gett de överlevande livstids fängelse, ingen fan som vill ha dem ute på gator och torg,  Jävla pack!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

Varför avbryta det? Antar att det var inom ett inhängnat område och då skulle de ha låtit dem fightas tills bara en eller två var vid liv. Sedan skulle de ha gett de överlevande livstids fängelse, ingen fan som vill ha dem ute på gator och torg,  Jävla pack!

Tänkte detsamma, va fan, låt idi*terna slå ihjäl varandra ba! Dom har själv valt att inte jobba ärligt som vi andra!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nemo:

Varför avbryta det? Antar att det var inom ett inhängnat område och då skulle de ha låtit dem fightas tills bara en eller två var vid liv. Sedan skulle de ha gett de överlevande livstids fängelse, ingen fan som vill ha dem ute på gator och torg,  Jävla pack!

Länge sen jag läste något positivt om Thailand från ditt tangentbord....... ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Länge sen jag läste något positivt om Thailand från ditt tangentbord....... ;)

 

Tråkigt att höra. Men du kan kanske liva upp stämningen för dig och ligisterna, genom att åka till fängelset där de hålls och bjuda dem på saft och bullar, så blir de nog glada. Du med kanske? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tråkigt att höra. Men du kan kanske liva upp stämningen för dig och ligisterna, genom att åka till fängelset där de hålls och bjuda dem på saft och bullar, så blir de nog glada. Du med kanske? :-)

Är nog bättre att hälsa på dig så du får normal kontakt med människor utanför cybervärlden :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Är nog bättre att hälsa på dig så du får normal kontakt med människor utanför cybervärlden :D 

 

Går ingen nöd på mig. Min hatt skyddar ju mig från "onormal" kontakt. http://www.picgifs.com/smileys/smileys-and-emoticons/characters/smileys-characters-148790.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...