Jump to content
IGNORERAD

Flygkampanj


matz

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev Benriach:

Fast om man har Thailand som resmål så är det väl ändå ganska pantat att diska Thai pga hur landet styrs...

 

Hahah lite så tänkte jag också, men tycket det var onödig att skriva det :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    11

  • matz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

32 minuter sedan, skrev leifen:

Ska man ha samvete efter regim och styrelseskick så faller väl Thailand och Ryssland. Ogillar man turkar och araber så har du helt rätt.

 

Rysslands regim har jag inte särskilt mycket emot, inte Thailands heller, även om det inte är det ultimata, men för tillfället uppenbarligen rätt.

 

Edit: Har inte särskilt mycket emot araber heller, så länge de håller sig där de ska vara....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snackade just med vännen och hon ville att jag skulle koma ner asap. Fick ett sug att ta bussen ner till tokholmen och turkarna eller baggarna ner för en månad men... nä. Jag får hålla mig ett tag till, lite potatis att plocka och kanske nån skogsfågel som sett sina sista dagar. Älg har jag gett upp med just nu - dom är skyggare än papparazzis runt nuistkändisar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Mankan:

Kostar det 150kr extra för att betala med kort? Gäller det alla kort för de som tar extra eller är det rena kreditkort dom tar extra för? (Har för mig att det dessutom egentligen är förbjudet att ta avgift vid kortköp)Å andra sidan gäller min kortförsäkring i alla fall även då jag betalar från kontot. Det är väl de extra förmånerna i det kompletterade reseförsäkringen som också är intressanta inte bara avbeställningsskyddet.

Dom är smartare än så.... det kostar inget extra att betala med kort ;) men du får 150kr rabatt om du direktbetalar via internetbanken.

 

Har inte koll på resten med betalning med debit-kort mm. Men provade på Supersaver och då gällde inte rabatten, avbröt dock bokningen så svaret kanske blir fel. 

 

Vad gäller reseförsäkringen så är övriga villkor det intressanta, avbeställningsskyddet har låg prio för mig då jag reser ofta och billigt som flexibel HP.

 

Kan ju nämna att flygbolagen är återbetalningsskyldiga av skatterna. Din resebyrå snor runt 350kr i hanteringsavgift för detta men en missad resa med Thai ger runt 2600kr i återbetalning om man inte kunnat nyttja sin resa. Här skiljer flygskatten rejält mellan bolagen. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Snackade just med vännen och hon ville att jag skulle koma ner asap. Fick ett sug att ta bussen ner till tokholmen och turkarna eller baggarna ner för en månad men... nä. Jag får hålla mig ett tag till, lite potatis att plocka och kanske nån skogsfågel som sett sina sista dagar. Älg har jag gett upp med just nu - dom är skyggare än papparazzis runt nudistkändisar. 

Boka med turkarna och 30kg potatis ingår i biljettpriset ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev leifen:

Boka med turkarna och 30kg potatis ingår i biljettpriset ;) 

Tror du inte jag är så jäkla sugen på en tripp ner just nu... Men det måste anstå en bit till.

Får maila nonki mitt förslag och se vad han filurar ut - kommer han i närheten av priserna jag kan fixa själv så måste jag ju testa. Alla verkar gilla mannen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag ett mail från Qatar som påstår att dom i morgon ska lansera en stor kampanj. Köp till och med 5 september, res mellan 15 sep - 30 juni nästa år. Jul och nyår gäller den inte.

Ska bli intressant att se vad dom kommer med.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Nu fick jag ett mail från Qatar som påstår att dom i morgon ska lansera en stor kampanj. Köp till och med 5 september, res mellan 15 sep - 30 juni nästa år. Jul och nyår gäller den inte.

Ska bli intressant att se vad dom kommer med.

Intressant,, ska kolla ,,åkte ned de sist på förra kampanjen ,,,3880kr   tur o retur ,, från Kastrup till Doha med 777,,,sen från Doha till bkk med 380an.O vise versa hem ... helt klart det bästa jag åkt med ,,,,Sen kan det va skönt med en bensträckare med ......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev leifen:

Dom är smartare än så.... det kostar inget extra att betala med kort ;) men du får 150kr rabatt om du direktbetalar via internetbanken.

