Jordbromannen Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 1) Finns det fortfarande SIM-kort för 30 dagar med internet och viss telefontid? Vilket kort/företag är bäst anser ni? 2) Vilka företag säljer dessa kort på Suvarnabhumi? (Har tidigare år sett DTAC, men hittar nu bara kortare perioder på t ex 7 dagar och 15 dagar) Vi vill ha internet under 1 månad. http://store.dtac.co.th/en/happytouristsim 3) Är det någon krånglig registrering numera? De ska åtminstone ha passnumret eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 Jag körde 30dagar för 399bht 4gb data nu förra månaden. Hyfsad speed.http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/4g-non-stop.html //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 2 minuter sedan, skrev Jordbromannen: 1) Finns det fortfarande SIM-kort för 30 dagar med internet och viss telefontid? Vilket kort/företag är bäst anser ni? 2) Vilka företag säljer dessa kort på Suvarnabhumi? (Har tidigare år sett DTAC, men hittar nu bara kortare perioder på t ex 7 dagar och 15 dagar) Vi vill ha internet under 1 månad. http://store.dtac.co.th/en/happytouristsim 3) Är det någon krånglig registrering numera? De ska åtminstone ha passnumret eller? Beror nog lite på var du ska vara någonstans. Alla funkar bra i de flesta storstäder vad jag vet. Är du i trakterna runt Rayong har mitt Ais varit kasst, True däremot funkat klockrent. True top-up 250 B för 2 GB i en månad, kan toppas upp igen och igen när de 2 GB är slut. Svårt att gå någonstans utan att ramla på simkortsförsäljare. Agent som köpte mitt True åt mig och svärmor mitt Ais så vet inte vad som behöver registreras men skulle gissa på att pass / thai id går bra. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 Brukar köpa True Move 4G för 1000 thb på flygplatsen . 12 Gb data och 100 min samtal tror jag det var . True finns strax efter man kommit ut från tullen . Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 Sökfunktionen finns. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 Köpte igår True 6GB 3G och 4G 30 dagar för 699 + 350 i telefoni och det funkar bra............................hittills Vi bor mitt i mellan Udon och Kalasin i Isaan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 fick köpa simkort i Surin...var en jävla kö till disken på Suvan, och alla ska ju jämföra och tjöta...För mej blev det DTAC, fick överlägsen surfmängd jämfört med True som jag först tänkt mej...DTAC funkade utmärkt i Surin området. Jo jag köpte 30 dagars.. som lätt kan förlängas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 8 timmar sedan, skrev Broskan: Jag körde 30dagar för 399bht 4gb data nu förra månaden. Hyfsad speed.http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/4g-non-stop.html //Broskan Problemet är väl att du ska säga upp det eftersom det automatiskt förnyas? Problemet som jag dyker på när jag besöker Thailand är att man ska åka till något mycket speciellt ställe för att säga upp kortet och göra bokslut på SIM kortet innan man åker hem. Detta brukar ska göras under kontorstid på något helt annat ställe än där man köpt kortet. Om man nu inte köpt kortet på huvudkontoret. citat 4.5 GB 4G/3G at maximum speed of 100Mbps, after reach 4.5 GB, able to use internet at maximum speed of 128Kbps. Automatically renew 12 months long. Slut citat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 2 minuter sedan, skrev Wangthong: Problemet är väl att du ska säga upp det eftersom det automatiskt förnyas? Problemet som jag dyker på när jag besöker Thailand är att man ska åka till något mycket speciellt ställe för att säga upp kortet och göra bokslut på SIM kortet innan man åker hem. Detta brukar ska göras under kontorstid på något helt annat ställe än där man köpt kortet. Om man nu inte köpt kortet på huvudkontoret. citat 4.5 GB 4G/3G at maximum speed of 100Mbps, after reach 4.5 GB, able to use internet at maximum speed of 128Kbps. Automatically renew 12 months long. Slut citat Varför ska du säga upp ett kontant/prepaid-kort? Förnyas såklart bara om det finns pengar på det.. