Jump to content
IGNORERAD

Flygkampanj


matz

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev apknug:

 

 

 

 


Stämmer fint. De har kört den där ett tag till och från. På Internet resebyråerna har de sålt dessa biljetter för så lågt som 2 800kr. Brukar gå att hitta nattflighten hem också för några hundralappar mer!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

 

 

Har också sett pris runt 2800 kr på några ställen. Dock är det lockpriser då villkoret är att man gör en direktöverföring från sin bank. Då försvinner försäkringen som ingår i kortet, något som man naturligtvis kan teckna för en kostnad på resebyrån. Sedan brukar det även finnas tillägg om man vill kunna boka om sin biljett eller bara få någon hjälp. Det kan nog bli samma pris till slut. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    11

  • matz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder



Har också sett pris runt 2800 kr på några ställen. Dock är det lockpriser då villkoret är att man gör en direktöverföring från sin bank. Då försvinner försäkringen som ingår i kortet, något som man naturligtvis kan teckna för en kostnad på resebyrån. Sedan brukar det även finnas tillägg om man vill kunna boka om sin biljett eller bara få någon hjälp. Det kan nog bli samma pris till slut.



Det är helt klart bäst att boka direkt med flygbolaget. Kan som sagt vara värt en mindre slant.

Det med försäkringen är helt klart en grej att tänka på. Jag kommer ihåg nåt kort jag hade och då räckte det att betala typ 80%av resan och det var ok med att göra det från bankkontot. De bästa försäkringarna har nog dock kreditkorten. Jag har aldrig varit så intresserad av försäkringen jag är mer avgifts fixerad ;-)


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

Har också sett pris runt 2800 kr på några ställen. Dock är det lockpriser då villkoret är att man gör en direktöverföring från sin bank. Då försvinner försäkringen som ingår i kortet, något som man naturligtvis kan teckna för en kostnad på resebyrån. Sedan brukar det även finnas tillägg om man vill kunna boka om sin biljett eller bara få någon hjälp. Det kan nog bli samma pris till slut. 

Gäller inte kortförsäkringen om man betalar från det kontot som kortet är bundet till?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Gäller inte kortförsäkringen om man betalar från det kontot som kortet är bundet till?

Jag har Nordea och ringde dom om detta för ett par veckor sedan. Då sa dom att det inte gjorde det. Det kan naturligtvis vara olika mellan bankerna men jag skulle tro att detta är något som kortföretagen står för.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

Gäller inte kortförsäkringen om man betalar från det kontot som kortet är bundet till?

 

Handelsbanken är det så. Betalar du från kontot som kortet är kopplat till gäller försäkringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Jag har Nordea och ringde dom om detta för ett par veckor sedan. Då sa dom att det inte gjorde det. Det kan naturligtvis vara olika mellan bankerna men jag skulle tro att detta är något som kortföretagen står för.

https://www.nordea.se/Images/39-14006/forsakringsvillkor-bankkort-visa.pdf

 

Försäkringen omfattar resa som inköpts före utresan där anmälningsavgift och därefter förfallna betalningar för resan i förväg till mer än 50 % betalats med kortet. Betalning via Nordeas Internetbank och Girobetalning likställs med betalning med kortet. Annat betalningssätt medges endast om betalning enligt ovan inte kan genomföras. I dessa fall ska detta styrkas med intyg från inköpsstället om varför kortbetalning inte går att genomföra. 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev apknug:

Det är helt klart bäst att boka direkt med flygbolaget. Kan som sagt vara värt en mindre slant.

 

 

 

 

Absolut, speciellt om man får problem med förseningar osv.

Många agitatorer köper enkelbiljetter inte en hel resa. Så blir man försenad och missar flyget är det bara köpa ny biljett.

Om man inte då följt agitatorerans villkor med 4 timmars mellanlandning.

 

Bara några fördelar som jag spontant kom på.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevligt pris och när det gäller kortförsäkringen så hörde jag min fd chef berätta om en bekant som försökt använda nämnda försäkring och beskrivningen vara att "det var som att dra en katt i svansen på en heltäckningsmatta" dvs inte så enkelt att få ut nåt från den försäkringen tydligen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

 

Absolut, speciellt om man får problem med förseningar osv.

Många agitatorer köper enkelbiljetter inte en hel resa. Så blir man försenad och missar flyget är det bara köpa ny biljett.

Om man inte då följt agitatorerans villkor med 4 timmars mellanlandning.

 

Bara några fördelar som jag spontant kom på.  

Är du helt säker på att du använder ordet agiatorer korrekt... det kan översättas till tex uppviglare. http://synonymer.se/?query=agitator

Aldrig hört nån använda det ordet så jag var tvungen att kolla lite.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Mycket trevligt pris och när det gäller kortförsäkringen så hörde jag min fd chef berätta om en bekant som försökt använda nämnda försäkring och beskrivningen vara att "det var som att dra en katt i svansen på en heltäckningsmatta" dvs inte så enkelt att få ut nåt från den försäkringen tydligen.

 

För ett par år sedan blev min frus flyg tillbaka till Sverige inställt av Thai och hon blev ombokad till ett dygn senare. Jag sa till henne att få ett intyg av Thai så vi kunde visa det inträffade. Hon fick en natt på hotell trots att vi bor på andra sidan Bangkok. När hon kom hit mailade jag över alla dokument och fick pengar på någon vecka. Både från kort- och hemförsäkringen. Ändå var jag så ärlig att jag kryssade i rutan att det fanns dubbla försäkringar. Halva biljettpriset fick vi tillbaka.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Är du helt säker på att du använder ordet agiatorer korrekt... det kan översättas till tex uppviglare. http://synonymer.se/?query=agitator

Aldrig hört nån använda det ordet så jag var tvungen att kolla lite.

