Jump to content
IGNORERAD

Tvärtom !


Bo Fink

Recommended Posts

Hej ärade medlemmar!

Alla vill ju som det ser ut till Thailand med bästa pris men jag tänker bjuda hit min GF på besök, letar alltså flygbiljett BKK-ARN-BKK om möjligast en 6 månaders ombokningsbar så billigt som möjligt. Dom priser jag hittar nu är vekligen inte prisvärda anser jag även om jag vill ha tjejen här på besök. Ok kom med tipps var jag jag ska leta eller om någon vet!

Tack på förhand  Bo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kolla med Lasse på Thai-Scan i Bangkok , brukar kunna få tag i biljetter till

bra pris

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

http://www.allaflygbiljetter.se/

Qatar Airlines har varit billigast länge när man flyger åt det hållet men då

får din GF påräkna ett byte i Doha.

Inte allt för komplicerat, dock, även om det skulle vara första gången hon reser utomlands.

Till skillnad från många kampanjbiljetter där resan får vara max en månad, gäller

QA's biljetter i 6 månader och kan bokas om (dvs datum för återresa kan flyttas när förlängning

av visa är klart)

Prisläge: 6-8000 kr.

En del tycker att direktflyg är enda möjligheten för det blir för svårt annars för GF

men som du säger, när man söker flyg från BKK till Sverige, är det i regeln väldigt mycket

dyrare via de vanliga sökmotorer.

"Ombokningsbar" - brukar kosta en hel del extra.

Men skriv här vilka datum som är aktuella när ni vet, då finns det många här som kan söka

billiga alternativ eller har kontakter som kan.

Ju förr ju bättre, men det är ju ibland besvärligt att förutse när hon får besöksvisum'et klart.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Sitter i precis samma sits som du och har letat lite överallt.

Har försökt med agenterna här i Sverige men de flesta påpekade att för resor med start i Bangkok så bör jag få ett förmånligare pris hos agenterna i Thailand.

Det bästa priset vi fått är 41700 THB med Thai Airways, utresa första veckan i april och hemresa sista veckan i december. Detta pris fick vi hos STA Travel i Bangkok (visserligen studentpris, men STA kan även få fram förmånligt pris till icke-studerande). Priset är väl ok i THB, översatt till svenska kronor är det ju lite sämre just nu.

http://www.statravel.co.th/  för mer info.

En fråga jag har är hur mycket bagagevikt man får ha med sig med Thai, har de börjat bli mer kinkiga nu som många andra flygbolag eller är det fortfarande att man låter övervikt gå förbi? Min flickvän flög med thai förra året, kan hon ordna fram ett silverstatus kort på ett snabbt sätt, vart ska hon vända sig och vilka dokument måste hon hitta som bekräftar resan? Antar att bkk-sthlm-bkk brukar ge silverstatus... själv var det länge sen man flög med Thai så har glömt bort en del saker.

// Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

På samma gata som ambassaden ligger nästan mittimot så ligger det några travelagents kolla där.

Min tjej brukar åka Aerosvit mellanlanding i Kiev på 2 timmar både till sverige samt till Bangkok kostar ca 34 000 bath för  en 6 månadsbiljett och ombokningsbar.

Min tjej brukar gå till dom travelagents vid ambassaden och kolla in bästa pris det duger med Aerosvit jag har aldrig  åkt med dom men har vänner som har åkt med dom och dom säger att dom är helt okey.

Fast hon morrar lite då jag åker Thai och hon säger att nästa gång skall hon också åka thai för hon har åkt med Aerosvit 2 gånger nu och hon vill åka thai för dom har bättre mat säger hon fast hon ej har åkte med dom.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike..klart att tjejen ska åka med Thaiair  :nono: du ska väl inte snåla när kärleken kommer på besök  :kort:   Biljettpriset på 41000 bath är väl ok,brukar kosta 44000 har jag för mig.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne

Första gången hon åkte så åkte hon med partys tjej då blev det kiev  och andra gången så låg priserna på thai en bra bit över 58000 bath och kiev kostade 34 000 bath och hon tog kiev.

Men nästa gång blir det thai skulle inte tro att nåt annat dyger eftersom jag åker thai så dom måste vara bäst säger hon du vet hur en thai tänker :D

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

40000 baht, 58000 baht, Thailändska agenter mm.

Fantastiskt vad ni ska krångla till det och fördyra.

Sök på allaflygbiljetter och köp en resa till från Bangkok till Stockholm & tebax för 7000.

Svårare är det inte.

Ska hon mellanlanda inte f.n ska hon göra det i Moskva eller Kiev, inte, det är för snålt.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD

Sökte på den ny och då blir det mellanladning i en sandlåda (Qatar Airways)

Kostade 9922:- med dagens kurs 38 308,88

Skulle ta thai för 41 000 bath så slipper man sandlådan och vitlöken.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

GD

Sökte på den ny och då blir det mellanladning i en sandlåda (Qatar Airways)

Kostade 9922:- med dagens kurs 38 308,88

Skulle ta thai för 41 000 bath så slipper man sandlådan och vitlöken.

Mvh

Nerike

Meningslöst att söka på någotsomhelst innan man vet exakta datum.

Kan vara många tusen kr billigare "dagen efter" eller innan.

Jag kan lätt söka fram en 19000 kronors Thai-biljett till dig om du vill.

Dessutom är 41000 Baht = 11171 kr med den växelkurs jag fick häromdan i Bangkok.

Ska donnan mellanlanda nånstans så hellre i en överskådlig sandlåda som DOHA

än i Moskva, Kiel eller en monsterflygplats som Frankfurt där allt kan hända.

Egentligen skiter jag i hur han får hit sin dam. Har han gott om stålar kan han

skicka hit henne i ett specialchartrat plan.

Han kan få ner henne på gräsmattan utanför bostaden med hjälp av en helikopter

Jag har gett han det bästa tips jag har på lager. Tror det var det han frågade efter.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...