Jump to content
IGNORERAD

Italienare påstått drogad & bestulen på ฿600,000


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En 44-årig italienare i Chonburi har anklagat en brittisk vän för att ha drogat och bestulit honom på 600,000 baht.
Mannen sade att det hela började med att han övertygades om att investera i en underhållningsinrättning i Pattaya med en affärspartner. Denna partner försvann dock med de två miljoner baht som italienaren bidragit med.
Den brittiske mannen, endast identifierad som Asaf eller Singh, erbjöd honom senare hjälp med att få tillbaka sina pengar. Italienaren var dock tvungen att förbereda 600,000 baht i kontanter som betalning till den polisstyrka som skulle utföra jobbet. På väg till ett påstått möte med poliserna blev dock italienaren bjuden på vatten som han hävdar var drogat. Han vaknade framför shoppingcentret Central Pattaya Beach utan sina 600,000 baht och en klocka värd 150,000 baht. Polisen söker nu efter den brittiske mannen.

 

c1_1004901_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan nog hjälpa honom mot en blygsam ersättning på 400 000 baht....... (tror ni det funkar en gång till?)

 

Dock trist för honom, världen är full av oärliga personer.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Börja betala polisen för att göra sitt jobb låter ju lite märkligt, borde det inte ha plingat en liten varningsklocka redan där. Borde dom inte leta efter affärspartnern åxå ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

idi*ters idi*ters idi*ter  dränk dom i Siam bukten, helvete hur dumma kan folk bli fy satan dränk dom jävlarna två gånger meddetsamma ..

Link to comment
Dela på andra sajter

2.75 miljoner Baht för ynnesten att hyra en fyrkantsbar (får man förmoda) var nog en väl dyr läxa. Vore jag BTT, vilket jag givetvis kan låtsas vara, så får jag det till runt 2,200 short times enligt de senaste priserna jag hört. Om man ponerar, vilket man givetvis kan göra, en knullfrekvens av 5 gånger i veckan så har den misslyckade pizzabagaren just fuckat upp 20 års tillfredsställelse. Bara baka fler pizzor antar jag....

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ehh, 2200/5/52 blir inte 20 år, utan ca 8½ år

Men har man en budget på 60.000B/månad med alt så klarar man sig i 45 år med dom pengarna, om jag nu räknat rätt själv.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

2.75 miljoner Baht för ynnesten att hyra en fyrkantsbar (får man förmoda) var nog en väl dyr läxa. Vore jag BTT, vilket jag givetvis kan låtsas vara, så får jag det till runt 2,200 short times enligt de senaste priserna jag hört. Om man ponerar, vilket man givetvis kan göra, en knullfrekvens av 5 gånger i veckan så har den misslyckade pizzabagaren just fuckat upp 20 års tillfredsställelse. Bara baka fler pizzor antar jag....

 

 

 

Är det med eller utan nudelsoppan?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Atom said:

2.75 miljoner Baht för ynnesten att hyra en fyrkantsbar (får man förmoda) var nog en väl dyr läxa. Vore jag BTT, vilket jag givetvis kan låtsas vara, så får jag det till runt 2,200 short times enligt de senaste priserna jag hört. Om man ponerar, vilket man givetvis kan göra, en knullfrekvens av 5 gånger i veckan så har den misslyckade pizzabagaren just fuckat upp 20 års tillfredsställelse. Bara baka fler pizzor antar jag....

 

 

 

Huvudräkningen är inte vad den har varit, spaggen skulle bara fått runt 9 års spektakel för de pengarna, om han orkar med 5 gånger i veckan. Men det är givetvis mycket  pengar för någon som tror att investeringar inom "nöjesindustrin i Pattaya" är något man tjänar pengar på.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Atom:

 

Huvudräkningen är inte vad den har varit, spaggen skulle bara fått runt 9 års spektakel för de pengarna, om han orkar med 5 gånger i veckan. Men det är givetvis mycket  pengar för någon som tror att investeringar inom "nöjesindustrin i Pattaya" är något man tjänar pengar på.

 

Nja hugger du madamerna på väg hem från någon lycklig torsk alt. "raggar" bland de mest desperata på coconut bar så kan du nog klara 20 år. Fast det förutsätter naturligtvis indragen nudelsoppa samt recycling av gummit.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, kitungmakmak said:

Ehh, 2200/5/52 blir inte 20 år, utan ca 8½ år

Men har man en budget på 60.000B/månad med alt så klarar man sig i 45 år med dom pengarna, om jag nu räknat rätt själv.