 

Nej, det skall vara aggregator.

Slarvade med stavningen, sorry.

Ändrades av samet
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har varit skeptiska till Turkish tidigare. Lite äldre plan och rätt trist flygplats att spendera några timmar på. Och efter oroligheterna som varit där, men lite spänning i livet piggar upp.

Var inne på deras hemsida och gjorde en testbokning och plötsligt känns det som ett väldigt bra alternativ när priset är så lågt. Man kan välja plats och typ av mat direkt vid bokningen och då dom är med i Star Alliance så får man bonus på sitt Thaikort. Dessutom har deras AB330 dom kör mellan IST-BKK 2-4-2 med stolar. Mycket bättre om man är två och sitter vid fönstret.

Glömde en grej: 30 kg bagage också.

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det ett avbeställningsskydd när man betalar med kort, men då det kostar 150kr extra mot 0kr vid direktbetalning hos flera resebyråer får man väga det mot ens hemförsäkrings villkor. De bolag som kräver extra för att betala med kort istället för direkt betalning tycker jag kör en bluff.

Finns ingen anledning att dubbla avbeställningsskydd.

 

Jag har ett bra avbeställningsskydd i min hemförsäkring, tillägget kallas Res Mer. Gav mig pengar tillbaka när mitt anslutningsflyg strulade.

Det går inte alltid att köpa kopplade biljetter :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbaskat, skall jag måsta börja köpslå med samvetet... priset låter bra, men jag vill inte göda dom heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Förbaskat, skall jag måsta börja köpslå med samvetet... priset låter bra, men jag vill inte göda dom heller.

Vilka vill du inte göda?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Visst finns det ett avbeställningsskydd när man betalar med kort, men då det kostar 150kr extra mot 0kr vid direktbetalning hos flera resebyråer får man väga det mot ens hemförsäkrings villkor. De bolag som kräver extra för att betala med kort istället för direkt betalning tycker jag kör en bluff.

Finns ingen anledning att dubbla avbeställningsskydd.

 

Jag har ett bra avbeställningsskydd i min hemförsäkring, tillägget kallas Res Mer. Gav mig pengar tillbaka när mitt anslutningsflyg strulade.

Det går inte alltid att köpa kopplade biljetter :( 

Länsförsäkringar??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev B747:

Länsförsäkringar??

Ja, V-botten

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev leifen:

Vilka vill du inte göda?

 

Turkpacket antagligen, jag är inte särskilt förtjust i den tanken heller.....

Även om de har bra priser...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Jag har Nordea och ringde dom om detta för ett par veckor sedan. Då sa dom att det inte gjorde det. Det kan naturligtvis vara olika mellan bankerna men jag skulle tro att detta är något som kortföretagen står för.

 

Så här betalar du resan för att försäkringen ska gälla

  • Betala med kort direkt hos resebyrån
  • Uppge kortnummer per telefon, fax eller på resebyråns hemsida
  • Betala via Internet/giro- eller telefontjänst i Nordea

Undantag från ovanstående betalningssätt

  • Om resebyrån inte tar emot kort ska det styrkas med ett intyg från resebyrån.

http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/nordea-debit.html#tab=Reseforsakring

 

Har du ett debitkort knutet till Nordea konto gäller försäkringen när du betalar från kontot. De är i alla fall som jag tolkar det i villkoren 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Turkpacket antagligen, jag är inte särskilt förtjust i den tanken heller.....

Även om de har bra priser...

 

Då finns nog bara Finnair och Norwegian kvar om samvetet ska råda ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns allt ett gäng till...

Har inget emot Thailand, Tyskland, Holland, Frankrike, Ryssland etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Finns allt ett gäng till...

Har inget emot Thailand, Tyskland, Holland, Frankrike, Ryssland etc etc.

Ska man ha samvete efter regim och styrelseskick så faller väl Thailand och Ryssland. Ogillar man turkar och araber så har du helt rätt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Ska man ha samvete efter regim och styrelseskick så faller väl Thailand och Ryssland. Ogillar man turkar och araber så har du helt rätt.

Fast om man har Thailand som resmål så är det väl ändå ganska pantat att diska Thai pga hur landet styrs...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Visst finns det ett avbeställningsskydd när man betalar med kort, men då det kostar 150kr extra mot 0kr vid direktbetalning hos flera resebyråer får man väga det mot ens hemförsäkrings villkor. De bolag som kräver extra för att betala med kort istället för direkt betalning tycker jag kör en bluff.

Finns ingen anledning att dubbla avbeställningsskydd.

 

Jag har ett bra avbeställningsskydd i min hemförsäkring, tillägget kallas Res Mer. Gav mig pengar tillbaka när mitt anslutningsflyg strulade.

Det går inte alltid att köpa kopplade biljetter :( 

Kostar det 150kr extra för att betala med kort? Gäller det alla kort för de som tar extra eller är det rena kreditkort dom tar extra för? (Har för mig att det dessutom egentligen är förbjudet att ta avgift vid kortköp)Å andra sidan gäller min kortförsäkring i alla fall även då jag betalar från kontot. Det är väl de extra förmånerna i det kompletterade reseförsäkringen som också är intressanta inte bara avbeställningsskyddet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev leifen:

Vilka vill du inte göda?

Turkarna som tydligen gillar lite märkliga umgängesregler och mord.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...