Jump to content
IGNORERAD

European SIM card only


lasseiudon

Recommended Posts

Köpte en ny Samsung Galaxy S5 Neo i Stockholm igår och när jag kommer hem ser jag att det sitter en sticker på som säger EUROPEAN SIM CARD ONLY, det finns även en annan lapp som säger "Approved for Nordic operators".

Nu planerar jag att ta denna telefon till Thailand, där jag bor. Frågan är vad är detta detta med European Sim Card Only??

Jag har tidigare tagit Svensk-köpta telefoner till Thailand utan problem så vad kan dom mena?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en ny Samsung Galaxy S5 Neo i Stockholm igår och när jag kommer hem ser jag att det sitter en sticker på som säger EUROPEAN SIM CARD ONLY, det finns även en annan lapp som säger "Approved for Nordic operators".

Nu planerar jag att ta denna telefon till Thailand, där jag bor. Frågan är vad är detta detta med European Sim Card Only??

Jag har tidigare tagit Svensk-köpta telefoner till Thailand utan problem så vad kan dom mena?

Är nog bara nått de skriver, för att garantin ska gälla eller nått sånt, De garanterar bara telefonen med europeiskt sim.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en ny Samsung Galaxy S5 Neo i Stockholm igår och när jag kommer hem ser jag att det sitter en sticker på som säger EUROPEAN SIM CARD ONLY, det finns även en annan lapp som säger "Approved for Nordic operators".

Nu planerar jag att ta denna telefon till Thailand, där jag bor. Frågan är vad är detta detta med European Sim Card Only??

Jag har tidigare tagit Svensk-köpta telefoner till Thailand utan problem så vad kan dom mena?

Kommer att funka bra i Thailand med. Att du ska använda europeisk sim kort eller nordisk är bara för att aktivera telefonen.

Du måste ringa ett samtal också. Sedan kan du stoppa vilken SIM-kort som helst utan problem.

Dessutom har du missat att läsa hela texten på förpackningen 

20151011_082122.thumb.jpg.44eb15c76c1e5c

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en ny Samsung Galaxy S5 Neo i Stockholm igår och när jag kommer hem ser jag att det sitter en sticker på som säger EUROPEAN SIM CARD ONLY, det finns även en annan lapp som säger "Approved for Nordic operators".

Nu planerar jag att ta denna telefon till Thailand, där jag bor. Frågan är vad är detta detta med European Sim Card Only??

Jag har tidigare tagit Svensk-köpta telefoner till Thailand utan problem så vad kan dom mena?

Jag har anledning att tro att Samsung tillverkar och skräddarsyr sina lurar för olika marknader (Asien, Europa, USA mm). Jag har t ex drabbats av att särskilda appar (t ex Spotify) inte kan laddas ner på på min skitlur Galaxy S6. "Objektet är inte tillgängligt i ditt land", får jag till svar när jag försöker.

Har talat med Apple, Tukcom om detta och de misstänker samma som jag. Köper jag en iPhone, så får man enl Apple inte denna typ av problem.

Så, akta er för samsunglurar om ni skall använda dem i olika världsdelar!

 

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har anledning att tro att Samsung tillverkar och skräddarsyr sina lurar för olika marknader (Asien, Europa, USA mm). Jag har t ex drabbats av att särskilda appar (t ex Spotify) inte kan laddas ner på på min skitlur Galaxy S6. "Objektet är inte tillgängligt i ditt land", får jag till svar när jag försöker.

Har talat med Apple, Tukcom om detta och de misstänker samma som jag. Köper jag en iPhone, så får man enl Apple inte denna typ av problem.

Så, akta er för samsunglurar om ni skall använda dem i olika världsdelar!

 

 

Du behöver inte tro längre nu vet du det. Telefoner skräddarsys för olika marknader. 

Att du kan inte ladda en app med förklaring  "Objektet är inte tillgängligt i ditt land" har med ditt google konto att göra. 

prova att registrera ett svensk google account så kommer det att fungera. eller kör VPN app innan du laddar upp andra appar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte tro längre nu vet du det. Telefoner skräddarsys för olika marknader. 

Att du kan inte ladda en app med förklaring  "Objektet är inte tillgängligt i ditt land" har med ditt google konto att göra. 

prova att registrera ett svensk google account så kommer det att fungera. eller kör VPN app innan du laddar upp andra appar. 

Nja, det behöver inte räcka med ett svenskt Googlekonto, jag har det och ett spel som dotra skulle ladda ner var icke tillgängligt, så fick ta det via vpn, då funkade det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte tro längre nu vet du det. Telefoner skräddarsys för olika marknader. 

Att du kan inte ladda en app med förklaring  "Objektet är inte tillgängligt i ditt land" har med ditt google konto att göra. 

prova att registrera ett svensk google account så kommer det att fungera. eller kör VPN app innan du laddar upp andra appar. 

Nä, det har inte med mitt googlekonto att göra!

Jag har ett svenskt konto och kör ständigt med VPN. Det är något i luren som säger var den är tillverkad och för vilken marknad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det har inte med mitt googlekonto att göra!

Jag har ett svenskt konto och kör ständigt med VPN. Det är något i luren som säger var den är tillverkad och för vilken marknad.

Jag har för mig att jag tidigare läst att Samsung tillverkar lurar för olika regioner.

Den bör således startas upp i Sverige med svenskt simkort.

Sedan ska man kunna stoppa i Thai simkort.

Tänk även på att ställa in inställningarna för APN för din operatör så internet fungerar. Då detta inte kommer automatiskt när du stoppar i thai simkort.

Tror att man har gjort så för att dom inte ska kunna säljas i andra regioner än dom är avsedda för.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att jag tidigare läst att Samsung tillverkar lurar för olika regioner.

Den bör således startas upp i Sverige med svenskt simkort.

Sedan ska man kunna stoppa i Thai simkort.

Tänk även på att ställa in inställningarna för APN för din operatör så internet fungerar. Då detta inte kommer automatiskt när du stoppar i thai simkort.

Tror att man har gjort så för att dom inte ska kunna säljas i andra regioner än dom är avsedda för.

Hur svårt kan det vara?

Köp en iPhone!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur svårt kan det vara?

Köp en iPhone!

Min chef köpte en iPhone i USA, när den gick sönder gällde inte garantin och butiken ville inte reparera telefonen eftersom den inte var köpt i Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min chef köpte en iPhone i USA, när den gick sönder gällde inte garantin eftersom den inte var köpt i Europa.

Det var ju trist, men det behöver väl inte betyda att det är skillnad på lurarna i USA och i Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...