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 12, 2016 Dela Inlagd Juni 12, 2016 Vid tidigare resor så har jag bara gått till närmaste ställe i suvan så fort jag landat, Fyllt på mobilen och wifiat därifrån till datorn. Dottern 12 år nu har fixat så jag behöver bara använda. Behöver inte tänka på täckning då vi bor centralt så att säga så vilket bolag som helst har dugt. Har alltid räckt till även om vi inte tar många giga. Nu lämnar vi dessa påhitt hemma och har en datorfri semester. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juni 13, 2016 Dela Inlagd Juni 13, 2016 6 timmar sedan, skrev Wangthong: Problemet är väl att du ska säga upp det eftersom det automatiskt förnyas? Problemet som jag dyker på när jag besöker Thailand är att man ska åka till något mycket speciellt ställe för att säga upp kortet och göra bokslut på SIM kortet innan man åker hem. Detta brukar ska göras under kontorstid på något helt annat ställe än där man köpt kortet. Om man nu inte köpt kortet på huvudkontoret. citat 4.5 GB 4G/3G at maximum speed of 100Mbps, after reach 4.5 GB, able to use internet at maximum speed of 128Kbps. Automatically renew 12 months long. Slut citat Nä jag ser inget problem med det. Hade samma SIM-kort i december och nu när jag kom ner laddade jag kortet med 500bht och knappade in *104*21*9# så var jag igång igen. Det kan inte automatiskt förnyas när det inte finns några pengar på kortet. Jag frågade om det på Dtac i dec och så betalade jag 20baht för att kortet skall vara aktivt i 12månader så jag inte behöver skaffa nytt nummer vid nästa resa som kanske dröjer 4-5mån. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 13, 2016 Dela Inlagd Juni 13, 2016 6 timmar sedan, skrev frason: Varför ska du säga upp ett kontant/prepaid-kort? Förnyas såklart bara om det finns pengar på det.. Låter bra. 39 minuter sedan, skrev Broskan: Nä jag ser inget problem med det. Hade samma SIM-kort i december och nu när jag kom ner laddade jag kortet med 500bht och knappade in *104*21*9# så var jag igång igen. Det kan inte automatiskt förnyas när det inte finns några pengar på kortet. Jag frågade om det på Dtac i dec och så betalade jag 20baht för att kortet skall vara aktivt i 12månader så jag inte behöver skaffa nytt nummer vid nästa resa som kanske dröjer 4-5mån. //Broskan Enda problemet för mig då är att Dtac har så dålig täckning där jag bor. Men har Dtac borde det väl finnas något liknande från AIS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juni 13, 2016 Dela Inlagd Juni 13, 2016 41 minuter sedan, skrev Wangthong: Låter bra. Enda problemet för mig då är att Dtac har så dålig täckning där jag bor. Men har Dtac borde det väl finnas något liknande från AIS. Kolla då på AIS erbjudanden och se om något passar ditt behov svårare än så är det inte. http://www.ais.co.th/3g/en/package.aspx?id=4&type=mobile_package //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 13, 2016 Dela Inlagd Juni 13, 2016 1 timme sedan, skrev Wangthong: Låter bra. Enda problemet för mig då är att Dtac har så dålig täckning där jag bor. Men har Dtac borde det väl finnas något liknande från AIS. Finns flera olika paket http://www.ais.co.th/12call/en/promotion_special.html Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juni 13, 2016 Dela Inlagd Juni 13, 2016 Sist i julas så gick jag fram till True-disken(utanför när du passerat tullen) på suvvan och la fram min mobil på disken och sa 1mån med 4g-surf. De fråga hur mycket jag vill ladda på, tror jag tog typ 1000B. Det räckte åt både mig och min 23årige dotter som är online typ hela tiden, jag körde internetdelning på min mobil så hon kunde surfa med sin. De fixade allt med inställningar och tejpade fast mitt Norska simkort på en pappersbit och gav mig, smidigt och enkelt för ca 1000B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.