 

När jag upptäckte mitt räknefel, himla starkt te här i Kinaloungen, så tänkte jag direkt "det där kommer KMM anmärka på, ingen annan scannar MPR hälften så idogt".

 

Dessutom kan jag tänka att KMM nog har gjort sina kalkyler på liknande projekt som pizzabagaren, givetvis med en lägre insats och med långtidshyra istället för impulsköp som alternativkostnad, men ändå.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
19 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

En 44-årig italienare i Chonburi har anklagat en brittisk vän för att ha ........
 

 

Vän? Himla tur det inte var en ovän då.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Börja betala polisen för att göra sitt jobb låter ju lite märkligt, borde det inte ha plingat en liten varningsklocka redan där. Borde dom inte leta efter affärspartnern åxå ???

 

Åå, så många ggr man fått betala polisen innan de gör nåt... 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Åå, så många ggr man fått betala polisen innan de gör nåt... 

Åfan, är det så illa. Jag har inte behövt betala nåt, men jag bara polisanmälde en stöld för typ 20år sen.. Men dom gjorde ju inte nåt heller ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Åfan, är det så illa. Jag har inte behövt betala nåt, men jag bara polisanmälde en stöld för typ 20år sen.. Men dom gjorde ju inte nåt heller ;)

 

Jo, jag har kommit fram till att man kan påverka utgången av en eventuell rättegång genom att se till att ha polisen på sin sida ifrån början, där det är möjligt.

 

Finns en hel tv-serie att tillverka med erfarenheterna härifrån som innehåller allt från knivar i bröstet och avbitna ansikten till totalkvaddade bilar. 

 

En slags kombination mellan Top Gear och Hannibal. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jo, jag har kommit fram till att man kan påverka utgången av en eventuell rättegång genom att se till att ha polisen på sin sida ifrån början, där det är möjligt.

 

Finns en hel tv-serie att tillverka med erfarenheterna härifrån som innehåller allt från knivar i bröstet och avbitna ansikten till totalkvaddade bilar. 

 

En slags kombination mellan Top Gear och Hannibal. 

Måste komma förbi dig nån dag och få ta del av kunskapen.

Så man är förberedd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
On 2016-06-08 at 14:02, skrev kitungmakmak:

Åfan, är det så illa. Jag har inte behövt betala nåt, men jag bara polisanmälde en stöld för typ 20år sen.. Men dom gjorde ju inte nåt heller ;)

Säg som det är,du va som charterturist i Thailand för 20är sedan ,nu på gamla dar har du besökt landet igen och nu försöker du ge sken av av du är en veteran. Du är inte det, Du hänger i svansen på din dam och vågar knappt lämna hotellrummet utan henne :beat_plaster::haha::dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev jlh66:

Säg som det är,du va som charterturist i Thailand för 20är sedan ,nu på gamla dar har du besökt landet igen och nu försöker du ge sken av av du är en veteran. Du är inte det, Du hänger i svansen på din dam och vågar knappt lämna hotellrummet utan henne :beat_plaster::haha::dribble:

Klockren analys, du gör själv likadant antar jag ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Klockren analys, du gör själv likadant antar jag ;)

jA

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎06‎-‎08 at 10:46, skrev Scandinaviancorner:

idi*ters idi*ters idi*ter  dränk dom i Siam bukten, helvete hur dumma kan folk bli fy satan dränk dom jävlarna två gånger meddetsamma ..

Kan inte annat göra än att hålla med! Hur dum får man bli innan varnings klockan ringer :hello:

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-08 at 11:02, skrev kitungmakmak:

Ehh, 2200/5/52 blir inte 20 år, utan ca 8½ år

Men har man en budget på 60.000B/månad med alt så klarar man sig i 45 år med dom pengarna, om jag nu räknat rätt själv.

 

Det är inte matematik du pluggar, 45 år och 60 000 THB/MÅN blir 32 400 000 THB totalt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 timme sedan, skrev erosiam:

 

Det är inte matematik du pluggar, 45 år och 60 000 THB/MÅN blir 32 400 000 THB totalt. 

555, skulle kolla om atom var med. Blir 45 månader. Aldrig får man ha roligt :(

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...