Jump to content
IGNORERAD

Flygkampanj


matz

Recommended Posts

Qatar har haft kampanj Turkarna och Emirates har det nu, men hur är det med Thai brukar dom ha någon kampanj på vinterns resor?

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    11

  • matz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejsan

 

Thai brukar ha en kampanj men de aviserar inte när och om den ska komma.

 

Vi har redan många kunder som lagt en preliminär bokning för vinterns resa och kommer det en kampanj så använder vi oss av den.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nonki:

Hejsan

 

Thai brukar ha en kampanj men de aviserar inte när och om den ska komma.

 

Vi har redan många kunder som lagt en preliminär bokning för vinterns resa och kommer det en kampanj så använder vi oss av den.

 

MVH Nonki

Har de någon kampanj i juli?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då är det väl bara att ha is i magen å avvakta för tycker inte om flygbyten som det är med arabflygen.

 

Föresten.... är det någon som har koll på en nätresebyrå där man göra en bokning snabbt å enkelt som man sen kan avboka utan att betala?

Vinterns resa är tänkt ett par månader utan att söka visum hade tänkt att göra en flyg resa t.o.r till ett grannland när det närmar sig 30 dagar.

Så ifall det jävlas vid incheckningen så man kan snabbt kan göra en fejkbokning och visa upp.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Har de någon kampanj i juli?

 

För flyg i juli Aldrig

 

Det kommer nog en ny kampanj i Augusti eller september.

För resa innan sista november.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev matz:

Jaha då är det väl bara att ha is i magen å avvakta för tycker inte om flygbyten som det är med arabflygen.

 

Föresten.... är det någon som har koll på en nätresebyrå där man göra en bokning snabbt å enkelt som man sen kan avboka utan att betala?

Vinterns resa är tänkt ett par månader utan att söka visum hade tänkt att göra en flyg resa t.o.r till ett grannland när det närmar sig 30 dagar.

Så ifall det jävlas vid incheckningen så man kan snabbt kan göra en fejkbokning och visa upp.

 

/matz

När du bokar från Sverige så är det väl ganska enkelt att boka en till Kambodja samtidigt. Lufsa runt nån vecka i PP eller dra ner till havet i SHV eller upp till SR. Men tänk på rutten om du måste flyga in. Annars går det ju ganska smidigt att fixa visum i PP. Men då kanske en ombokningsbar biljett kan vara värt att ha om du inte vet om du skall stanna längre i Thailand eller inte. Men göra borderruns renderar förr eller senare till en O-I och sen får du problem att komma in mer.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev pigge01:

 

För flyg i juli Aldrig

 

Det kommer nog en ny kampanj i Augusti eller september.

För resa innan sista november.

Men dom är väl bara för max 30 dagars resor ToR. Vill man stanna längre så är det kört eller? Är inte säker, men jag fick för mig det.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev matz:

Jaha då är det väl bara att ha is i magen å avvakta för tycker inte om flygbyten som det är med arabflygen.

 

Föresten.... är det någon som har koll på en nätresebyrå där man göra en bokning snabbt å enkelt som man sen kan avboka utan att betala?

Vinterns resa är tänkt ett par månader utan att söka visum hade tänkt att göra en flyg resa t.o.r till ett grannland när det närmar sig 30 dagar.

Så ifall det jävlas vid incheckningen så man kan snabbt kan göra en fejkbokning och visa upp.

 

/matz

Tror att det bara går hos flygbolagen, Norwegian ger ett par timmar för att ändra sig och SAS 24 timmar med full återbetalning. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Men dom är väl bara för 30 dagars resor ToR. Vill man stanna längre så är det kört eller?

 

Ska man ner längre.

Då får man vänta till man är avtalspensionär.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
6 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Ska man ner längre.

Då får man vänta till man är avtalspensionär.

 

Åfan, jag trodde jag var student. Var ner 1+3 månader i Thailand med ett mellanspel i Kambodja på en månad. Ska yrka på pensionärsrabatt på badhuset nästa gång då ;)

 

EDIT: Eller är det olika regler från flygbolagen på kampanjerna om man är panchis eller inte, det har jag faktiskt inte kollat.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

När du bokar från Sverige så är det väl ganska enkelt att boka en till Kambodja samtidigt. Lufsa runt nån vecka i PP eller dra ner till havet i SHV eller upp till SR. Men tänk på rutten om du måste flyga in. Annars går det ju ganska smidigt att fixa visum i PP. Men då kanske en ombokningsbar biljett kan vara värt att ha om du inte vet om du skall stanna längre i Thailand eller inte. Men göra borderruns renderar förr eller senare till en O-I och sen får du problem att komma in mer.

Hade tänkt bryta av thaivistelsen en vecka eller så i något grannland men vet ej vart ännu.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev pigge01:

 

För flyg i juli Aldrig

 

Det kommer nog en ny kampanj i Augusti eller september.

För resa innan sista november.

Det va ju inte mycket värt för min del :41:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
15 minuter sedan, skrev matz:

Hade tänkt bryta av thaivistelsen en vecka eller så i något grannland men vet ej vart ännu.