 

 

"Rabatten" gäller inte alla internetbanker. Smart sätt att komma runt förbudet mot avgift för kortbetalning men på gränsen till lurendrejeri enligt mig. Dessutom är priset du ser vid sökning alltid det som gäller vid internetbanksbetalning dvs med "rabatten". Tilläggen kommer, som vanligt, först när dom fått dig på kroken och ska hala in. Kostar för att boka plats, få bonuspoäng reggade m.m. 

 

En annan sak man ska tänka på är att biljetterna man köper från internetresebyrå oftast tillhör en biljettklass som inte ger dig full bonus. Med Thai köpt av internetresebyrå får du oftast tillgodoräkna bara 25% av fullbonus. Bokar man direkt hos Thai så får du möjlighet att välja. Full bonus brukar vara dyrare men ibland har man tur. Sist fick jag t.o.m. en fullbonusbiljett billigare än 25%s biljetten bara jag flyttade en dag. Viss skillnad på att få 2.500 eller 10.000 poäng.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag ett mail från Qatar som påstår att dom i morgon ska lansera en stor kampanj. Köp till och med 5 september, res mellan 15 sep - 30 juni nästa år. Jul och nyår gäller den inte.

Ska bli intressant att se vad dom kommer med.




Indeed mycket intressant när turkarna är runt 3000 kronors sträcket.... Qatar har ju annars haft ledartröjan på låga priser och kvalitet....


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Nu fick jag ett mail från Qatar som påstår att dom i morgon ska lansera en stor kampanj. Köp till och med 5 september, res mellan 15 sep - 30 juni nästa år. Jul och nyår gäller den inte.

Ska bli intressant att se vad dom kommer med.

 

Fick detta av Jade idag.

 

http://jade.se/reseerbjudanden/Thailand-varlden-fr-3415

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-28 at 21:45, skrev Esspe:

 

"Rabatten" gäller inte alla internetbanker. Smart sätt att komma runt förbudet mot avgift för kortbetalning men på gränsen till lurendrejeri enligt mig. Dessutom är priset du ser vid sökning alltid det som gäller vid internetbanksbetalning dvs med "rabatten". Tilläggen kommer, som vanligt, först när dom fått dig på kroken och ska hala in. Kostar för att boka plats, få bonuspoäng reggade m.m. 

 

En annan sak man ska tänka på är att biljetterna man köper från internetresebyrå oftast tillhör en biljettklass som inte ger dig full bonus. Med Thai köpt av internetresebyrå får du oftast tillgodoräkna bara 25% av fullbonus. Bokar man direkt hos Thai så får du möjlighet att välja. Full bonus brukar vara dyrare men ibland har man tur. Sist fick jag t.o.m. en fullbonusbiljett billigare än 25%s biljetten bara jag flyttade en dag. Viss skillnad på att få 2.500 eller 10.000 poäng.

 

Hur får du reda på om du kan få 10.000 poäng genom att boka på thai`s hemsida?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

5,000-6,000 kr i januari. Hojta till om det dyker upp något bra.

 

Max 2-3 timmar mellanlandning i apklass duger gott.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Krafta:

 

Hur får du reda på om du kan få 10.000 poäng genom att boka på thai`s hemsida?

 

"Show fare comparison" till vänster om dom olika röda/rosa fälten med namnet på biljettklassen. Där står % satsen. Sen vet jag att jag får 10.000 för tor Kph-Bkk med 100% sedan tidigare. Det finns såna tabeller på deras sida också men det är ingen lättnavigerad sida och jag har inte i huvet just nu var det står. En fribiljett kostar 70.000 poäng, finns också angivet nånstans.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte upp någon procentsats efter ha valt "Show fare comparison" , på det billigaste alternativet så anges det endast "lowest fare" om man rullar över med musen på flaggan (enkel men direktflyg).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick man beslutsångest efter att kollat in priserna med Qatar 4400 tor i höst till LOs :46:hur ska man göra??? sambon har snackat om att vi ska åka till medelhavet en vecka i höst.

