Jump to content
IGNORERAD

Bangkoks taxis motsätter sig privata taxitjänster


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Taxikooperativ i Bangkok bad under dagen Transportdepartementet att sluta försöka ändra existerande lagar för att legalisera tjänster såsom Uber och GrabBike, eftersom det finns fler än 120,000 taxibilar i Bangkok som en legalisering skulle göra det ännu svårare för.
Transportminister Ormsin Chivapruek försäkrade dock taxichaufförerna att man ännu inte bestämt något och att alla parter först måste diskutera frågan. Kooperativchef Vitoon Naewpanich sade att en legalisering av andra taxitjänster skulle orsaka stora problem för normala taxichaufförer, som han hävdar tjänar mindre än 300 baht om dagen efter att bilhyra och bränsle har betalats.
Ormsin försäkrade att alla kommer behandlas rättvist och sade att hans departement inte har något emot taxitjänster via mobilappar så länge de lyder alla thailändska lagar.

 

300_taxi-wpcf_728x409.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MPR Nyheter:

Kooperativchef Vitoon Naewpanich sade att en legalisering av andra taxitjänster skulle orsaka stora problem för normala taxichaufförer, som han hävdar tjänar mindre än 300 baht om dagen efter att bilhyra och bränsle har betalats.

 

Ja han får skylla sig själv. Om han och andra låter bli att nobba kunder, så kanske det skulle bli lite mer pengar över.....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja han får skylla sig själv. Om han och andra låter bli att nobba kunder, så kanske det skulle bli lite mer pengar över.....

Håller med dig om det till 100%. har varit med om det en jäkla massa gånger när jag o min fru skall hem efter en tripp  till exempel sukhumvit och skall hem till Min-Buri.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja han får skylla sig själv. Om han och andra låter bli att nobba kunder, så kanske det skulle bli lite mer pengar över.....

 

Jag nobbar taxi bilarna pga deras beteende." Ohhhh can not, to much traffic" etc då betalar man det överpris han vill ha 

och får sen se att han visste en väg som inte var så belastad med bilar.

Jävla pack är vad det är, många av dom men det finns en del bra.

BTS, Metro, promenad eller MC-taxi för min del numera i BKK fungerar fint där jag rör mig.

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan bara instämma i kören om att det finns en hel del BKKtaxis, vars betyg och omdöme man inte kan skriva om här, utan att hamna i utvisningsbåset för dåligt språkbruk.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt mig många gånger. När jag vill ha en taxi från city till busstationen  Mo Chit så vägrar hälften av förarna att köra.  Fram med mer konkurrens. Det kan inte bli sämre.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med de föregående talarna.

Händer allt som oftast att taxiförare vägrar köra eller begär ett oförskämt högt pris för körningen.

Verkar bli sämre och sämre. Militärjunta eller ej.

Ofta från busstationer och varuhus till hotell. Och de har alla kommit överens.

Får telefonledes ibland tag i för oss kända taxichaufförer.

De parkerar en bit ifrån, för att inte komma i konflikt med maffian, och hämtar oss och bagaget lite diskret.

Annars blir det till att hitta annan buss.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...