 

/matz

Jo, så kan det ju åxå bli. Men jag har ju vänner lite här och var i 2 länder så jag vågar inte välja nåt annat just nu ;) Åker jag inte och kikar på buffelrövar så blir tjejen sur (tja, det blir lite kikande på Jomtien åxå) och kikar jag inte förbi i Kambodja så blir min vän där lite upprörd när jag ändå var i "närheten". Så för mig är det enkelt, när jag bokat ARN-BKK så kan jag boka resan till kambodja åxå.

 

Funderar på nonki denna gång, för jag är inte 100% på vart och när. Lite dyrare äan att göra det själv, men tryggare. Om nu det MPR rävarna säger stämmer. Går att boka om lite hur man vill. Och han ska ju ha lön han åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ska man ner längre.

Då får man vänta till man är avtalspensionär.

 

Vilket kollektivavtal skall man vara anslutet till för att få billiga 30 dagar + biljetter med thai? Eller har jag helt fattat fel...?

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, så kan det ju åxå bli. Men jag har ju vänner lite här och var i 2 länder så jag vågar inte välja nåt annat just nu ;) Åker jag inte och kikar på buffelrövar så blir tjejen sur (tja, det blir lite kikande på Jomtien åxå) och kikar jag inte förbi i Kambodja så blir min vän där lite upprörd när jag ändå var i "närheten". Så för mig är det enkelt, när jag bokat ARN-BKK så kan jag boka resan till kambodja åxå.

 

Funderar på nonki denna gång, för jag är inte 100% på vart och när. Lite dyrare äan att göra det själv, men tryggare. Om nu det MPR rävarna säger stämmer. Går att boka om lite hur man vill. Och han ska ju ha lön han åxå.

Hejsan

 

Du är så välkommen!

 

Du har alltid fri ombokning hos mig på Thais biljetter.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Nonki:

Hejsan

 

Du är så välkommen!

 

Du har alltid fri ombokning hos mig på Thais biljetter.

 

MVH Nonki

Jo, jag har förstått det. Men jag blev lite snål förra gången - gick ju bra men hade jag behövt boka om en gång till så hade du varit billigare. Nu är jag inte ens säker på när jag vill åka så det verkar vettigt att ha lite flex.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nonki:

Hejsan

 

Du är så välkommen!

 

Du har alltid fri ombokning hos mig på Thais biljetter.

 

MVH Nonki

Det är det inte många som har.Låter kanon.:thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Föresten.... är det någon som har koll på en nätresebyrå där man göra en bokning snabbt å enkelt som man sen kan avboka utan att betala?

 

24h går på någon sen brinner den inne om man inte betalar, tex om man vill ha en bokning att skriva ut för att visa vid ev fråga vid incheckning, jag har gjort det kommer inte ihåg vilken och orkar inte prova mig fram.

 

Annars går det ju bra hos tex Nonki, sen bevakar han de datumen, sen om ev kampanj startar så får du dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev matz:

Qatar har haft kampanj Turkarna och Emirates har det nu, men hur är det med Thai brukar dom ha någon kampanj på vinterns resor?

 

/matz

Har du någon länk till Emirates kampanj?

Edit: Såg på deras sida nu

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-08 at 16:44, skrev pigge01:

 

För flyg i juli Aldrig

 

Det kommer nog en ny kampanj i Augusti eller september.

För resa innan sista november.

I slutet av augusti blir det en enkel eller ettårs ombokningsbar.

Men jag är ju sugen på lite semester i juli först.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Boka Senast 15 augusti 2016 (betala inom 72 timmar)
Res mellan 8 augusti – 30 november 2016
I kampanjen kan man stanna borta max 1 månad.

567224d2-a29c-40e1-9dcf-d92792551fe4.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev StefanJ:
Boka Senast 15 augusti 2016 (betala inom 72 timmar)
Res mellan 8 augusti – 30 november 2016
I kampanjen kan man stanna borta max 1 månad.

567224d2-a29c-40e1-9dcf-d92792551fe4.jpg

 

Ok, men med vilket bolag, resebyrå etc?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Turkarna har just nu det billigaste priset jag har sett om man tycker det är roligt att åka 11,30 från BKK och landa vid midnatt i Stockholm. Kollade både kommande vecka och i november. Pris 3133 kr på deras hemsida. http://www.turkishairlines.com

Dom kanske har lite svårt att fylla planen efter allt som hänt både i landet och på flygplatsen.

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna har just nu det billigaste priset jag har sett om man tycker det är roligt att åka 11,30 från BKK och landa vid midnatt i Stockholm. Kollade både kommande vecka och i november. Pris 3133 kr på deras hemsida. http://www.turkishairlines.com

Dom kanske har lite svårt att fylla planen efter allt som hänt både i landet och på flygplatsen.




Stämmer fint. De har kört den där ett tag till och från. På Internet resebyråerna har de sålt dessa biljetter för så lågt som 2 800kr. Brukar gå att hitta nattflighten hem också för några hundralappar mer!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...