Men så fick hon för sig att hon ville åka hem ett par månader istället så frågan är? ska man hänga på en vecka eller så för priset är ju det samma eller rent av billigare.

Så hur f-n ska man göra är man helt dum i huvudet med tanke flygtiderna att ta en kortsemester i LOs :44:eller???

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Krafta:

 

Hur får du reda på om du kan få 10.000 poäng genom att boka på thai`s hemsida?

 

Klicka på dom priserna du önskar för ut och hemresa och klicka sedan på "Fare Basis Information" nere till höger

 

farebasis.jpg

 

 

 

Då får du upp en ny ruta där första bokstaven i "fare" är bokningsklassen

 

farebasis1.jpg

 

 

Och här är tabellen vad man tjänar för dom olika bokningsklasserna

 

farebasis2.jpg

 

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev L64:

 

Klicka på dom priserna du önskar för ut och hemresa och klicka sedan på "Fare Basis Information" nere till höger

 

farebasis.jpg

 

 

 

Då får du upp en ny ruta där första bokstaven i "fare" är bokningsklassen

 

farebasis1.jpg

 

 

Och här är tabellen vad man tjänar för dom olika bokningsklasserna

 

farebasis2.jpg

 

 

Intressant och hur kollar man det i efterhand och om man har köpt biljett med Ticket?

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev matz:

Intressant och hur kollar man det i efterhand och om man har köpt biljett med Ticket?

 

/matz

Titta på biljetten. Bokningsklassen står på biljetten.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Titta på biljetten. Bokningsklassen står på biljetten.

Jaha och var då?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev L64:

 

Klicka på dom priserna du önskar för ut och hemresa och klicka sedan på "Fare Basis Information" nere till höger

 

farebasis.jpg

 

 

 

Då får du upp en ny ruta där första bokstaven i "fare" är bokningsklassen

 

farebasis1.jpg

 

 

Och här är tabellen vad man tjänar för dom olika bokningsklasserna

 

farebasis2.jpg

 

 

Tackar så mycket för informationen!

 

Kollade först på dom billigaste alternativen som kostade ca: 5.500kr t.o.r. med V dvs 25% (men direktflyg från arlanda).

 

Näst steg var ca:4.000kr dyrare t.o.r. men med mellanlandning, den ena vägen Q 100% och den andra i w 25%.

 

Är lite förundrad över hur man ska göra för att tjäna vettiga poäng med thai förutom att betala dubbelt så mycket i biljettpriset och med stop som i det här fallet?

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev matz:

Jaha och var då?

Ja det förtåss. Står det inte något som Economy  (en bokstav)?

 

Eller någon annan klass än Economy.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja det förtåss. Står det inte något som Economy  (en bokstav)?

 

Eller någon annan klass än Economy.

 

blir du klokare på det här

 

Pristyp:Ekonomiklass

  • Utfärdande flygbolag:TG
  • Kod för paketresa*F*IT4TG2STOM539
  • Bekräftelser/begränsningarVLD ON TG OP FLTS ONLY VLD ON SK/WF INTRA SCAN/ NON END/RFND W/I 90DAYS AFTR TKT EXPIRY ISS OFC/ RBKG FEE 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev matz:

blir du klokare på det här

 

Pristyp:Ekonomiklass

  • Utfärdande flygbolag:TG
  • Kod för paketresa*F*IT4TG2STOM539
  • Bekräftelser/begränsningarVLD ON TG OP FLTS ONLY VLD ON SK/WF INTRA SCAN/ NON END/RFND W/I 90DAYS AFTR TKT EXPIRY ISS OFC/ RBKG FEE 

/matz

Flygplansspråk och biljett trixande.

Synd att jag inte studerande det.

Utan att veta 90% antar jag att det är klass W.  W/I.

 

Kanske checkmytrip kan bringa mer klarhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...